Trójnik RTV i zak?ócenia

Witam,

Podzieliłem sobie sygnał RTV z kablówki na 2 telewizory. Przeciąłem kabel, dokupiłem trójnik i przewód do drugiego pokoju. I działa. Wszystko byłoby pięknie gdyby nie zakłócenia. Otóż, gdy na jednym telewizorze odbieram TVP1 i na drugim również włącze TVP1 to na tym drugim są raz na minutę zakłócenia w postaci smużenia ekranu i 'buczenia' dźwięku. Po kilku sekundach przechodzi i za minutę znowu...

Nie jest to na pewno kwestia montażu trójnika ani wtyczek - nic nie przerywa, jak się tymi elementami porusza.

Wyraźnie jak by pierwszy telewizor (15-letni Goldstar, działa ładnie, obraz ok) zakłócał ten drugi (15-letni Sony, również odbierający bez zarzutu sam).

Proszę poradźcie mi co powinienem zrobić? Czy do trójnika należałoby dokupić jakiś filtr? W ogóle jaka może być przyczyna?

Pozdrawiam, Adam M.

Reply to
adamm

adamm pisze:

Możesz spróbować zastosować separator galwaniczny na kablu antenowym. Być może któryś z telewizorów coś tam od siebie dokłada do anteny, prawdopodobnie ten dobrze działający.

Adam Górski

A co to za trónik ? Bo jak taki zwyly tani na zwykłe wtyczki antenowe to zaczałbym od wyrzucenia go i kupienia splittera (indukcyjnego) na wtyczki F (takie metalowe z nakretkami).

Reply to
Bogdan Kot

Użytkownik "adamm" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@d1g2000hsg.googlegroups.com...

Niestety niektóre telewizory bardzo (bardziej niż inne w każdym razie) lubią śmiecić do anteny. Dodatkowo niekorzystna jest sytuacja, gdy jeden kabel od trójnika do TV jest dużo krótszy niż drugi. Możesz próbować zmienić trójnik (choć cienko to widzę), wydłużyć krótszy kabel lub kupić wzmacniacz rozgałęziający.

e.

Reply to
entroper

Użytkownik entroper napisał:

Witam.

Ja stosuje splitery Telmora lub metalowe, grube z niemicką wroną i nie mialem problemów z sygnałem zwrotnym, a trochę tego nastukałem. Swoją drogą jak robisz instalacje w domku np. na 6 tv jak widzisz położenie równymi odcinkami kabla?? Nie znam sytuajcji by długość kabla tu miała znaczenie, tylko że ja używam dobrego kabla, a nie tego za 30 zł/100m i nie używam anten SIATKOWYCH bo to są buble, choć mowa tu chyba o kablówce.

Pozdrawiam

Reply to
pawell32

Użytkownik "pawell32" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:484ff2f7$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

chodzi mi o (dość rzadką) sytuację, gdy TV (być może uszkodzony) sieje ponadprzeciętnie mocno do anteny. Wtedy długość (dobrych) kabli do (dobrego) splittera ma znaczenie. Wcale nie znaczy to, że długi kabel jakoś szczególnie tłumi ten zakłócający sygnał, raczej odnoszę wrażenie, że sprzyja on wzbudzaniu się czegoś w głowicy, ewentualnie tworzy jakiś niepożądany rezonans. Aha, może stwierdzenie "dużo krótszy" jest dla Ciebie niewystarczająco klarowne, więc uściślam: chodzi o sytuację, gdy jeden kabel od splittera do TV ma 30cm a drugi 10m a nie o taką, że jeden ma 8m a drugi 9.

e.

Reply to
entroper