Tuner DVB-T do streamingu w sieci?

Zastanawiam się czy może w dobie wszechobecnych SmartTV, smartfonów, tabletów (i całej gamy urządzeń umożliwiających streaming multimediów w w domowej sieci) istnieje coś takiego jak sieciowy tuner DVB-T/DVB-S? Mam na myśli skrzyneczkę, którą z jednej strony podpinałoby się do anteny naziemnej i/lub satelitarnej a z drugiej wpinało do sieci lokalnej (bądź też łączyło przez WiFi), dzięki czemu programy TV byłyby dostępne z poziomu każdego komputera/tableta/smartfona pracującego w tej sieci.

Domyślam się, że pewnie można coś takiego zbudować za pomocą jakiegoś RapsberryPi, CubieBoard itp. Jednak czy istnieją gotowe rozwiązania, które nie byłyby przeznaczone tylko i wyłącznie dla nerdów, oferując w miarę łatwe sterowanie?

Reply to
Atlantis

Poczytaj o HDHomeRun. Wygląda na to że to jest dokładnie to co potrzebujesz. Tańsza wersja działą w sieci domowej, wersja Pro ma jakis streaming.

j.

Reply to
Jacek Radzikowski

W dniu 2013-08-05 08:47, Atlantis pisze:

Istnieja od lat chocby popularny dreambox i klony.

Reply to
LeonKame

Wielkie dzięki. Pobieżny rzut oka na materiały sieci wskazuje, że właśnie tego szukałem. Nie wiesz może czy ktoś w PL zajmuje się dystrybucją, czy w grę wchodzą jedynie zakupy na ebay-u?

Reply to
Atlantis

W dniu 2013-08-05 18:29, Atlantis pisze:

Pobieznie to ty lepiej dokladnie zerknij bo z tego co widze to tunery sa dostepne DVB-C niekodowane. To czego szukasz to dowolny tuner z Ethernetem i Linuxem na pokladzie np dreambox lub klon. nbox chyba wyjdzie najtaniej a mozna i DVB-S i DVB-T ogladac zarowno po Wifi jak i po lanie.

Reply to
LeonKame

W dniu 2013-08-05 21:04, LeonKame pisze:

Napisz jak oglądać z nboxa po lanie. O ile piszesz o nboxie od telewizji n.

Reply to
Mario

W dniu 2013-08-05 22:10, Mario pisze:

No i skąd w nboxie dvbt?

Reply to
Mario

W dniu 2013-08-05 22:12, Mario pisze:

Jak to jak normalnie vlc klient albo z webpanelu a DVB-T masz jak wlozysz tuner USB w zlacze z tylu boxa.

LeonKame

W dniu 2013-08-05 22:27, LeonKame pisze:

Chyba po wgraniu innego softu.

Reply to
Mario

W dniu 2013-08-06 00:04, Mario pisze:

Przeciez to to jest logiczne bo to firmowe gowno to sie nadaje dla poldebilnych klientow TVN tylko.

Reply to
LeonKame

Nie mam pojęcia czy ktoś sprzedaje je w PL, ale na stronie SiliconDust jesli link do dystrybutora na Europę i u niego możesz kupić przez sieć.

j.

Reply to
Jacek Radzikowski

Wg tego co jest w specyfikacji, HDHR3-DT odbiera DVB-T, a nic nie piszą o DVB-C. HDHR3-EU odbiera i DVB-T i niekodowane DVB-C.

j.

Reply to
Jacek Radzikowski

W dniu 2013-08-06 00:13, LeonKame pisze:

MAsz gdzieś ofertę z HBO i CANAL+ za mniej niż 70zł?

Reply to
Mario

W dniu 2013-08-05 22:10, Mario pisze:

Hmm... Nie wiem skąd wzięła się informacja o tym, że urządzenie rzekomo nadaje się tylko do kablówki. Wikipedia dość jasno podaje, że:

"There are currently 4 HDHomeRun models on the market: a single-tuner ATSC/clear QAM model, a dual-tuner ATSC/clear QAM model, a dual-tuner commercial (TECH) ATSC/clear QAM model, and a dual-tuner DVB-T/unencrypted DVB-C model."

Mnie oczywiście interesowałby ten ostatni. ;)

Reply to
Atlantis

Ja mam i to od lat !

Reply to
LeonKame

W dniu 2013-08-06 07:32, Atlantis pisze:

Specyfikacja producenta zerknij i tam chyba wszystkie standardowo maja DVB-C

Reply to
LeonKame

W dniu 2013-08-06 09:23, LeonKame pisze:

Od jakiego operatora?

Reply to
Mario

W dniu 2013-08-06 10:51, Mario pisze:

Od niezależnego !

Nie wiesz ze emeryci nie placa ?

Reply to
LeonKame

W dniu 2013-08-06 10:56, LeonKame pisze:

Za bułki w sklepie też pewnie nie płacisz. Przynajmniej tam gdzie nie ma kamer.

Reply to
Mario

W dniu 2013-08-06 11:59, Mario pisze:

Nie płace za bułki mam z własnego ziarna i własnej mąki !

:):):)

Za prad tez nie place bo mam wlasny. Ty nie masz chyba nic wlasnego i zapierdalasz jak niewolnik na bułke i mleko co?

Reply to
LeonKame