TV cyfrowa a kablowa - Page 2

Re: TV cyfrowa a kablowa

Nie przeskoczysz cen materiału, nawet jak baaardzo chcesz
;-).

160-180 to nie to samo co "koło stówy" ;-). Za 200 od biedy,
najtańszymi materiałami, może by się dało soć prostego
stworzyć...

Żeby wetknąć kabel do każdego mieszkania (nie wiem jaki to
blok, ile mieszkań) potrzebne jest spore koryto. A to
kosztuje sporo :-). Ale jak piszesz że przy okazji remontu
to zapewne wykonawca tego remontu policzył niewielkie
pieniądze za montaż koryt (albo i żadne), coś tam
wkalkulował w inne usługi i stąd wyszło że tyle teoretycznie
zapłacili za instalację RTV ;-). Uwierz mi, nie zrobisz
kompletnej instalacji (zakładam że z urządzeniami aktywnymi
typu przemiany, wzmacniacz) za takie pieniądze o jakich
mówisz.

Ale nie rozmawiajmy o źródle finansowania, a o realnym
koszcie :-).

Re: TV cyfrowa a kablowa

A jednak to zrobili. Widziałem.

Może było to 60, może 80 zł. Naprawdę nie pamiętam, ale na pewno
nie 200. I nie jest "od biedy" -- kable lepiej położone od tych,
co je ciągnęli partacze z kablówki w udostępnionych im korytkach.

Nie wierzę. W usenetowe bajki nie wierzę. Wierzę w to, co widzę
na własne oczy.

Nie, rozmawiamy o czym innym -- o tym, czy "reaktywacja w 99%
przypadków już nie jest możliwa". Otóż jest możliwa w 100 procentach,
a w 99% jest wskazana oraz uzasadniona technicznie i ekonomicznie.
Po prostu nie należy słuchać opini formułowanych z pozycji kogoś,
kto może napisać "ja tak zrobiłem w *swojej* sieci" i przedstawić
bezsensowne rozwiązanie jako "tańsze" (drobnyn drukiem: tańsze dla
operatora, nie dla użytkownika).

Re: TV cyfrowa a kablowa

A to akurat są Twoje przemyślenia ;-). Oczywiście
reaktywowałeś takich zdezelowanych azartów wiele i mówisz to
na podstawie własnych doświadczeń ;-).

Za to należy słuchać opinii kogoś, kto się tym nie zajmuje,
ale za to wie jaki jest koszt bo widział efekt ;-). A cenę
słyszał od znajomych... Wiem że temat wątku był nieco inny,
ale skoro zaczęliśmy dyskutować o kosztach instalacji
zbiorczej to proszę Cię, nie wypowiadaj się na podstawie
tego, co zasłyszałeś od znajomych. Oni owszem, mogli
zapłacić wg jakiego papieru po te 160 czy 180 PLN, ale część
kosztów została zapewne przerzucona na remont. Wiele firm
remontujących bloki dla jakichś wspólnot czy spółdzielni
(niejako przy okazji lub "z wdzięczności" za zlecenie)
wykonuje drobne robótki których niby nie ma w kontrakcie. I
tyle w temacie.
Uważam że EOT ;-)

Re: TV cyfrowa a kablowa

Nawet nie wiem co to są te azarty. Tu nie było niczego
zdezelowanego, niczego nie było, wszystko zrobiono od
początku. A więc reaktywowano samą ideę zbiorczej instalcji
antenowej. Reaktywowano z powodzeniem -- moje przemyslenia
zbieżne są więc z doświadczeniami.

Ależ oczywiście, że tak! Efekt -- tylko to mnie interesuje.

Od rodziny konkretnie. Było nie było bliskiej. Tak, wiem również,
że operator kabla nie wystąpił tym razem z rewelacyjną informacją,
że pakiet podstawowy został "wzbogacony" aż o fafnaście programów
(a cena wzrosła jedynie o...).

Dlaczego mam słuchać tej prośby? Będę się wypowiadał na
podstawie tego, co zasłyszałem od znajomych -- znajomych
(z definicji) znam, jestem w stanie zweryfikować to, co mówią.
Do Nieznajomych z Internetu podchodzę bardziej ostrożnie.

No właśnie, taka instalacja antenowa, to tylko "drobna robótka",
którą można zrobić nawet za darmo przy okazji większego remontu.
Tylko operatorzy kablówek rozpuszczają po Internecie plotki, że
to Bóg wie jaki koszt. A remonty co jakiś czas robi się w 99% domów.
I niechby ta *inwestycja* miała kosztować nawet więcej niż te
nieszczęsne dwie stówy. Lepiej zainwestować raz, a nie dawać się
skubać co miesiąc. Przecież najtańsza oferta kablarzy, to kilkaset
złotych rocznie.

No i oczywiście wspólnoty z firmami rozliczają się pozakontraktowymi
"dowodami wdzięczności". Ale z operatorami kablowymi -- nigdy,
to tylko teorie spiskowe.

No tak, cóż tu więcej dodać -- interesy operatora i abonenta
są przeciwstawne. Ważne, by nie dawać się wkręcić.

Re: TV cyfrowa a kablowa

Rzeczywiście, pomyliłem się. Właśnie wróciłem od teściów,
tam zweryfikowałem całą sprawę. Gniazdka zakładali w każdym
mieszkaniu za darmo. Ta stówa, to mi sie wzięła stąd, że
akwizytorzy kablówki za tyle (dokładniej, to coś koło 80 zł)
oferowali najtańszy pakiet optymalny "dostosowany do Państwa
potrzeb". Teraz oferują za 28 zł i wcale się z tym nie kryją.
Ale oczywiście związek między tymi dwiema sprawami, to tylko
teoria spiskowa.

--
Jarek (no ale kto by tam wierzył w to, co teściowa mówi)

Re: TV cyfrowa a kablowa

Uuuu  - a kto zakladal te gniazdka za darmo ? Spoldzielnia z funduszu
remontowego ?

Czyzby operatorzy nie chcieli placic za ochrone interesow ? :-)

J.

Re: TV cyfrowa a kablowa

Tak.

Może chcieli, może nawet bardzo chcieli, ale ich pogoniono, że aż
koperta spadła z parapetu? A ja może jestem zbyt naiwny -- ale chcę
wierzyć w to, że gdzieś coś zmienia się na lepsze, że wreszcie robi
się normalnie.

Re: TV cyfrowa a kablowa
On Wed, 15 Feb 2012 15:06:10 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski

w Zielonej Gorze podobnie. Widzialem ostatnio pare blokow (takie
kwadratowe). Byl remont, ocieplili, zrobili dach i przy okazji
wystawile antene (wczesniej byly indywidualne). Czy tylko cyfra czy
ala Azart tego nie wiem.

--
ThinkXtra

Re: TV cyfrowa a kablowa

maszty mozna postawic, w szafki wstawic stosowne wzmacniacze, a kabli nikt
nie wypruwal, chyba ze na dachu.

no ba, zrozumiale ze Tobie bardziej sie oplaca sprzedac publiczny sygnal po
np 20zl/mc.

A co zrobisz jak lokatorzy policza ze jest ich np 30 pod jednym masztem, i
w rok wplacaja 7200 zl .. za tyle da sie chyba postawic maszt ze
wzmacniaczami ?

a nawet jak stare kable nie wydola, to przeciez moga sobie rozprowadzic
nowe ... tylko prezes musi wydac zgode :-)

J.

Re: TV cyfrowa a kablowa

Te robione za Gierka są chyba wszystkie w tynku, więc trudno
by było wypruć. Na dachach w Warszawie były wtedy maszty jak
na Darze Pomorza, bo telewizornia nadawała na 2 kanale VHF,
11 kanale VHF oraz na UHF. Teraz wszystko jest prostsze, bo
wystarczy wpuścić w kabel trzy multipleksy nadawane na bliskich
sobie częstotliwościach. Wystarczy jedna prosta antena, bo
odbicia też nie są aż tak groźne. Siła sygnału również może
być mniejsza, bo telewizory czulsze. Po coś w końcu to DVB-T
robią.

No to teraz sytuacja powinna się odwrócić. Można kablarza
wpuścić do instalacji za niewielka opłatą, niech się dołączy
ze swoim zakodowanym multipleksem, niech jakoś dośle swój
sygnał i niech sam rozlicza się z mieszkańcami używającymi
jego dekoderów.

Jak nie wyda, to się prezesa nie wybierze. Są miejsca, gdzie
ludzie zaczęli czuć się u siebie.

Re: TV cyfrowa a kablowa

....i już można się cieszyć z kilku programów ;-). Bo na
więcej (przynajmniej sensownych) nie masz co liczyć. Popatrz
sobie jakie stacje starają się o miejsca w MUX-ach. W sumie
to Twoja sprawa co oglądasz, jeśli Tobie czy Twoim teściom
wystarcza TVP 1,2 czy TVN to spoko, ciesz się naziemną
cyfrówką. Ale sporo ludzi jednak chciałaby oglądać coś
ciekawszego ;-). A ciekawszego nie będzie nic, a jeśli
kiedyś będzie to nie za darmo...

Oczywiście sprawdzałeś ile to u mnie kosztuje? Czy słyszałeś
od znajomych? ;-)

Kablarz oleje Waszą instalację, ma swoją.

Ta kwota wyszła Ci z Twoich urojonych obliczeń :-). Nie znam
firmy, która sprzedaje pakiet socjalny za 20 zł, więc nie
uprawiaj demagogii...

Re: TV cyfrowa a kablowa

Wielu ludziom wystarcza, tak trudno to zrozumieć? Poza tym
nie kilka, ale coś koło dwudziestu.

Teściowie mają kablówkę. Ja dla od miany nie mam telewizora.
Wszyscy zadowoleni.

Ta prawda dotarła do wielu ludzi -- dlatego właśnie rezygnują
z płacenia za wszelkie telewizornie.

Ma, bo została mu zrobiona przez spółdzielnię. Za darmo
(a może ktoś mu zrobił psikusa i pieniądze z koperty na
parapecie zaksięgował jako "wkład operatora w budowę
lokalnego okablowania").

Do tego nie potrzeba kalkulacji w dziedzinie liczb zespolonych.
W przytaczanym przypadku, zakładając robienie remontu co
kilkanaście lat, gdyby zwiększyć fundusz remontowy o *najtańszy*
dostępny pakiet kablówki, to by się w tym czasie uzbierało około
pół miliona złotych. Nie wiem ile się płaci za "pakiet socjalny"
(ani nie wiem kto go tak głupio i obraźliwie nazwał), ale nawet
ćwierć bańki, to niezły grosz.

Re: TV cyfrowa a kablowa

Przecież napisałem że nie mam nic do tego co kto ogląda :-).
Bez Twojego uświadomienia wiem, że wielu jest ludzi którym
to wystarcza. Ale zmartwię Cię, większości jednak nie
wystarcza :-).

Dokładnie 14, z czego do oglądania nadaje się kilka. No,
chyba że ktoś jest miłośnikiem Polonii, TV6 lub Pulsu ;-).
Tak naprawdę patrzeć można raptem na 7-8.

Wystarczy bez sensu założyć cenę najniższego pakieu (Twoje
20 zł) i całe rozumowanie bierze w łeb ;-). Cena takich
pakietów to kilka zł. Czasem 2, czasem 5.

Przy 5 zł uzbierać pół miliona? Nieźle ;-). Globalna kwota
nie ma większego znaczenia, ważne ile to daje na jedno
mieszkanie. Na pewno w spółdzielni z 10.000 mieszkań to
nawet w rok uzbierasz te pół bańki, tyle że musiałbyś
postawić kilkaset azartów :-).

Napisałem Ci, kilka złotych.

Jeśli czujesz się obrażony to proponuję Ci pozwać choćby TP
za wprowadzenie pakietu telefonicznego ;-)

Zależy na jakie zasoby.

Re: TV cyfrowa a kablowa

"Moje", to było nawet trochę więcej niż 20, ale wynikało to
nie z założeń, tylko z tak zwanego rozeznania rynku. Tak jest
w Warszawie -- tu ludzie podobno bogatsi, nikt im nie oferuje
kabla za piątaka.

Jak 5 zł, to nie pół bańki, tylko stówkę. Liczyem dla
jednego (tego konkretnego, co o nim pisałem) bloku.

No tak, jak nie ma na własną antenę (albo jak ktoś życzliwy
wytłumaczy, że w 99% się nie da), to trzeba co miesiąc po
te kilka złociszy odkładać na to, co bogaci mają za darmo.

Nic mnie z TP nie łączy, więc byłoby mi trudno pozwać. Ale
to jest co innego. TP najpierw była monopolistą, a później
"operatorem wyznaczonym do świadczenia usługi powszechnej"
i musiała oferować pakiet, za który należało się dofinansowanie
z budżetu. Zresztą ktoś chciał tepsę za nazwę pozywać, ale nie
zdążył -- teraz to się nazywa "pakiet podstawowy" (a tepsa nie
jest już "wyznaczona"). Jeśli prywatny przedsiębiorca nazywa
"pakietem socjalnym" coś, na czym zarabia, to brzmi to jakoś
tak buracko. Zresztą ja bym się bał, że mi jakiś UOKiK da
łupnia za coś takiego.

Zależy jakie zasoby i jak często kablarz chce je odnawiać
z funduszu socjalnego, na który mu się składają emeryci.
Jak na przykład lubi lepsze fury i chce je zmieniać częściej
niż co dziesięć lat, to nawet kilka bloków musi się zrzucać.

Re: TV cyfrowa a kablowa

Naprawdę w Warszawie ten podstawowy pakiet z paroma kanałami
tyle kosztuje? To rzeczywiście, muszę Ci przyznać rację że
warto postawić prosty maszt na budynku i za free odbierać
DVB-T ;-). Tyle że dość szybko okaże się, że jakaś połowa
mieszkańców i tak zaraz wróci do kablówki, bo stwierdzą że
na TVP i TVN nie ma co oglądać...

Re: TV cyfrowa a kablowa

Sądzę, że sporo więcej niż połowa. Znam takich, co to "mam tu
jakąś kablówkę, nawet nie wiem co tam jest, i tak nie ogladam
częściej niż raz na miesiąc". Oni też się od razu nie przerzucą
(chyba że przylezie jakis akwizytor i będzie marudził o nowej
wspaniałej ofetcie -- wtedy mogą całkiem pogonić). Zresztą
podejrzewam, że jak to "raz na miesiąc" się wydarza, to jest
spore prawdopodobieństwo, że oglądają właśnie TVP albo TVN.

Ale tu przecież cały czas nie chodzi o to, co oglądają, a skąd
ogladają. I o fałszywą tezę, że się nie da, nie opłaci się,
nikt nie potrzebuje. Co innego opowiadać takie bajki klienom,
a co innego w miejscu, gdzie można natnąć się na kogoś, kto ma
o tym pojęcie.

Re: TV cyfrowa a kablowa

Daj jakis link do cennika.

wroclaw: http://www.tvk.pl/Telewizja/cennik /

Hm, jest i "AZART platny" za 7 zl i "AZART bezplatny".
Ale nie pisza o co chodzi.

J.

Re: TV cyfrowa a kablowa

To wynika z pierwszej tabeli "Opłaty za aktywację telewizji
analogowej" -- AZART bezplatny przysługuje tylko tym, którzy
zawarli umowę bezterminową, a więc zapłacili 150 zł na wejściu.
Strategia kablownika jest zrozumiała -- jak ktoś jednorazowo
zapłaci za instalację kabla i gniazdka, to można mu dać sygnał
z anteny za darmo. Ci z umowami terminowymi za złotówkę płacą
co mieziąc 7 zł.

Re: TV cyfrowa a kablowa

Nie będzie, bo by się okazało, że nikt nie płaci.
P.G.

Re: TV cyfrowa a kablowa

Dokładnie tak :-). Gdyby wprowadzić system kodowania TVP i
opłat za uprawnienia do oglądania to publiczna by padła w
miesiąc. Dlatego lepiej wciskać ludziom to gówno i za pomocą
ustawy zmuszać każdego do płacenia... Tyle że taki system w
żaden sposób nie motywuje do podwyższania poziomu programów,
bo kasa i tak leci :-). Teraz sztucznie podnieca się publikę
cyfryzacją, jakby to miało cokolwiek zmienić. Dalej ten sam
chłam będziemy oglądali, ale za to cyfrowo ;-)).

Site Timeline