trochę rozrywki - Page 2

Re: trochę rozrywki

Swoja droga - bywalem niedawno w roznych pomieszczeniach niewykonczonych, a
tylko w jednym cos strasznie dudnilo.

Co to moglo byc - szerokosc dokladnie rowna wysokosci  a dlugosc dokladnie
dwa razy wieksza, czy jakies zle cegly w scianach ?

Na razie czeka na chetnego.

J.

Re: trochę rozrywki

No to miały około 750 litrów.
A jaki był wzmacniacz do napędzania tych kolumn? Lampowy?

Najlepsze kolumny jakie słyszłem były wymurowane
w salonie z cegły. Oczywiście "ustawione" na stałe.
Ale głosniki tez miały "Goodmans".

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: trochę rozrywki
Hello Krzysztof,

Mniej - w przekroju trapez a na dole miejsca na wzmacniacz. Myślę, że
z 500l. I tak wystarczy. Mały i płytki otwór, ściany wzmacniane
skośnymi poprzeczkami, lekkie tłumienie filcem.

Lampowy o mocy ledwie 17W. Ale za to efektywność całości 117dB przy
klasycznym pomiarze z 1m w półprzestrzeni otwartej. W pomieszczeniu
nie dało się słuchać na full...
Głosnik nisko-średniotonowy 38cm, z krótka cewką nawet przypelnej mocy
cała w strumieniu magnetycznym - ledwie 20W.
Głośnik wysokotonowy, tubowy z cewka z taśmy aluminiowej i z
transformatorem.

Słyszałem, że w Polsce był tylko jeden taki szaleniec ale nie mogę
skojarzyć, kto to taki...

 RoMan
Re: trochę rozrywki

W okolicach Tychów, na przełomie lat 60-tych i 70-tych,
było takich dwóch. Obydwaj skorzystali z tego, że
ich rodzice właśnie byli w trakcie budowy domu. :-)

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: trochę rozrywki

To bardziej na wstEA%gowy wyglB1%da.
Niskie napiEA%cia, duBF%e prB1%dy, dlatego trafo.
Kurde, jeszcze nigdy nie sB3%yszaB3%em takowego.

WidziaB3%em zdjEA%cie (w sieci) wmurowanego niskotonowego-tubowego... w20%
podB3%odze. A moBF%e to subek byB3%? JuBF% nie pamiEA%tam. Ludzie majB1% =
pomysB3%y.

MiB3%ego.
Irek.N.

Re: trochę rozrywki
Moze ktos wie czy wszystkie obecnie produkowane sluchawki to tradycyjny glosnik?
Mialem kiedys sluchawki zamkniete, membrana wygladala jak 50 czy 100 zwoji
uformowane w slimaka i sklejone po obu stronach folia, calosc umieszczona w
magnesach. Cos takiego jeszcze kupie? Czy to jakis stary patent obecnie nie
praktykowany?

Re: trochę rozrywki

To sobie sam odpowiem :) To byly sluchawki planarne zwane inaczej
ortodynamiczne. Ruskie za mniej niz 100zl. Dzis szukalem podobnych, googlam
WTF najtanszy model ponad 2000. To co jest robione obecnie za 5 stow to lipa.
A patent na slimaka ma jedna czy dwie firmy.
To ja wole te ruskie za 100 niz chinczyki w niemieckich mundurkach za 1000zeta.

Re: trochę rozrywki
Hello Irek,

Na pewno cewka. Klasyczna konstrukcja tyle, że zamiast cewki drucianej
samonośna z taśmy aluminiowej.

Na mój gust - troche za mocno syczał...

 RoMan
Re: trochę rozrywki

Czyli tradycyjnie dla "pseudoaudiofilów" - najważniejsze są kable,
podstawki, zasilanie i inne pierdółki a akustyka pomieszczenia leży...
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Site Timeline