[troche ntg] [gdzie] uchwyt do wiertla 1mm

w drobnych pracach przydaje sie czesto malutka wiertarka (taka na 1mm)
sa takie rozne wiertareczki, ale uchwyty maja bardzo badziejewne, i zmiana
wiertla to zwykle zabawa na pare minut. nie mowiac o tym ze po pewnym
czasie dostaja 'luzow' i trzeba kupowac nowe.

z drugiej strony sa sprzety proxxona za 500pln ktore maja bardzo ladne
uchwyty, ale nie sa male no i cena poraza...

mysle wiec ze najprosciej byloby uzyc bardzo prymitywnego , ale
nieuniwersalnego uchwytu, w formie tuleji z jakiejs twardej stali, z
otworem na wiertlo (dobrze wycentrowanym i dobrze dopasowanym) plus
na 'gorze' otwor na os silnika.

do tego cztery nagwintowane otwory dla srub blokujacych wiertlo i os silnika
(pewnie w praktyce starcza dwa)

probowalem znalezc gotowe wyroby tego rodzaju, jednak bez rezultatu, ma to
jakas specyficzna nazwe?

poza rozmiarem 1mm chetnie zaopatrzylbym sie w inne rozmiary (np. 0.5, 0.8)
przy ktorych precyzja jest dosc wazna sprawa.

--

Re: [troche ntg] [gdzie] uchwyt do wiertla 1mm

z ręki i precyzja?
Można kupić uchwyty "proxonopodobne" za jakieś 20-40zł i wbudować do
tańszej wiertarki. Tylko trzeba znaleźć tanią wiertarkę, która nie bije
jak ZOMO i ma gwint na wrzecionie taki, jak Proxon. Ja małe dziurki
wiercę na potężnej wiertarze stołowej (jakieś 100kg wagi), z uchwytem
0.3-13mm. Przynajmniej wiertła się nie łamią tak często. A dobre wiertła
0.3mm są drogie.

Waldek

Re: [troche ntg] [gdzie] uchwyt do wiertla 1mm
Piotr Curious Gluszenia Slawinski pisze:
[..]

Kup sobie dremela, np ten jest tani:
http://www.allegro.pl/item606211271_dremel_300_series_25szt_osprzetu_promocja_fv.html

Uchwyt ma 3.2, wiertła i frezy do dostania od malutkich (ja mam
najmniejsze 0.4mm) ...do 3.2 ;)

m.

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: [troche ntg] [gdzie] uchwyt do wiertla 1mm

http://www.allegro.pl/item606211271_dremel_300_series_25szt_osprzetu_promocja_fv.html

bardzo ciekawe urzadzonko, nie wiedzialem ze potrafi zlapac tak male
wiertla, chyba ze te mniejsze to sa jakies specjalne ze zgrubieniem tak
zeby pasowaly do uchwytu 3.2?

poki co do wiertel 1-3mm poradzilem sobie stara wiertarka 'piko' (10 pln +
godzina spedzona nad przepalonym silnikiem).

w przyszlosci jednak planuje zlozenie chociaz minimalnego automatycznego
stolu wiertarskiego operujacego wlasnie malymi wiertelkami i stad szukam
_malych_ uchwytow takich jak opisalem, w ktorych wiertlo moze tez zmienic
automat (nie wyobrazam sobie
automatycznego 'rozkrecania' , 'pozycjonowania' itd , uchwytow typu
dremela, wiertarki piko czy nawet proxxona).
stolik bedzie mial za zadanie po prostu pracochlonnie obrabiac male
delikatne przedmioty, bez jakichs wiekszych sil czy przeciazen,
rozmiar 'glowicy' wiercacej jest tez dosc wazny jesli chodzi o rozmiary
calosci i uprosci mechanike sterowania (mozna wtedy uzyc nawet kilku
cienkich silnikow 'jeden na drugim' z walami sprzezonymi rurkami
termokurczliwymi, co wytworzy dlugi pionowy 'pisakowiertak' z magnesami
przesunietymi 'w fazie' o wybrany kat (np. 90' dla dwoch).

oczywiscie 'prosciej' kupic 'prawdziwa' wiertarke stolowa za 200pln , i
dorobic ruchomy stoliczek, a zmieniak do wiertel zrobic z solidnej
wkretarki , i takie cos zapewne tez sobie poskladam, ale jesli bylaby
mozliwosc niewielkim kosztem zlozenia sobie czegos co nie bedzie zajmowac
calego biurka to czemu nie :)

--

Re: [troche ntg] [gdzie] uchwyt do wiertla 1mm

http://www.cnc.info.pl /

można użyć czegoś profesjonalnego, typu Jager, Precise, Excellon , ale
śmiem twierdzić że to nie na Twoją kieszeń. Takie narzędzia prawidłowo
eksploatowane działają wieki ;)

Andrzej

Re: [troche ntg] [gdzie] uchwyt do wiertla 1mm
In the darkest hour on Thu, 09 Apr 2009 16:27:01 +0200,
http://www.allegro.pl/item606211271_dremel_300_series_25szt_osprzetu_promocja_fv.html

Wiertła 1mm to nawet moja wkrętarko-wiertarka CMI za 30-kilka zł łapie.
0,8mm teĹź.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:230B ]
[ 18:26:41 user up 12038 days,  6:21,  1 user, load average: 0.81, 0.28, 0.01 ]

Re: [troche ntg] [gdzie] uchwyt do wiertla 1mm

Dokładnie tak. Trzonek jest 3.2mm, a końcówka wiertła (z reguły 7mm)
jest mniejszej średnicy. Tak jak pisałem, ja mam najmniejsze 0.40 albo
0.45mm.

Nie bije, wierci się świetnie.

m.

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: [troche ntg] [gdzie] uchwyt do wiertla 1mm
Owiń wiertło cieńkim drucikiem najlepiej miedzianym na części która
wchodzi do uchwytu.Stosowałem ten sposób do wiertełek 0.3 - 0.8 mm .

Site Timeline