troche NTG, ale troche może TG ? VGA w PC

Taki mam problem - chciałbym (chodzi o komputer przemysłowy), coby mi
wyjście VGA (onboard oczywiście) włączało się do piero po załadowaniu
systemu (XP obecnie) i aplikacji. Oczywiscie mozna by to zrobić wstawiając
"switch" na VGA :) no ale nie o to chodzi.
Nie bardzo chciałby też ciąć ściezki na PCB coby np. rozłączać jakis sygnał
:)

Zapewne niezbędne będzie poprawianie biosu. Może ktoś ma pojęcie, gdzie
szukać rozwiązania ? Bo jakos nie moge znaleźć nic...

pozdr.

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VG A w PC

A co, klient ma nie wiedzieć, że to na XP-ku chodzi?? :P...

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VGA w PC

No lepiej, żeby nie wiedział, boć to w końcu obciach :)

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VG A w PC

No właśnie to mnie wkurza! Sprzeda to pewnie jako super dedykowany
sterownik do czegoś, a to będzie zwykły komp z WinXP :P... jak robi na
XP to niech się przyzna!! :P...

Pozdrawiam
Konop

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VG A w PC

Do tego jeszcze obudowa VeryLargeTower koniecznie czarna z kratownica i
mozna powiedziec, ze to taki komp 10 petaflopow za jedyne $60k;)

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VGA w PC

Ale bo to jest super dedykowany sterownik :)
Akurat klient to ma głęboko w... nosie, powiedzmy, czy to na XP czy na
czymkolwiek innym.
Praktycznie, te XP to on zobaczy w czasie awarii (bo to ma działać nonstop),
albo jak mu się coś wywali (oby nie:).
Ale, kurka wodna, bym wolał, żeby aparat pokazywał, to co ja chcę, a nie to
co on chce :)
Kwestia estetyki bym powiedział.

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VGA w PC

Jak to ma działać nonstop to zrezygnuj z Windowsa.

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VGA w PC

nie da rady :) przynajmniej na razie, bo jak pisałem, program nie jest mój
(bo jak będzie mój to wtedy mogę próbować), i jest na XP. Oczywiscie
wywalilem z tego xp wszystko co sie dało, i jak na razie zachwouje sie
przyzwoicie...jak na xp ;)

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VGA w PC

Trzeba by było potestować, ale wine jest dostępne.

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VGA w PC
snipped-for-privacy@wp.pl denied rebel lies:

Na produkcyjnym urządzeniu przemysłowym? No nie wiem, czy to dobry
pomysł...

--
<:>    Roger, MoonWolf Out   <:>|This gift in pain
(::)                        (::)|

no mnie sie tez podoba srednio, bo w co - ładowac linuxa, coby potem na tym
robic XP ? :)
Siakoś to nie tego... Rozumiem, juz zostac na linuxie, to ma sens, bo to
same zalety (oprócz koniecznosci pisania softu).
Ale takie kimbinacje tylko po to zeby lepiej panowac na obrazkiem podczas
bootu to juz przesada :)

Tak że, zostaje XP na razie i tyle. W moj soft na linuxa i tak musze zrobi i
tak...

pozdr.

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VG A w PC

Tzn nie masz do niego źródeł? - może można go prosto przeportować na
linuksa, a może nawet jest gotowy linuksowy odpowiednik. Ostatecznie
można użyć Wine.

Oczywiście zdajesz sobie spprawę, że w ten sposób łamiesz licencję?

Z drugiej strony to np. niektóre bankomaty chodzą na XP i nikt się nie
przejmuje, że widać to przy starcie.

Mirek.

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VG A w PC

    A później jak padnie dysk/Windows to sprzęt za 200 kUSD idzie na
śmietnik bo nie da się tego naprawić ;-)

--
Filip.

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VG A w PC

Wyłącz GUI boot, będzie czarny ekran.

--
kffiatek

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VGA w PC

masz kilka mozliwosci. Na przyklad dodatkowa karta PCI z wlasnym biosem,
ktory wylacza VGA programowo. Albo po prostu karta z przekaznikiem
wlaczanym np. przez USB i przez ta karte prowadzisz sygnaly VGA.

Waldek

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VGA w PC
Mozna np. uzyc LPT + transoptor + przekaznik na zasilaniu monitora i 10
bajtow .com.

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VGA w PC

Użytkownik "sundayman" <:

a może wystarczy Ci po prostu podmiana  logo WinXP na "black screen"?

--
pzdr.
JR

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VGA w PC

no, to już ćwiczyłem, ale nie chodzi mi tylko o logo XP, bo wiadomo, że to
można dość łatwo zamienić. Chciałbym po prostu uniknąć pokazywania
czegokolwiek, do momentu uruchomienia docelowej aplikacji. No a tak , to i
jakieś tam logo z biosu leci, i potem, zanim mi się aplikacja uruchomi, to
lata coś po pulpicie XP :)

Czyli oczywiście najprostszym rozwiązaniem byłoby LPT + przekaźnik. No,
ale - nie mogę (tzn. nie chcę) wstawiać niczego pomiedzy gniazdo VGA (bo mam
juz zrobioną obudowę tak, że gniazda z płyty wychodzą mi na zewnątrz i
wolałbym tego nie zmieniać). Do PCI wstawić nic nie mogę (miejsca nie ma).
Grzebanie w samej mobo też nie whcodzi w grę, bo mi diabli wezmą gwarancję.

Czyli pozostaje mi chyba czysto softwareowe rozwiązanie. No i takie byłoby
najbardziej eleganckie, a to też się liczy :)
No i właściwie to o to pytam, czy ktoś to ćwiczył może. Troche się boję
grzebać w biosie, więc wolałbym, żeby podstawowe błędy popełnił już ktoś
inny (wcześniej) :)

pozdr.

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VGA w PC
A może inaczej - zrobić "niby kartę video na PCI" (to by się jeszcze dało,
bo pewnie mogłoby to być niewiele większe od samego slotu PCI),
tak, żeby bios podczas startu przełączał się na tą niby "dodatkową" kartę, a
potem toto przełączyć spowrotem.
No, ale jak to w sumie działa, to przełączanie, ktoś wie ?

Re: troche NTG, ale troche może TG ? VG A w PC

Możesz próbować bawić się dwoma monitorami. Moja karta ATI ma taki tryb
- nazywa się theater mode. Polega na tym, że drugi ekran jest cały czas
czarny, a przy wyświetlaniu filmów się one tam pojawiają ;)... jakoś
jest to rozegrane, pewnie trzeba by jakiś soft rozdłubać, ale pytaj też
na bardziej komputerowych stronach ;)... to by Ci najbardziej
odpowiadało, ponieważ byś sobie ustawił, że tylko Twoja aplikacja jest
na tym monitorze, wszystkie "śmieci" WinXP lądowały by na monitorze,
którego by nie było ;)...

Pozdrawiam
Konop

Site Timeline