trwalosc swietlowek

spiesze doniesc ze przepalila mi sie swietlowka kompaktowa.

superfirmy Solum, zamontowana z premedytacja w lazience.
Wytrzymala 16 miesiecy.

Hm, z jednej strony to nie malo, z drugiej .. ma deklarowane 10kh. Ciekawe
- lazienka jej zaszkodzila czy nie.
Pieniadze oddali bez problemu, nawet nie musialem argumentowac.
A swoja droga to luka w ustawie - deklaruja 10 lat trwalosci, a juz po
dwoch moga sie wypiac :-)

no i mialem dylemat - kupic kolejnego Soluma czy przetestowac cos innego
:-)

A propos - cena sie nic nie zmienila. Choc w sumie ...13.99 - moze akurat
tyle ze nie musza zmieniac - o najnizsza cene nie walcza.

J.

Re: trwalosc swietlowek

To masz szczescie ze paragon tyle wytrzymal :D
bo czesc jest drukowana "znikopisem" termicznym ;)

Pozdrawiam

Re: trwalosc swietlowek

"Waldeusz" j0fhqo$q5m$ snipped-for-privacy@news.onet.pl

Ja mam czytelne paragony drukowane 10 lat temu. :)
(ale mam i takie, kt贸re staj臋 sie nieczytelne po miesi膮cu -- tyle, 偶e tych mam
bardzo ma艂o)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Pewnie deklaruj膮 10 lat je艣li u偶ywasz dwie godziny dziennie :)

Re: trwalosc swietlowek

"J.F." 184sg8je6a2c9.1maloz43hu8l0$. snipped-for-privacy@40tude.net

A mnie jedna 偶ar贸wka (z pi臋ciu takich samych) halogenowa -- i to
przed paru laty! Po ile wi臋c 艣wiec膮 te pozosta艂e cztery? Od ponad
10 lat po oko艂o 365 godzin rocznie... Trzy s膮 w 艂azence a dwie s膮
w WC -- nie do艣膰, 偶e identyczne, to by膰 mo偶e s膮 zasilane takimi
samymi zasilaczami, a s膮 to 偶ar贸wki takie, kt贸re nie lubi膮 ani
zbyt wysokiego, ani zbyt niskiego napi臋cia. (czyli w 艂azience
3 s膮 obs艂ugiwane zasilaczem a w WC tylko 2)

Przed laty (prawie na pewno w 2007?) kupi艂em kilkadziesi膮t tanich
艣wietl贸wek, kt贸re 艣wiec膮 do艣膰 cz臋sto/d艂ugo. Do dzisiaj tylko kilka
z nich straci艂em, z tego jedn膮 w wyniku urazu mechanicznego. :)

[czy to nie ty mi odradza艂e艣 te 艣wietl贸wki? -- po oko艂o 3 z艂ote za sztuk臋?]

miesiecy.

Na 艣wietl贸wk臋 kompaktow膮 to du偶o? :)
To tyle, co nic, bo chyba w 艂azience nie siedzisz godzinami.

Przeczytaj info na butach -- czasami wprost jest tam napisane, 偶e
ustawa ustaw膮, ale wcale nie musi tak by膰, 偶e buty musz膮 wytrzyma膰
a偶 ;) dwa lata. Aby by艂o jasne -- szkoda czasu na kupowanie but贸w,
kt贸re rozpadaj膮 si臋 wcze艣niej ni偶 po dw贸ch latach (sezonach) u偶ywania. :)

Ja buty Reeboka pior臋 w pralce razem ze spodniami -- a mimo tego kilka
sezon贸w ka偶de wytrzymuj膮. Letnie boj膮 si臋 silnych mroz贸w -- p臋ka sk贸ra.

Na LEDki nie 艂aska? :)

Ja chc臋 powiesi膰 lustro w 艂azience na 艣cianie, do kt贸rego chc臋
przyklei膰 paski z setkami LEDek na samym obrze偶u lustra -- tak
aby te LEDki 艣wieci艂y prosto w 艣cian臋 (wykafelkowan膮) za tym
lustrem. Zamierzam te偶 przepalaj膮ce si臋 halogeny wymienia膰
sukcesywnie na LEDKi.

 lustro  艣ciana

         |    |
      |  |    |
      |J-|    |
      |  |    |
      |  |    |
      |  |    |
      |  |    |
      |J-|    |
      |  |    |
         |    |

  .------------------------------.
  |                              |
  |                              |
  |                              |
  |     lustro                   |
  |                              |
  |                              |
  |                              |
  |                              |
  '------------------------------'

  .------------------------------.
  | **************************** |
  | *                          * |
  | *                          * |
  | *                          * |
  | *                          * |
  | *                          * |
  | *                          * |
  | **************************** |
  '------------------------------'

         |    |
      |* |    |
      |*-|    |
      |* |    |
      |* |    |
      |* |    |
      |* |    |
      |*-|    |
      |* |    |
         |    |

艢wiat艂o odbija艂oby si臋 od wykafelkowanej 艣ciany i o艣wieca艂o 艂azienk臋.
LEDki m贸g艂bym tak przyklei膰, aby jak najmniej ich 艣wiat艂a pozostawa艂o
za lustrem. Moc? Jak najwi臋ksza -- raczej mo偶na to w razie czego 艣ciemnia膰. :)
IMO 50 wat贸w to jeszcze nie za du偶o. :) (to imo ekwiwalent od 300 wat贸w
do 500 wat贸w halogen贸w)

   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
Re: trwalosc swietlowek
Dnia Sun, 24 Jul 2011 01:05:24 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski

Nie, raczej nie.
Ja moglem polecac Firefly - te padaja po kilku miesiacach, wiec nie ma
problemow z reklamacjami :-)

miesiecy.

Godzinowo przyznaje ze malo, ale ponoc czeste wlaczanie im szkodzi.
Porownujac do innych, np w/w, ktore byly zamontowane w pokoju .. to IMO
calkiem niezly wynik :-)

Ot, podalem dane do dyskusji, odkad unia nam zakazala zarowek, z
premedytacja wkrecilem tam swietlowke i teraz mozemy liczyc co wiecej rteci
emituje. Ta co prawda poszla do recyklingu .. miejmy nadzieje :-)

Nie mowie nie, ale tu jest calkiem inna sytuacja - trwalosc zadeklarowana,
wieloletnia, a ja po 2 latach trace mozliwosc dochodzenia swoich praw.

A znasz taka 1000 lm ?

J.

Re: trwalosc swietlowek

"J.F." bf89wy3geh9j$.1lakkrqxj3top$. snipped-for-privacy@40tude.net

Ale s膮 z czasem -- nie szkoda marnowa膰 czasu na kupowanie i reklamowanie? :)
(wkr臋canie, wykr臋canie, je偶d偶enie...)

miesiecy.

Szkodzi艂o tradycyjnym rurom -- ale te z elektronicznymi
uk艂adami nie s膮 pono膰 wra偶liwe na liczb臋 w艂膮cze艅.

:)

HDD ma MTBF na poziomie miliona godzin, a gwarancj臋 nieco ;) kr贸tsz膮. :)
Liczba w艂膮cze艅 HDD te偶 jest imponuj膮ca -- 50 tysi臋cy. Je艣li 10 razy
dziennie, to nadal ponad 13 lat. :) Aby wyrobi膰 si臋 w 3 lata, trzeba
by codziennie w艂膮cza膰 i wy艂膮cza膰 ponad 45 razy... 50000/(365*3)45%,662100456621
Je艣li dziennie z dysku korzystasz 10 godzin -- 艣rednio wy艂膮cza膰 go trzeba
i w艂膮cza膰 co 13 minut... 600/45,66210045662113%,14 Dla 8 godzin
to ju偶 tylko 10 minut. :)

Rok ma prawie 8766 godzin. :) (365.25*24 -- minus lata typu 1900)

I tak, i nie. :) Jedna LEDka s艂u偶膮ca o艣wietleniu ma od 0.1 W do 5 W -- sznur
mo偶e mie膰 100 LEDek, lub 1000... :) Sprawno艣膰 LEDek nie jest mo偶e wcale tak
szalenie zachwycaj膮ca -- pono膰 LEDka mniej ni偶 50% elektryczno艣ci zamienia
na 艣wiat艂o widzialne. Ale trwa艂o艣膰 tego jest raczej du偶a. :) I nie jest to
wra偶liwe na liczb臋 w艂膮cze艅. :) Na dodatek -- zajmuje ma艂o miejsca.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Tradycyjne zawsze w艂膮czaj膮 si臋 z pod偶arzeniem elektrod. Elektroniczne
niekoniecznie.

Re: trwalosc swietlowek
U偶ytkownik J.F. napisa艂:

a mo偶e by膰 7000lm?

http://tesladownunder.com/LEDs.htm

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Chyba co艣 przespa艂e艣...

Re: trwalosc swietlowek

"RoMan Mandziejewicz" 1875381326.20110725011312@pik-net.pl

Ja -- niejedno. Podziel si臋 wi臋c swoj膮 wiedz膮 dotycz膮ca LEDek -- ja
by膰 mo偶e zajm臋 si臋 mieszkaniem. :) Zim膮 je藕dzi艂em na przyk艂ad tutaj:

http://www.polskaniezwykla.pl/web/place/search,1,-1,-1,-1,-1,-1,Ryszard%20Bo%C5%82towicz.html

i my艣la艂em sobie jako艣 tak -- tylko co zdj臋to mi gips z prawej
r臋ki, dlatego w艂贸cz臋 si臋 tu偶 obok ,,domu'', niemal woko艂o bloku...
Tak g艂upio usprawiedliwia艂em si臋...

艢nieg sypa艂 si臋 spod k贸艂... Szybko艣膰 50 km/h hipnotyzowa艂a sw膮
,,majestatyczno艣ci膮''...
No -- ale 偶e by艂o tu偶 po zdj臋ciu gipsu... ;)

A teraz zauwa偶am, 偶e to nie jest wcale woko艂o bloku... ;)
A szybko艣膰 60 km/h wcale nie jest ma艂a... ;)
Jak na le艣n膮 drog臋 gruntow膮...
W艣r贸d drzew (na szcz臋艣cie przewr贸cone na ,,jezdni臋'' przycinaj膮
tak, aby mo偶na by艂o zmie艣ci膰 si臋) do艂贸w, korzeni, kamieni
skacz膮cych i ch臋tnych do uderzania prosto pod sp贸d samochodu...

-=-

No, i tak sobie my艣l臋, 偶e je艣li nie rozkr臋c臋 si臋 tak, aby te rze藕by
znalaz艂y si臋 ,,dooko艂a bloku'', b臋d臋 my艣la艂 o przerabianiu nory ;)
w mieszkanie. :) Wola艂bym poje藕dzi膰 -- zawsze to prostszy spos贸b
pozbywania si臋 pieni臋dzy, ;) ale trzeba odrobiny ch臋ci i wysi艂ku...

Wprawdzie wywalenie ple艣ni mocno poprawia moje samopoczucie (chc臋
je藕dzi膰 coraz dalej; co gorsza ;) -- je偶d偶enie sprawia, 偶e czuj臋
si臋 jeszcze lepiej) ale by膰 mo偶e jednak zaczn臋 ,,o艣wietla膰'', meblowa膰 itd... :)

-=-

Wi臋c? Co mo偶esz napisa膰 o LEDkowym o艣wietlaniu wn臋trz? :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Swiat idzie do przodu kolego ;)

np. SST-50W57SGJ200 ..... 1150 - 1380lm @5A

Pozdrawiam

Re: trwalosc swietlowek

"J.F." bf89wy3geh9j$.1lakkrqxj3top$. snipped-for-privacy@40tude.net

https://www.hurt.com.pl/lampa-led-zewnetrzna-50w-ciepla,p9223.html?start=newsletter&promocode=newsletter

Chyba ma kilka tysi臋cy lumen贸w. :)

    Barwa: bia艂a ciep艂a
    Liczba diod: 1
    K膮t 艣wiecenia: 180 掳
    Pob贸r mocy: 50 W
    Odpowiednik lampy: 250 W
    呕ywotno艣膰: do 50000 h

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Wow, jesli dobrze widze to edison trafil pod strzechy, no, no.
Nawet cena wzglednie przystepna.

Ciekawe ile w tym wszystkim prawdy .. i czy nie trzeba wentylatora czesto
zmieniac :-)

J.

Re: trwalosc swietlowek
82%(a):

82%(a):
Taa pewnie :) 436zC5%82
A widzisz go gdzieC5%9B tam? ona ma ip65, caC5%82a obudowa jest radiat=
orem.
A swojC4%85 drogC4%85 to strach w takC4%85 spojrzeC4%87 bo moC5%BCn=
a oC5%9BlepnC4%85C4%87.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: trwalosc swietlowek

"janusz_kk1" op.v3d1yhsn1cvm6g@lap

: A widzisz go gdzie艣 tam? ona ma ip65, ca艂a obudowa jest radiatorem.

艢wieci jak 250 W a grzeje si臋 jak 18 w...

: A swoj膮 drog膮 to strach w tak膮 spojrze膰 bo mo偶na o艣lepn膮膰.

Ja mog臋 spojrze膰, oby z dostatecznie du偶ej odleg艂o艣ci. ;)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

no wiesz, malo to to nie jest, ale w porownaniu do ceny domu, garazu, nawet
samej bramy do garazu czy kompletu opon, albo drabiny potrzebnej do
zmieniania zarowek ....

Ale w srodku moze cos rozprowadzac ciepelko na caly radiator.

J.

Re: trwalosc swietlowek
82%(a):

To nadal za duC5%BCo, budowa domu to sztuka kompromisu.
Ta lampa nim nie jest, halogen o podobnym natC4%99C5%BCeniu C5%9Bwiat=
C5%82a ma 150W i
kosztuje 20zC5%82, policz sobie ile za 400zC5%82 moC5%BCe on C5%9Bwi=
eciC4%87 za darmo.

No to jest chyba oczywiste :)

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: trwalosc swietlowek

"janusz_kk1" op.v3glbagf1cvm6g@lap

: Ta lampa nim nie jest, halogen o podobnym nat臋偶eniu
: 艣wiat艂a ma 150W i kosztuje 20z艂, policz sobie ile
: za 400z艂 mo偶e on 艣wieci膰 za darmo.

Wymie艅 taki halogen 12 metr贸w nad ziemi膮. :)
A starczy on na jakie艣 100 dni. :) Mo偶e nawet na mniej.
Pami臋tam ,,o艂tarz papieski'' -- co miesi膮c jedna, i to znacznie s艂absza.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Ale w domu prywatnie nikt nie montuje lamp na takiej wysokoC5%9Bci,
a JF wspominaC5%82 o domu.
Firma to co innego, inne wymagania ale teC5%BC inne koszty.

-- =

Pozdr
JanuszK

Site Timeline