trwalosc swietlowek

spiesze doniesc ze przepalila mi sie swietlowka kompaktowa.

superfirmy Solum, zamontowana z premedytacja w lazience. Wytrzymala 16 miesiecy.

Hm, z jednej strony to nie malo, z drugiej .. ma deklarowane 10kh. Ciekawe

- lazienka jej zaszkodzila czy nie. Pieniadze oddali bez problemu, nawet nie musialem argumentowac. A swoja droga to luka w ustawie - deklaruja 10 lat trwalosci, a juz po dwoch moga sie wypiac :-)

no i mialem dylemat - kupic kolejnego Soluma czy przetestowac cos innego :-)

A propos - cena sie nic nie zmienila. Choc w sumie ...13.99 - moze akurat tyle ze nie musza zmieniac - o najnizsza cene nie walcza.

To masz szczescie ze paragon tyle wytrzymal :D bo czesc jest drukowana "znikopisem" termicznym ;)

Pozdrawiam

Reply to
Waldeusz

W dniu 2011-07-23 23:15, J.F. pisze:

Pewnie deklarują 10 lat jeśli używasz dwie godziny dziennie :)

Reply to
Mario
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Dnia Sat, 23 Jul 2011 23:15:08 +0200, J.F. napisał(a):

Z Z kilku jakich używałem ostatnio (Osram, Philips) żadna nie wytrzymała 2 lat a są w oprawach tak zrobionych by się elektronika nie przegrzewała. Jestem rozczarowany. Kupuję w Castoramie, nie wyrzucam paragonów i reklamuję.

Reply to
Jacek Maciejewski
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Dnia Sun, 24 Jul 2011 12:43:51 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

Temperatura

Reply to
Jacek Maciejewski

U mnie od wielu lat działają elektroniką do góry świetlówki Osram ale są tak stare, że elektronika ma objętość lekko ze 4 razy większą niż w nowych i chyba dzięki temu nagrzewa się znacznie słabiej.

Reply to
Padre

Dnia Sun, 24 Jul 2011 01:05:24 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski

Nie, raczej nie. Ja moglem polecac Firefly - te padaja po kilku miesiacach, wiec nie ma problemow z reklamacjami :-)

Godzinowo przyznaje ze malo, ale ponoc czeste wlaczanie im szkodzi. Porownujac do innych, np w/w, ktore byly zamontowane w pokoju .. to IMO calkiem niezly wynik :-)

Ot, podalem dane do dyskusji, odkad unia nam zakazala zarowek, z premedytacja wkrecilem tam swietlowke i teraz mozemy liczyc co wiecej rteci emituje. Ta co prawda poszla do recyklingu .. miejmy nadzieje :-)

Nie mowie nie, ale tu jest calkiem inna sytuacja - trwalosc zadeklarowana, wieloletnia, a ja po 2 latach trace mozliwosc dochodzenia swoich praw.

A znasz taka 1000 lm ?

Kupiłem w Nomi świetlówkę ecoNOMI "kulę" 23W z prostej przyczyny - inne kule były bardzo drogie i niestety właśnie ona ma deklarowany czas nagrzewania <120s i tak jest faktycznie, przez pierwsze kilkanaście sekund świeci chyba mniej niż 1/10 mocy dziwnym niebieskawo sinym światłem a potem w równym tempie rozjaśnia się przez minutę. Założyłem ją nad schodami do ogrodu gdzie czesto pali się kilka godzin więc chciałem mieć energooszczędną ale jeśli nie zapali się jej z premedytacją po zmroku to schodzi się po schodach praktycznie po ciemku. Nawet nie spojrzałem na jej czas rozjarzania bo mam świetlówki które osiągają pełną moc powiedzmy po minucie ale po włączeniu świecą lekko połową mocy, z takim gównem jak ta jeszcze się nie spotkałem.

Reply to
Padre
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Sprawdzałem, niestety wygląda że ona tak ma z założenia albo cała partia jest do d..., obecnie jestem na etapie wymian gwarancyjnych wentylatora z higrometrem, pierwszy działał 18 miesięcy, te wymienione na gwarancji kolejno 4 działają od kilku do kilkunastu dni, teraz zrobiłem 2 miesiące przerwy licząc na nowa partię. Pierwotnie miałem nadzieje że go naprawią ale producent każe dawać mi nowy i likwidować stary.

Mam pewne opory moralne ale chyba jak ten model zniknie z pólek to podłącze swoją do autotransformatora...

Reply to
Padre

Użytkownik J.F. napisał:

[...]

a może być 7000lm?

AlexY
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

sam czujnik wilgotności, w dziwny sposób, po pewnym czasie rośnie histereza tak, że włącza wiatrak przy wzroście wilgotności ale już nie wyłącza, chyba że brutalnie potraktowany suszarką. Dokładnie sprawy nie badałem bo nie chce pozbywać się gwarancji, czekam jak znikna z półek i wezmę kasę.

Reply to
Padre