"tuningowania" kryształów

Ciekawy artykuB3% na temat "tuningowania" krysztaB3%F3w

http://www.hanssummers.com/penning.html

Re: "tuningowania" kryształów"

Taki element to się u nas rezonatorem kwarcowym a krócej kwarcem nazywa.
Metoda przestrajania znana wśród naszych radioamatorów conajmniej od lat 50-
tych ubiegłego wieku.
Tylko flamastrów nitro wtedy nie było.
Był grafit w ołówku.

Wmak

Re: "tuningowania" kryształów"
UBF%ytkownik  Wmak napisaB3%:

Albo jodyna - ale to tandetniejsza metoda, oB3%F3wek lepszy. MiEA%kkim s=
iEA%20
czEA%stotliwoB6%E6 obniBF%aB3%o (zwiEA%kszaB3% masEA% na elektrodach) tw=
ardym20%
podwyBF%szaB3%o - wycieraB3% metal elektrody, niektF3%rzy woleli podwyBF%
szaE6%20
czEA%stotliwoB6%E6 gumkB1% "MyszkB1%"...

--20%
Darek

Re: "tuningowania" kryształów"

Do obnizania czestotliwosci uzywalo sie takze lapisu (azotanu srebra) do
kupienia w kazdej aptece.
Kwarce po takim zabiegu byly dosyc stabilne.

c.

Re: "tuningowania" kryształów
kolega musi wpadł do przerębla ładnych parę lat temu, i właśnie odtajał :)

Re: "tuningowania" kryształów

Amerykę też parę razy odkrywano.
Młodzież może być zdziwiona takimi staroświeckimi metodami przestrajania
kwarców.
Kiedyś były tylko z demobilu - teraz można zamówić dowolny rozmiar i
częstotliwość.
Wmak

Re: "tuningowania" kryształów

no ja jestem tej mB3%odej daty, wiEA%c takie rzeczy sB1% dla mnie nowe,
zresztB1% w artykule, ktF3%ry przytoczyB3%em wyraBC%nie pisze, BF%e to bard=
zo
stara metoda :)

Site Timeline