Troche laickie pytanie - immobiliser i układ rezonansowy.

Witam.
KiedyB6% na elektrodzie znalazB3%em schemat immobilisera 'zrF3%b to sam',
tylko teraz chyba jakieB6% przemeblowanie tam zrobili bo coB6% do bazy
schematF3%w nie mogEA% siEA% dogrzebaE6%... Tak czy inaczej chodzi mi
konkretnie o to co jest w kluczyku z reguB3%y(transponder to siEA%
fachowo nazywa?). Jak ten 'ukB3%ad' wyglB1%da i z czego jest zbudowany?

ChciaB3%em do wB3%asnych zastosowaF1% zbudowaE6% podobny ukB3%ad.
Konkretnie chodzi mi o coB6% takiego: ZbliBF%am 'klucz'
na odlegB3%oB6%E6 1-2m do urzB1%dzenia i wtedy urzB1%dzenie bEA%dzie
dziaB3%aE6%. Gdy odsunEA% ten klucz od urzB1%dzenia urzB1%dzenie wyB3%B1cz=
y siEA%.

MyB6%laB3%em, BF%eby to zrealizowaE6% na zasadzie zwykB3%ego obwodu rezonan=
sowego,
jednak martwi mnie to, BF%e ten ukB3%ad bEA%dzie bez BF%adnej autoryzacji.
No i dlatego chciaB3%em pooglB1%daE6% ten transponder z elektrody, ale
juBF% nie znalazB3%em tego schematu.

A od szanownych grupowiczF3%w prosiB3%bym albo o schemat, albo o
objaB6%nienie moBF%liwej konstrukcji ukB3%adu wyBF%ej opisanego.

Z gF3%ry dziEA%kujEA%.

--20%
Pozdrawiam,
Sqeeb

Re: Troche laickie pytanie - immobiliser i układ rezonansowy.

man RFID

Waldek

Re: Troche laickie pytanie - immobiliser i układ rezonansowy.

Hmm... Ciekawe czy daB3%oby siEA% podsB3%uchaE6% transmisjEA%, albo nawet
odczytaE6% kod?

--20%
Pozdrawiam,
Sqeeb

Re: Troche laickie pytanie - immobiliser i układ rezonansowy.

Podsłuchać się da, przecież to jest fala elektromagnetyczna. Sterownik
generujący nośną podsłuchasz pewnie nawet z daleka, a odpowiedź transpondera
z góra kilku cm. Kodu nie odczytasz, bo transmisja zwykle jest szyfrowana.
Gdyby była jawna toby równie dobrze można było zamykać samochód na skobelek.
Bawiłem się kiedyś transponderami i z tego co pamiętam to do pewnego etapu
pracowało w trybie jawnym a potem dochodziło do autoryzacji i najważniejsze
dane leciały zaszyfrowane.
Kiedyś nawet widziałem stronę, gdzie gostek jakimś trochę szybszym
kontrolerem z podłączonym obwodem rezonansowym udaje że jest transponderem.
Oczywiście może sobie pogadać ze sterownikiem do etapu autoryzacji.

--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Re: Troche laickie pytanie - immobiliser i ukła d rezonansowy.
Powitanko,

Chyba mylisz RFID z ukladami radiowymi najczesciej na 433MHz i zmiennym
kodem, czyli popularnym KeeLoq Microchipa. W przypadku RFID to poza
kartami Mifare Philipsa transmisja jest jawna, w przypadku
najpowszechniejszego unicode wrecz banalna. Zaden problem skopiowac taki
transponder, gdzies jeszcze mam szczatki takiego hakerskiego urzadzenia.
Tylko Mifare jest kodowany i na tyle zaawansowany, ze nie slychac aby ktos
wlamal sie do np. warszawskiej karty miejskiej.
KeLoq tez jest nieszyfrowany, a cala trudnosc zlamania polega na tym, ze
kod jest zmienny, czyli mowiac krotko transmisje przechwycic sie da i ja
powtorzyc, tylko co z tego.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹźek)
Re: Troche laickie pytanie - immobiliser i układ re zonansowy.

Eee, mifare też już złamano.

http://www.cs.virginia.edu/~kn5f/pdf/Mifare.Cryptanalysis.pdf

Re: Troche laickie pytanie - immobiliser i układ rezonansowy.
Znam zarówno Keylocka, jak i Mifare, ale mówię o starszej generacji RFID
pracującej na częstotliwości 125kHz. Nie znam wszystkich rozwiazań, ale to z
jakim miałem do czynienia: Hitag 2 ma niejawny proces autoryzacji i dane od
pewego etapu idą (lub mogą iść) zaszyfrowane, czyli nie da się nagrać
transmisji i odtworzyć tak jak piszesz. No chyba że projektant skopał robotę
i nie włączył autoryzacji programując transponder.
Zerknij tutaj (drugi akapit Descritpive summary):
http://www.nxp.com/#/pip/pip =[pfp42%027]|pp=[t=pfp,i42%027]|

Kod zmienny to właśnie też jest szyfrowanie, tyle że na poziomie danych a
nie transmisji. ;-)

--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl