tv i antena

Hej,
Znajoma mieszka w Warszawie, przy ulicy Zabranieckiej to będzie
Targowek. Będzie chciała jakieś TV i potrzebna jest antena. Antena jak
najmniejsza, najlepiej co by się dało zamontować na parapecie :)
Pytanie jaką antenę najmniejszą można w tym rejonie zastosować?
Znalazłem coś takiego o zysku 5dbi, to się sprawdzi?
Ona mówi, że analogowy sygnał odbierała, ale z różnym skutkiem na
pokojowej teleskopowej antence ze wzmacniaczem, ale jakim to nie bardzo
wiem.
http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_dipol_3-21-69_dvb-t_A0315.htm

Nadajnik dla mux 1-3 w Łazach widoczność chyba będzie, tam nadajniki po
100kw, odległość to jakieś 20-25km,
Bliżej są nadajniki z PKiN z mocami 2kw, i tu odległość jakieś 6km, ale
nie jestem pewien czy anteny będą "się widziały"
Jak będę w Warszawie to bym to zamontował, tylko nie bardzo wiem jaką
antenę załatwić najmniejszą jaką się da.
Ewentualnie ta, ale jest większa.
http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_uhf_11-elementowa_dipol_11-21-69_A1112.htm

--

Re: tv i antena

U mnie na Targówku odbiera na postawionej na parapecie antenie na podstawie
magnetycznej,
która była dołączona do tunera USB (pręcik pionowy 15 cm wyokości).

Re: tv i antena
A jak przeniesiesz tego pręta do mieszkania to co się stanie?
No i czy anteny się widzą? Bo chyba odbierasz ten sygnał z Pałacu? Nie z
Raszyna?

--

Re: tv i antena
Czy PKiN z Raszynem pracują w simulcaście? Da się wtedy stwierdzić skąd
pochodzi sygnał?

Re: tv i antena

Znaczy że jak?

Chyba raczej nie nadają na tej samej F na wspólny obszar, więc jaki problem?

Re: tv i antena
Taki, że jeśli pracują w simulcaście, to nadają na tej samej
częstotliwości.

Re: tv i antena

częstotliwości.

Hehe... i fazie.
Z którego rękawa te rewelacje - daj linka.

Re: tv i antena

Nie w fazie. Właśnie to jest idea systemu kodowania w DVB-T, że
przesunięcia fazowe są dopuszczalne.

Co do linków, to chyba masz google. Poczytaj sobie o problemie stacji
doświetlających.

Re: tv i antena
przesunięcia

Kodowania DVB-T? Znaczy H.264?
Bo QAM64 raczej fazowego bałaganu nie będzie lubić.
Czy moża na obszarze obsługiwanym jest obowiązek ustawiania antem w punktach
siatki synchronizacji?

Ale po co?
Ja tylko chciał bym się dowiedzieć, kto te rewelacje wymyśla, bo się kupy
nie
trzymają.

Re: tv i antena

http://en.wikipedia.org/wiki/Single-frequency_network#DVB-T_SFN

Re: tv i antena
Ok - doczytałem.
SFN nie pracuje na wspólny obszar, ale obszary mogą się przenikać.
Na granicach obszarów odbiór antrną dookólną wydaje się wątpliwy.
Wewnątrz obszarów różnica natężenia pola zapewnia (teoretycznie)
separację.

Nie drążyłem, czy MIP jest retransmitowany, jeśli nie, można po nim
rozróżnić
nadajniki.
Najprościej po kierunku ustawienia anteny, bo jest to zawsze odbiór jedego
źródła.
Wątpię, by SFN zastosowano w mieście - może jakieś mikrokomórki w
specyficznych
warunkach - za duża nieprzewidywalność ścieżki.

Re: tv i antena
Odbierałem na kanałach 48 i 58. Antena (ten pręt) jest dookólna, ale parapet

dokładnie po przeciwnej stronie od PKiN.
Antena przeniesiona na drugą stronę (tę od PKiN) nic nie odbiera. Parapet
jest na 1 piętrze, wokoło bloki 10 piętrowe.
Podejrzewam, że metalowy parapet bardziej robi za antenę niż ten drucik.
Niestety mam za słaby komputer, więc mimo silnego sygnału obraz się sypał.
Lepszy komuter mam mało przenośny, więc dopóki nie przeciągnę kabla, tak
by
nie denerwował żony nie będę eksperymentował. Na razie mam kablówkę.
Najbliższa widoczna mi antena kierunkowa (ul. Trocka, parter) skierowana
jest na mniej więcej na wschód i odbiera wszystkie MUXy, ale tu są wokoło
wysokie bloki.

Site Timeline