trwalosc swietlowek - Page 2

Re: trwalosc swietlowek

"janusz_kk1" op.v3ih4he31cvm6g@lap

: Ale w domu prywatnie nikt nie montuje
: lamp na takiej wysokości, a JF wspominał o domu.
: Firma to co innego, inne wymagania ale też inne koszty.

-=-

Inne koszty, gdy płacisz cudzymi pieniędzmi? ;)
Do domu nikt nie montuje tak jasnej lampy -- to chyba jasne. ;)
Do domu może zamontować ekwiwalent 80 watów za 106 złotych. :)

https://www.hurt.com.pl/lampa-led-zewnetrzna-10w-ciepla,p9221.html?start=newsletter&promocode=newsletter

Pokazałem, bo zobaczyłem i pamiętałem, że ktoś pytał.
Dziś kosztuje tyle, bo jest świeżynką. Za jakiś czas
będzie tańsze. Czy ja mu każę to kupować? Dla mnie to
cena zaporowa -- świetlówki kupiłem w Auchan po około
3 złote (chyba mniej niż 3) za sztukę i (poza kilkoma)
do dziś świecą... A jakaś osrana ;) miga... Sromota!!!
Jakiś hajend Philipsa w bańkowatym kształcie za horrendalne
pieniądze miał ponoć startować NATYCHMIAST, bez żadnych
widocznych opóźnień -- startuje... ;) Po sekundzie jest
już ciemny niemal zupełnie i zanim jest jasny naprawdę,
mija pół godziny...

Te świetlówki z Auchan dobrze sprawują się, ale są ciemne.
Uwierzyłem przelicznikowi pięć do jednego. :)

Tanie LEDki (nołnejmy) świecą czasami miesiącami bez wyłączania...

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
UĹźytkownik "janusz_kk1"  napisał w wiadomości

trzy lata po 10h nocnie. Na prywatny uzytek pewnie nie, billboardy
moga uzyc swietlowek.
Ale wystarczy ze zarowka sie spali i zarysujesz lakier na samochodzie
wjezdzajac po ciemku, zeby sie zwrocila :-)

Droga ... ale jedna to jeszcze da sie kupic.

J.

Re: trwalosc swietlowek

"J.F" j7h9uc$co5$ snipped-for-privacy@news.onet.pl

wjezdzajac po ciemku, zeby sie zwrocila :-)

Samochody mają zwykle ;) oświetlenie własne. :)

Za stówkę jest LEDka podobna, ale o mocy 10 watów. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

"J.F." snipped-for-privacy@40tude.net

Drabiny są (popisując się znajomością nowego języka polskiego) zajebiście
drogie...

  http://www.instant.com.pl/?gclid=CPSp786Z7qsCFUKEDgodp1u4JA

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
https://www.hurt.com.pl/lampa-led-zewnetrzna-50w-ciepla,p9223.html?start=newsletter&promocode=newsletter

Może nie? Zaraz przerobię ją na czołówkę ;-) Mocna, 3W, czołówka to
koszt rzędu 350zł. Nie mówię tu o wyrobach z chińskiego garażu,
tylko z fabryki. Właściwie też chińskiej ;-)

   Zbyszek
Re: trwalosc swietlowek

"Zbynek Ltd." j7h2js$fie$ snipped-for-privacy@news.onet.pl

To Polska już kupuje gotowe garaże z Chin?... No, no...
Tylko patrzeć, jak będą w Polsce tanie domy produkowane w Chinach...

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Coby te domy się nie zawalały, gdy im na dachu usiądzie więcej, niż 5
gołębi, to ja nie mam nic przeciw...

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

"Araneus Diadematus" 4e9c6029$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl

to ja nie mam nic przeciw...

A polskie wytrzymują tylko pięć?... Trochę mało... Gdyby tak choćby siedem... ;)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

"J.F." 13tjbx1bb3blj$. snipped-for-privacy@40tude.net

https://www.hurt.com.pl/lampa-led-zewnetrzna-50w-ciepla,p9223.html?start=newsletter&promocode=newsletter

Tak -- do lamusa. ;)

Powiedzmy. ;) Bo jednak żarówka kosztuje tysiąc razy mniej. :)

zmieniac :-)

Jeśli żarówka biorąc 50 watów daje ileś lumenów, a LEDka daje 5 razy
więcej lumenów, oznacza to, że LEDka grzeje się słabiej niż żarówka.

Jeśli z żarówki 90% zamiana się w ciepło już w obudowie, z LEDki zamieni
się tam tylko 18%... Tak więc żarówka nagrzewać będzie mocą 45 watów,
podczas gdy LEDka jedynie mocą 9 watów. :)

Halogeny w takich oprawach potrafią brać 100 watów (i więcej) bez
potrzeby wzywania straży pożarnej. Zatem LEDka nawet o mocy 500 Watów
nie zmusi do włączania wentylatora. :)

Wzrost ilości światła nie tylko nie zwiększy temperatury oprawy, ale odwrotnie
-- zmniejszy ją. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
[..]

Te "jednie 9W" bez odpowiedniego chłodzenia skróci żywotność LED'a
poniżej poziomu zwykłej żarówki

Halogen ma jakieś 2200'C i on to "lubi", led im więcej tym krócej
pożyje, najlepiej jakby miał poniżej 60'C

http://supernovaledlighting.com/Home/HeatTreatment.cfm
ostatni wykres

Przestań... jeszcze ktoś uwierzy... :)

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

"AlexY" xXkmq.5391$ snipped-for-privacy@newsfe19.ams

poziomu zwykłej żarówki

Wątpię. Ponadto  -- masz gwarancję sklepu a ja w tym sklepie
kupowałem i uważam ten sklep za godny zaufania. :) Te 9 watów
na tak dużą obudowę (dużą powierzchnię chłodzenia) to tyle,
co nic.

Zwykle przyjmuje się, że LEDka daje 10 razy więcej światła
niż żarówka, zatem i owa ilość (9 watów ciepła) może okazać
się mocą przesadzoną. W istocie może to być mniej niż 9 watów,
 może nie 2 razy mniej, bo żarówki dużej mocy są wydajniejsze
niż małej mocy, ale jednak mniej niż 9 watów, nie więcej. :)

najlepiej jakby miał poniżej 60'C

Halogen (niemal bez względu na moc) ma prawie tyle, ile
ma ,,wolfram topniejący''. :) Ale to temperatura samego
żarnika, nie obudowy. :) Obudowa jest znacznie chłodniejsza.

Moc grzewcza ;) 9 watów to mało, a obwodowa ciągnąca to ciepło
(i odpromeniowująca je -- na dodatek jest czarna, aby lepiej
promieniować) ma bardzo dużą powierzchnię.

W papierowym garnku można gotować wodę na ,,żywym ogniu''. :)
Jak mi nie wierzysz, weź czajnik metalowy, przyklej do dna
papier, wlej do tego czajnika wodę i postaw ów czajnik na
,,gazie''. Papierowa naklejka wytrzyma nie sekundy, ale
lata całe, o ile w czajniku będzie woda w czasie gotowania
a papier będzie przylegał do metalowego dna...

odwrotnie -- zmniejszy ją. :)

W co ma uwierzyć? W to, że zasada zachowania energii nie jest tu złamana? :)
Dobrze czujesz się? Nic Ci nie dolega? :)

Im więcej na światło -- tym mniej na ciepło.
Owszem, po jakimś czasie i tak całe 50 watów
zamieni się w ciepło, ale zamieni się poza oprawą,
daleko od niej, gdzieś na ścianach oświetlanego pomieszczenia.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Nie odnoszę się do tego konkretnego produktu ale do 9W grzejącego złącze
PN diody.

Nie zgaduj, sięgnij do datasheetów danych produktów.

Tak samo i dioda, istotna jest temperatura złącza i to ona jest podana
na wykresach (junction temperature), obudowa oczywiście jest zimniejsza.

Też myślałem że czarne lepiej oddaje ciepło, niestety tak nie jest.

Nie da się jej złamać ale to nie ma nic do rzeczy, z tego co piszesz
można wręcz bezkarnie podkręcać moc LEDów

Spoko, dzięki że pytasz, troszkę zatoki dokuczają ale to wina klimy w
pracy, nic nie poradzę na nią, a jak u Ciebie?

Czyli LED 50W w którego pchamy 50W mocy grzeje się mniej niż ten sam LED
napędzany 10W ? Opatentowałeś już tę teorię? Niezła kasa do zarobienia
będzie :)

"AlexY" fsGmq.631$ snipped-for-privacy@newsfe28.ams

: Spoko, dzięki że pytasz, troszkę zatoki dokuczają ale to wina klimy w
: pracy, nic nie poradzę na nią, a jak u Ciebie?

Moje zatoki nie boją się klimy. Nos mam zatkany, ale to
alergia -- pomaga Avamys. Klima nie dała dziś ani kropli
wody -- jest zbyt sucho.

W łazience mam (nie licząc kąpieli) 20%...

napędzany 10W ? Opatentowałeś już tę teorię? Niezła kasa

Czyli LED więcej zamienia na wypromieniowywane światło niż halogen.

PLONKwarning...

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
[..]

Co nie zmienia faktu że jest pierońsko wrażliwy na te ciepło które sam
sobie przetwarza z prądu. Wszystkie rozwiązania z LED mocy powyżej 1W
jakie spotkałem zawierają spory radiator lub chłodzenie aktywne a i tak
każdy producent deklaruje maksymalnie 50 tyś h pracy maksymalnie.

Nie krępuj się, płakał nie będę.

--

"AlexY" iURmq.9131$ snipped-for-privacy@newsfe13.ams

przetwarza z prądu. Wszystkie rozwiązania z LED mocy
tak każdy producent deklaruje maksymalnie 50 tyś h

A ja mam masę LEDek bezradiatorowych, w tym takie, które ciągną
nie 1 wat, ale kilka watów. :) 50 watów to dużo, gdy je przerobimy
na ciepło, ale 9 watów ciepła to już znacznie mniej. Metale są nie
tylko przewodnikami elektryczności, ale także ciepła -- zatem można
bez trudu wyprowadzić ciepło daleko od LEDki.

Nie martwią mnie cudze łzy -- mam możliwość odwilżania powietrza,
żby nie napisać, że atmosfery. :) [atmos -- para wodna]

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
Re: trwalosc swietlowek
Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
[..]

Z tych mocniejszych mam jedną, setkę, posadziłem ją na solidnym
radiatorze od procesora a i tak boje się ją odpalić, za dużo kosztowała
żeby ją spalić. O diodach 1W i 3W Cree słyszałem że bez dodatkowego
chłodzenia Zmienia im się kolor luminoforu i słabnie, a one już są
fabrycznie na blaszkach.

Można można, ba , nawet trzeba i to wałkuję cały czas.

[..]

--

"AlexY" kR1nq.196$ snipped-for-privacy@newsfe01.ams

procesora a i tak boje się ją odpalić, za dużo
chłodzenia Zmienia im się kolor luminoforu i

Pewnie byle jakie OSRAMY czy Philipsy -- z Niemiec, czy z Holandii...
Kup porządne, z Chin lub z Indii. :)
Za jakiś czas -- z Brazylii lub z Afryki...

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
Re: trwalosc swietlowek
https://www.hurt.com.pl/lampa-led-zewnetrzna-50w-ciepla,p9223.html?start=newsletter&promocode=newsletter

Nie jest to kwota niewyobrazalna, ani "pierwsza ponizej 1000$"

zmieniac :-)

Zdecydowanie

Nie nie - zarowka moca powiedzmy 250W, a ta 50W ... minus swiatlo, ale to
nadal ze 40W w cieple.

-- zmniejszy ją. :)

Tylko ze halogenik lubi taka temperature, i jesli tylko ma ceramiczne
gniazdo i nie lutowane na cyne, to mu 300C nie straszne.

Tymczasem z fotki wyglada jakby te 50W trzeba bylo odprowadzic z 1cm^2.
A LED nie halogen - sprawnosc spada z kazdym stopniem, plastikowa zalewa
mieknie i zolknie - 50C lepiej nie przekraczac.

A film z procesorem AMD bez wentylatora pamietasz ?

J.

Re: trwalosc swietlowek

"J.F." wtsxj7idbrd3$.1nu7x0hzi4oiv$. snipped-for-privacy@40tude.net

Znaczna część tych 50 W wyjdzie na zewnątrz w postaci światła.
Znacznie większa niż w wypadku halogenu -- od 5 do 10 razy więcej
wyjdzie na zewnątrz niż w wypadku halogenu, który niemal wszystko
zamieni natychmiast na ciepełko i na dodatek nie zechce pozwolić
na solidne chłodzenie siebie.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

No wlasnie nieznaczna.

No wlasnie - jesli halogen ma 4%, a to 5x wiecej, to nadal tylko 20%,
a 80% w ciepelko.
40W trzeba odprowadzic.

Ale to nam nie przeszkadza, wrecz zaleta - wytrzymuje wieksza
temperature i chlodzi sie bez problemow.
No dobrze, nad nim nie nalezy styropianu montowac.

Tutaj problemem jest chlodzenie tej malutkiej LED, ktora wydziela 40W.

No coz - zakladam ze jakos rozwiazali, aczkolwiek moja podejrzliwa
natura podpowiada ze moze nie rozwiazali, albo ktos tu zmysla :-)