trochę rozrywki

http://allegro.pl/audiofilski-zestaw-odsluchowy-audio-hi-end-i2385460146.html

Czekam z niecierpliwościa na następne zdjecia.
O ile dobrze widzę to na tych granitowych podstawach stoją jakies dwudrożne
pierdziawki.

--
Włodek

http://dino.inosak.org

Re: trochę rozrywki

Dwudrożne nie znaczy złe. Przegięcie pały to są te podstawki pod kable
(jak od spawarki), ale jak ktoś lubi...

Mirek.

Re: trochę rozrywki

Ale naprawde porzadnych to se ne da zrobić.
A jeszcze do "wocalu" ni chu chu

Produkcje podstawek czas zacząć.

--
Włodek

http://dino.inosak.org

Re: trochę rozrywki

no nie,
"KOLUMNY - MONITORY wraz z oryginalnymi podstawami GECKO ...
 prod. austryjackiej, pokryte wielokrotnie ręcznie nakładanymi i
polerowanymi warstwami lakieru fortepianowego w kolorze głębokiej
czerni..., fabryczna para sygnowana certyfikatem produkcji o numerze 112 A
i B..., łączna produkcja 120 par..."

"Wszystko posadowione na blatach granitowych podwieszonych na szpilkach ze
stali hartowanej, stolik wsparty na stopach chromowych wypełnionych
olejem...,Waga stolika wraz z blatami to kilkaset...kilogramów...,

Hm, chyba przesadzil z ta waga ...

"całość sprzętu zasilana własną elektrownią - generatorem (produkcji jednej
z najlepszych na Świecie manufaktur) czyszczącym i stabilizującym podawane
napiecie...dla tego i tylko tego zestawu..., Generator o parametrach
uwzględniających i zgodnych na potrzeby tego zestawu. "

Za to usmialem sie

"ODTWARZACZ LAMPOWY AYON CD - 3 produkcji austryjackiej, transport lampy 6
H 30 x 4 sztuki ( dwie pary w sekcjach ) , stopy lamp złoto prod. Rosja...,
zasilacz jedna lampa stabilizacji prądowej prod. azjatyckiej...Japonia....
, łączna produkcja sto...kilkadziesiąt kompletów, oferowany nr 024."

ech ten dekoder robiony na lampach, te C/A lampowe ... moze naprawde
uwierzyc w setki kg ? :-)

J.

Re: trochę rozrywki
Hello Włodzimierz,

Myslę, że te dwudrożne pierdziawki nie są takie straszne. Bardziej
przeraża mnie niemal puste pomieszczenie, z płytkami na podłodze, bez
jakiegokolwiek tłumienia za słuchaczem. Tu już nawet fatalne
kolumienki nie są w stanie wiele zepsuć.

 RoMan
Re: trochę rozrywki

Jak na moje ucho to zadne  kolumny nie sa w stanie dorownac sluchawkom
zamknietym nawet takim za 200 zeta. Snobow nie brakuje, znac sie nie musza,
satysfakcje z wydania kilku tysi maja.
Moze i te plytki  sa audiofilskie kto wie:)

Re: trochę rozrywki

Dwudrożne pierdziawki...
Taaa....

To proponuję spojrzeć np. GENELEC 1031A. Takie "dwudrożne pierdziawki"
to jedne z najlepszych studyjnych monitorów (sam takie miałem w studio,
kupione w roku 91 za jakieś koszmarne pieniądze).

Do dzisiaj nie spotkałem lepiej brzmiących kolumn. Zresztą te głośniki
to legenda. Porównywanie ich do słuchawek za 200 zł może wywołać
najwyżej politowanie...

Faktem natomiast jest, że ten pokoik na zdjęciu to się ma tak do
pomieszczenia odsłuchowego jak pięść do ściany. RoMan ma 100% racji.
Do tego nie trzeba analiz robionych w EASE, żeby mieć podstawowe pojęcie
o wytłumieniu pomieszczenia...

Re: trochę rozrywki
Hello sundayman,

Ja do dzisiaj nie spotkałem lepszych niż produkowane w latach 50-tych
w Polsce, przez Fonię, profesjonalne odsłuchy bass-reflex o pojemności
kilkuset litrów, z głośnikami Goodmans. Ot, takie dwudrożne
pierdziawki o wysokosci 1.5metra, szerokosci jakiegoś metra i
głębokości przy podstawie jakieś pół metra (na górze znacznie płytsze
- obudowa trapezowa. Ja ich używałem, gdy juz miały 25 lat a wiem, że
jeszcze przez kilka lat były używane.

Ale wszystko można popsuć pomieszczeniem i w tym konkretnym przypadku
słuchawki moga okazać się znacznie lepsze.

Wystarczy naprawdę odrobina osłuchania. A w takim pomieszczeniu już
klaśnięcie w dłonie ujawni koszmar :(

 RoMan
Re: trochę rozrywki

W naszym studio, reżyserka była taka dość niewielka, i podłużna. Jakieś
5x4m. Całość wygłuszona gąbką, którą przywiózł właściciel z Holandii,
też jakiś "specmateriał". I wszystko cacy, ale mieliśmy problem z basem
(właśnie z tymi Genelecami). Żadne pułapki basowe nie pomagały.

  Okazało się, że głośniki, które były powieszone na ścianie, przed
mikserem (jak to odsłuchy), trzeba było delikatnie pochylić, bo się
tworzyła jakaś fala stojąca (mimo że wszystkie ściany i sufit
wytłumione). Wystarczyło kilka stopni pochylenia i problem znikł.

Czasem czegoś takiego nie da się przewidzieć żadnymi symulacjami (w
firmie, w której pracowałem używaliśmy właśnie EASE do projektowania
nagłośnienia).

Re: trochę rozrywki
Hello sundayman,

Raczej stłumić falę stojącą niż ją wytworzyć. Na niskie czestotliwosci
sama gabka to za mało - trzeba mieszanego tłumienia i/lub kombinacji z
oszukaniem odbicia w kierunku czegoś, co mocno rozproszy.

Dość ciekawym pomysłem były stosowane w polskich stdiach radiowych
frezowane płyty wiórowe, tworzące w swoich wgłębieniach rezonatory
odwracające fazę. Do tego wystarczyła kotara, żeby dla głosu ludzkiego
uzyskać bardzo przyjemne brzmienie. Ale słabo to się sprawdzało przy
muzyce a dla basu już w ogóle. Szczególnie dla basu z kolumny
odsłuchowej z kilkaset litrami bass-relflexa - trzeba było tłumić dół
juz na poziomie stołu, bo nie dało się wytrzymać :(

Ja ze starszego pokolenia - nie było ogólnodostępnych komputerów
jeszcze wtedy a ZETO nie dysponowało żadnymi programami symulacji.
trzeba było sobie radzić - dopiero co wchodziły tercjowe korektory
i analizatory widma...

 RoMan
Re: trochę rozrywki

Testowaliście dyfuzory narożnikowe?
W większości przypadków dyfuzory dają o wiele lepsze rezultaty od pułapek, a
przy tym są o wiele łatwiejsze do wykonania.

Re: trochę rozrywki

To spróbuj dokonać masteringu nagrań używając słuchawek. Życzę powodzenia,
bo choćbyś miał niewiadomo jak dobre słuchawki i tak wyjdzie ch...nia.
Po to własnie stosuje się tzw. monitory bliskiego pola, które ustawia się w
odpowiedniej odległości, co w znacznym stopniu niweluje wpływ pomieszczenia.
Ale oczywiście wytłumienie pomieszczenia studia muzycznego czy też
audiofilskiego ma ogromne znaczenie.

Re: trochę rozrywki
Hello Plumpi,

Czy rozumiesz napis "w tym konkretnym przypadku"? Czy w czymkolwiek
pokazane pomieszczenie przypomina studio? Przypomnę kontekst:
http://allegro.pl/audiofilski-zestaw-odsluchowy-audio-hi-end-i2385460146.html

 RoMan
Re: trochę rozrywki

Oczywiście, że nie przypomina i o to w tym wszystkim chodzi.
Jeżeli ktoś chce słuchać audiofilsko to powinien zacząć od przygotowania
akustycznego pomieszczenia.
Słuchawki natomiast posiadają szereg wad, których nie da się wyeliminować, a
z kolei nie posiadają ich głośniki.
Natomiast głośniki posiadają wady, które można wyeliminować poprzez
poprawienie akustyki pomieszczenia.

Re: trochę rozrywki

Powiedz to pseudoaudiofilom to Cię zaszczują. Zobacz jak mało jest wśród
nich dyskusji na temat akustyki pomieszczeń i rozmieszczania zestawów
głonikowych. Ważniejsze od tego są dla nich kable, wtyczki,
demagnetyzery płyt, kondycjonery, rodzaje komponentów użytych do budowy
urządzeń, podstawki pod sprzęt i inne pierdółki.
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: trochę rozrywki

To jakaś reguła.
Jak kiedyś kupowałem ekspres do kawy i szukałem opinii po necie, to okazało
się że najważniejszy jest młynek.
Dlatego warto się zastanowić zanim odeśle się kogoś do googli. Jakość
informacji czasami jest niższa niż czytana na płotach i murach.
No i powiedzenie wchodzące do standardu: inteligentny jak komentarz na
onecie.

--
Desoft

Re: trochę rozrywki

Dokładnie. Kiedyś próbowałem robić master na jakichś wypasionych słochawkach
AKG, numeru nie pamiętam.
Dawno temu to było - myślałem sobie, że dlaczego nie ?
I jak Plumpi powiedział - nie ma szansy (w każdym razie mnie sie nigdy nie
udało) zrobić dobrego mastera, który potem zabrzmiałby dobrze poza tymi
słuchawkami. I to zarówno co do samego brzmienia jak i przestrzeni.

Re: trochę rozrywki

No, to juBF% wiecie dlaczego sprzedaje :)

__
Pzd,
Irek.N.

Re: trochę rozrywki
Hello Irek,

Nawet tak małe pomieszczenie dałoby sie poprawić.

 RoMan
Re: trochę rozrywki

AleBF% oczywiB6%cie BF%e tak, nawet naroBF%niki puste, wiEA%c moBF%na z b=
asem powalczyE6%.
Tylko BF%e tutaj zabrakB3%o wszystkiego, poza kasB1%, tak na pierwszy rzu=
t oka.

SwojB1% drogB1% ja mam podobnie, nie dogadam siEA% z moim pokojem, wiEA%c=
20%
praktycznie przestaB3%em sB3%uchaE6%. ZresztB1% czasu zero zostaje na teg=
o typu20%
przyjemnoB6%ci.

MiB3%ego.
Irek.N.
ps. mnie aukcja wyglB1%da na ustawkEA%, nie wierzEA% BF%e tak byB3%o w rz=
eczywistoB6%ci.

Site Timeline