Trochę OT. Ale jednak elektronika - Page 2

Re: Trochę OT. Ale jednak elektronika

W ogóle społeczeństwa europejskie mają teraz problem nie tylko w
tworzeniu liderów, ale w ogóle z tworzeniem członków społeczeństwa.
Ujemny przyrost naturalny... Jak tak dalej pójdzie, to najdalej za
kilkaset lat będziemy mieć tu ludność muzułmańską.

--
DJ

Re: Trochę OT. Ale jednak elektr onika

To tylko moje marzenie. Ależ bym chciał kiedyś usiąść w fotelu i oglądać
transmisję z Marsa dotyczącą misji, w której to Polacy wysłali rakietę z
łazikiem. Amerykanie potrafili, Azjaci potrafili. Może i to naszych urządzeń
będą się kiedyś uczyć inni. Ale żeby do tego doszło, to naród musi być
bogatszy, musi być wysoka moralność, poczucie patriotyzmu i pewnie wiele
innych czynnikĂłw.

Co do samych uczelni, to na pewno warunki kształcenia są bardzo ważne. Ale
na przykład mój znajomy był na stypendium w Japonii na jakiejś uczelni na
wydziale robotyki -- mówił mi, że wyposażenie naszej uczelni w roboty było
lepsze, bo tam studenci uczą się głównie przy komputerze na symulatorach,
natomiast roboty widzą na ogół dopiero w pracy zawodowej. Inny przykład:
oglądałem różne wykłady on-line na MIT i jakoś nie odbiegały one od tego,
co
jest u nas. Nie orientuję się do końca, jak są tworzone rankingi, w których
kiepsko wypadamy. Same wykłady cenionych zagranicznych uczelni wyglądają
podobnie do naszych.

R.

Re: Trochę OT. Ale jednak elektronika
oglądać
Polacy tez by potrafili. Problem polega na tym iz taka misja kosztuje
2.5 mld USD. Czyli 2x wiecej niz Polska wydaje na cala nauke rocznie i
nieco mniej niz 3 dni wojny w Iraku.

Re: Trochę OT. Ale jednak elektronika

Ale ... to tez znaczy ze moglibysmy taka wyslac w czasie powiedzmy 10 lat
... tylko zamiast placic naukowcom od publikacji trzeba od rakiety :-)

J.

Re: Trochę OT. Ale jednak elektronika

Kiedyś byłem na rozmowie o pracę w PAN, gdzie zajmowali się badaniami
pewnych zjawisk fizycznych na potrzeby aparatury medycznej. Na moje
stwierdzenie, że to musi być fajna praca, bo przy okazji pomaga się ludziom
chorym, pan się uśmiał i powiedział, że do pomagania ludziom od ich badań to
daleka droga. Oni szukali inżyniera, który będzie budował urządzenia, na
których będą mogli robić sobie badania, żeby produkować publikacje --
przynajmniej mój rozmówca był szczery i nie owijał w bawełnę. Być może te
badania kiedyś znajdą zastosowanie w jakimś urządzeniu pracującym w
szpitalu, ale w trakcie rozmowy dało się odczuć, że to ich mało obchodzi, a
najważniejsze jest wykazanie się publikacjami.
Oczywiście wymagania od pracownika bardzo duże, a pensja ok. 2500zł netto
(to podobno i tak dużo, bo były ekstra pieniądze z grantu); zatrudnienie do
konkretnego projektu, a nie na stałe.

R.

Re: Trochę OT. Ale jednak elektronika

No bo tak jest :-)

Nie wiem jak teraz - kiedys bylo rzeczywiscie duzo.

Jak sie postarasz, to beda publikacje, a po nich wiecej grantow :-)

J.

Re: Trochę OT. Ale jednak elektronika

Owszem. Masa uczelni pt "zarządzanie, bankowość, finanse, prawo", oraz
dowolne ich kombinacje. I potem mamy wielu liderów którzy generują
przekręty. Oczywiście zgodne z prawem.

--
DJ

Re: Trochę OT. Ale jednak elektronika

MBA na wielu mozna odbyc.
Czy to takie istotne wyksztalcenie ... powatpiewam.

Ale nie martw sie - chyba nigdzie na swiecie uczelnie nie ksztalca w
tym kierunku. Moze doktorantow.