TV CRT pada odchylanie

Kolejny raz pada układ odchylania TDA3654 w TV CRT 20", elektrolity
wymienione wszystkie, jaka może być przyczyna ?

===========
ZAK, FOBi
===========

Re: TV CRT pada odchylanie

na wyjściu ubity MKT około 100nF lub rezystor w szereg z nim (nie tak
rzadki przypadek jak się wydaje, szczególnie MKT philipsa),
przekroczone zasilanie,
ewentualnie przebicie na cewkach

e.

Re: TV CRT pada odchylanie

telewizor ci daje znak ze czas zmienic technologie :-)

J.

Re: TV CRT pada odchylanie

Na mniej trwałą.
Dobry CRT 20 przejrzany po 10 latach starczy na następne 10 lat. Co do LCD
myślę, ze wątpię, czy w ogóle dociągnie do pierwszej dziesiątki.

e.

Re: TV CRT pada odchylanie

Taki przełom dokonał się kiedyś w technologii branży pieluchowej
(mówią nawet, że w zarządzie TVP też ją wdrażano).

Parowóz na chodzie też można znaleźć. Mimo upływających dziesięcioleci.

Re: TV CRT pada odchylanie
Hello entroper,

Moja żona uzywa 8-letniego monitora LCD... 15" Miro, który wtedy
kosztował niezłe pieniądze.

Re: TV CRT pada odchylanie

no to jeszcze 2 lata :)
poza tym 8 lat temu jest szansa, że jest ołowiowy a skoro był drogi, to
może nawet nie jest złożony z najtańszej chińszczyzny.

e.

Re: TV CRT pada odchylanie
Hello entroper,

Ale to nie jest moim celem. To przypadek. Bo jeszcze działa. Już dawno
powinna mieć nowy, o większej rozdzielczości i np. z wbudowanym
tunerem TV.

Chińszczyzna pełną gębą. Ołowiowy zdecydowanie.

Re: TV CRT pada odchylanie

ktos się uparł że chce reanimować starego 15 letniego grata

teraz objaw jest taki: wywalało bezpiecznik w okolicach trafa WN, po
wymianie elektrolitów (jeden wystrzelony 220u na 200V), bezpiecznika i
układu odchylania TV śmigał jakiś czas, zaczął ponownie strzelać i wywalił
bezpiecznik koło trafa, wymieniłem na nowy i po włączeniu zasilania
zobaczyłem błysk tylko nie wiem dokładnie gdzie, na pewno w rejonie
trafopowielacza, bezpiecznik(T400mA)oczywiście znowu kaputt

chodzi o philipsa AA5

Re: TV CRT pada odchylanie

oczywiście obstawiam trafopowielacz ale 30zł za HR7839 to troche kasy i chce
się upewnić,

czy profilaktycznie wymienić kondensator 680nF 250V ?

Re: TV CRT pada odchylanie

Wytlumaczyc mu ze reanimacja jest za droga.
Albo wyslac do komisu - pelno tam takich gratow, ale na chodzie :-)

J.

Re: TV CRT pada odchylanie

U mnie w dalszym ciagu ladnie dziala TV Philips 21PT1655/8P. W 2003 roku
byl reanimowany:
http://groups.google.com/group/pl.misc.elektronika/browse_thread/thread/a51acd932a4e1517 /
,
ale do dzisiaj dziala bezawaryjnie. Idealny odbiornik do sygnalu
naziemnego czy kablowki. A sam TV jest gdzies z 1995-1996 roku.

Qwinto

Re: TV CRT pada odchylanie

wywalił

aha, i po wystrzeleniu 220u 200V nie sprawdziłeś i nie naprawiłeś
zasilacza, który załatwił Ci teraz odchylanie a poprzednio pion (gdyż w
takim przypadku rosną wszystkie napięcia wyjściowe z odchylania).
Gratuluję.

W pierwszej chwili myślałem, że reanimujesz sobie telewizor i masz dziwne
problemy z pionem, co się czasem zdarza. Okazuje się jednak, że naprawiasz
ten TV po omacku, jak bezpiecznik się spali, to go po prostu wymieniasz
(!) a wszystko to, bo "ktoś" ma kaprys a my, jak rozumiem, mamy Cię
poprowadzić za rączkę. Nie idę na to. Radzę Ci sprawdzić zasilacz tego TV
i napięcie +B i to jest moja ostatnia rada w tym temacie. Nie dasz rady -
Elektroda albo telewizor do gminnego/miejskiego punktu utylizacji odpadów.

e.

Re: TV CRT pada odchylanie

kondensator nie wystrzelił a wysechłi zamiast 200u miał ~50 i był
spuchnięty, wymieniłem elektrolity, TV chodził, zasilacz ok, winne jest
trafo WN, bezpiecznik leciał bo trafo strzelało a to że poleciał pion to tak
przy okazji

dzięki i pozdrawiam

Site Timeline