TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

Jesli dobrze zrozumiałam całą dyskusję - to jak w pełni zacznie funkcjować
TV cyfrowa naziemna - będzie można zrezygnować z kablówki a antenę
zamontować za oknem i odbierać ogólnodostępne programy.
Mieszkam w bloku, dawniej była taka właśnie antena ale żle odbierała - czy
dpbrze rozumiem że teraz odbiór ma być dużo lepszy?
Do tego bowiem zagadnienia sprowadza sie cały sene mojego pytania.
Pozdrawiam.

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

B3%wki a antenC3%AA

Tak, a gdzie mieszkasz?

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

O ile zarządca budynku pozwoli ci na zainstalowanie zewnętrznej anteny. Może
się też okazać że elewacja skierowana w złą stronę i też będzie problem bo
co ci z anteny która niczego nie odbierze?

Marek

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

Jeśli będziesz w zasięgu (i nie będzie przeszkód
architektonicznych) to powinnaś odbierać te kanały. Zakładam
że masz telewizor z tunerem MPEG 4. Jeśli wystarczy Ci
oferta telewizji naziemnej to niczego więcej nie
potrzebujesz. Bo na nic szczególnego w naziemnej nie masz co
liczyć.

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

Hahahahaha A na co takiego szczególnego może liczyć od platform? Wszstko to
same powtórki albo seriale dla zidiociałych gosposi.
Spokojnie wystarczy multiplex a za zaoszczędzone pieniądze niech idzie 2x w
miesiącu do kina z rodziną lub co drugi dzień pożyczy jakąś nowość w
wypożyczalni.

Marek

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

Powiedz to kilku milionom ich abonentów ;-).

Przepraszam, ale co ciekawego pokazują w kinach? ;-)

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

a to przy okazji zapytam o programy w wersji cyfrowej w kablówkach:
czy obecnie istnieje możliwość techniczna zaoferowania klientowi
konkretnych, wybranych przez niego kanałów?
Czyli nie chcę stu programów - w tym dziewięćdziesięciu gównianych
- ale chcę mieć dziesięć dowolnych, które sobie wybiorę - oczywiście
za niższą cenę.

--
Bogdan

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze
Dnia pięknego Mon, 20 Feb 2012 15:56:22 +0100 osobnik zwany BoDro
wystukał:

mylisz możliwości techniczne z podejściem biznesowym.
Technicznie jest to moĹźliwe. Cena zaleĹźy nie od techniki a od strategii
biznesowej.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

Nie nie mylę, bo pytam tylko o możliwości techniczne pakietowania
wybranych przez klienta kanałów :-). Oczywiście mam świadomość, że
interesem operatora jest zedrzeć maksymalnie, a obecny system (czyli to
operator wybiera, jakie programy dostarczy w ramach konkretnych
pakietów) jest pod taką filozofię ustawiony :-)

--
Bogdan

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

No nie do końca. Pracowałem przez jakiś czas po stronie operatora i
często umowy były typu: masz kanał X (pożądany przez ludzi), ale MUSISZ
z nim nadawać kanał Y (jakiś śmieć). Albo warunek, że dostajesz kilka
kanałów, ale MUSISZ je dać wszystkim za friko. I jak się później
przejrzy takie umowy z konkretnymi stacjami telewizyjnymi/nadawcami, to
nawet jakby się chciało, to się nie da tego tak popakietować per kanał.
Poza tym jest jeszcze coś takiego jak ARPU, które dla operatorów MUSI
być przeciętnie powyżej X zł (przeciętnie ok. 50-60zł). Dlatego masz
cały czas coraz więcej kanałów, coraz więcej usług, coraz szybszy
internet, ale nikt nie zejdzie z abonamentem poniĹźej pewnego progu.
Czyli nawet jakbyś wybrał te swoje 3-5 kanałów, to i tak musiałbyś
zapłacić tą stawkę minimalną, a wtedy podejrzewam, że wolałbyś jednak
mieć pierdyliard kanałów za tą samą cenę, nie ważne, że nie nadających
się w większości do oglądania.

Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

Tak też podejrzewałem, że bez względu na to, czy miałbym dziesięć
wybranych, czy sto przypadkowych kanałów, płaciłbym niewiele mniej. Nie
zmienia to faktu, że system mi się nie podoba i przez to moja miłość do
telewizorni i wszelkich kabli czy satelitĂłw wygasa dramatycznie szybko
:-) No chyba, że zmieni się model biznesowy...

--
Bogdan

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

zdaje sie za bardzo pojechales.
owszem, siec trzeba utrzymac, i klient musi jakas kwote operatorowi
zaplacic. owszem, jest sporo programow ogolnodostepnych, ale to jest
kilkanascie.

Jest zas sporo programow, ktore sobie kaza placic za tresc. I ta setka
naprawde kosztuje.

Zmieni sie - mamy przyklady z innych krajow, bardziej zaawansowanych w
kapitalizmie. Na gorsze :-)

Ale moze jeszcze pare lat piractwo bedzie tolerowane u nas w kraju :-)

J.

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

pewnie że po co skoro w internecie są nowości za darmo :>

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

Masz 100% racji. Przeszedlem w zyciu od satelity, gdy trzeba bylo miec na
nia zezwolenie, poprzez cyfry, polsaty az do n.

Lepsze, gorsze, ale ogolnie kicha.
Ale kicha nie z ze wzgledu, ze to ta platforma.
Wszystkie sa po jednych pieniadzach.
Problemem jest to, ze nie tworzy sie juz 'dziel', ktore interesuja.
Filmy, ktore powstaja nie kwalifikuja sie do grupy filmow, o ktorych do tej
pory mowiono 'klasyka kina'.
Obecny repertuar to:
- REKLAMY,
- seriale,
- informacje z kraju i ze swiata,
- powtorka powyzszych,
- powtorka powtorek.:)

Jak sie nie ma czego nadawac, to i krowa zdechnie.

Wniosek taki: czesc zyskow z platform wpompowac w wytwornie filmowe.

Moze wtedy doczekamy sie, ze:
- dzisiaj o godzinie 21:00 przedstawimy Panstwu jeden z najlepszych filmow
tego miesiaca, klasyka z kategorii komedii romantycznych pod tytulem
'Kochaj albo rzuc' w wykonaniu Meg Ryan i Tom Henks.:)

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze
Dodam tylko jeszcze, ze dofinansowanie wytworni filmow przez platformy
satelitarne, to jak propozycja opodatkowania ludzi, ktorzy maja na chleb w
celu dostarczenia wody w biedne rejony Afryki.

Pojarany pomysl...

Dla glupich tego swiata!

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

To akurat głupie nie jest. Mówię o wodzie dla Afryki.

Co do programów i filmów: nie sądzę, że jest gorzej, niż było 20-40-60
lat temu. W latach 60tych ub. stulecia był jeden program, a i nie
całodzienny, tylko z przerwą obiedną i nocną. Oglądało się, jak było coś
ciekawego, jak nie to nie. Powtórki były co rano (filmu z ub. wieczora).
Potem doszedł drugi program i trochę większy wybór. Małem jeszcze
większy, bo i czeski program się odbierało. Teraz mam w sumie prawie 300
programów, z moimi abonamentami mogę oglądać z tego jakieś 250. Coś
ciekawego zawsze znajdę. Czyli subjektywnie mam większy wybór programów
mnie interesujących. To, że 90% albo i więcej to chłam, ale i tak jest
tego kilka razy tyle, co w czasach mojego dzieciństwa. A jako dziecko
interesowało mnie czasami, ile kuu z ha pszenicy akurat zebrano i
dlaczego do kurwy nędzy brakuje znowu sznurka do snopowiązałek ;-).
Co do filmów i sportu, to w końcu powinna pęknąć bańka mydlana zarobków
gwiazd. Nie muszą one dostawać dziesiątków milionów gaży. Kilkadziesiąt
tysięcy wystarczy w zupełności. Wtedy filmy będą tańsze i nie trzeba
będzie dofinansowywać. Kolega, muzyk jazzowy, też mi opowiadał historię.
Normalnie dostają za występ 300-500EUR (trio). Raz byli zaproszeni do
radia. Audycja 3h, grali różną muzykę, też ichnią, wywiady i inne
duperele. Za tą audycję skasowali 10x tyle, co za koncert. Sam
stwierdził, że to pojebane, ale pieniądze wzięli, bo są co prawda
honorowi, ale nie głupi. Za kilkuminutowy występ w TV dostali te same
pieniądze, co za 3h radia. A nie są to muzycy światowej sławy. Musi tak być?

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

Tylko że zanim to znajdziesz to już się kończy ;-))

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

Żeby artyści dostawali mniej kasy (w radiu, tv, filmie), to się pewnie
da zrobić. Ale nie jestem przekonany, że to o to chodzi.

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

To samo napisałem.

Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze

Tu się z Tobą absolutnie zgadzam. Rzygać mi się chce jak
widzę po raz kolejny ten sam film, tylko o innej godzinie
:-). Jeszcze trochę i nie trzeba będzie kupować gazety z
programem, wystarczy wyciąć dzień tygodnia i wkleić w inną
kartkę... I żeby było śmiesznie na najdroższych kanałach są
najbardziej beznadziejne filmy :-). Ja mam C+ i HBO niejako
"służbowo", inaczej bym tego nie kupił. Ale nie wiem czy w
tym roku cokolwiek na nich obejrzałem... Porażka totalna,
filmy dla bezmózgów.

Site Timeline