TV - kablowka i SAT jednym kablem, ale "pod prad" :)

Witam,

Zastanawiam się, czy coś takiego jest możliwe do uruchomienia:

  1. Jest sobie *jeden* standardowy kabel antenowy (koncentryk), który - jak wiadomo - ma dwa końce :-)
  2. Do jednego końca podłączam sygnał z konwertera anteny satelitarnej
  3. Z drugiej strony podłączam sygnał z kablówki
  4. Po środku do tego kabla podczepione np. jakieś przelotowe gniazdka do których można wpiąć radio/tv albo tuner satelitarny (to ostatnie oczywiście tylko w jednym miejscu na raz)

Naczytałem się sporo

i wiem, że nie ma problemu z tego typu łączeniem sygnałów (wystarczy sumator TV/Sat i potem odpowiednie gniazdka typu "all-in-one", czyli z 3 wyjściami: R+TV+SAT), ale... wszędzie mowa jest o sytuacji, gdzie źródła obu sygnałów idą sobie razem grzecznie z jednej i tej samej strony. A ja bym potrzebował tak, żeby każdy miał swoje źródło po przeciwnej stronie i nie mam pojęcia, czy to się nie będzie ze sobą kłóciło.

Powiedzcie proszę - czy to ma prawo zadziałać? Ewentualne wyjaśnienia, jak/dlaczego również mile widziane - chętnie się nauczę czegoś nowego ;-)

Reply to
Yankee

Yankee pisze:

Jeśli za bardzo zagmatwałem pytanie, to może tym razem krótko:

Czy tym samym kablem mogą jednocześnie przesyłane:

- w jedną stronę: sygnał niskiej częstotl. (TV naziemna/kablówka)

- w *drugą* stronę: sygnał wysokiej cz. (TV satelitarna) ?? Oczywiście na obu końcach podczepiony jakiś sumator TV/Sat, np. taki:

Yankee

Jeśli obydwa końce kabla podłączysz do gniazd "fullband" w dwóch takich sumatorach, to sygnały w pasmach telewizyjnym i satelitarnym możesz przesyłać w dowolnych kierunkach - te filtry są "dwukierunkowe" i dopasowane do impedancji falowej kabla (75 om) na każdym wejściu/wyjściu. Straty : 1,5+1,5=3dB plus oczywiście straty kabla. Gdybyś chciał użyć gniazd końcowych R/TV/SAT (takich do puszki), to też będzie działać w obu kierunkach, tylko straty w paśmie TV będą większe.

Pomyślnego instalowania ! Wmak

Reply to
wmakWYTNIJTO

snipped-for-privacy@o2.pl pisze:

Dzięki! Najpierw mnie Włodek lekko zmartwił, ale Twoja odpowiedź podniosła na duchu ;-)

A w ogóle to znalazłem jeszcze taki schemat:

wyraźnie biegną sobie te sygnały w dwie strony jednym kablem (choć tam wraca tylko jeden kanał z modulatora, a nie kilkadziesiąt z kablówki - czy to ma jakieś znaczenie?). W każdym razie, jest nadzieja :-)

Reply to
Yankee