Trigger na Tektronixie TDS 220

Czy jest tu ktoś, kto zna dobrze oscyloskop TDS 220?

Próbuję właśnie pomóc komuś zdalnie uchwycić jakiś szczegół sygnału
na tym oscyloskopie go nie znam (sam używam oscylków HP/Agilent).

Czy można na tym oscyloskopie ustawić trigger na czas trwania
impulsu? Np. aby synchronizował się gdy impuls jest większy niż 14ms?

Ktoś zna tą prastarą maszynkę?

Re: Trigger na Tektronixie TDS 220
Mam na biurku TDS224, to pewnie ten sam firmware. Niestety nie da się tutaj
wyzwalać czasem impulsu. Taki ficzer miały dopiero dwukrotnie droższe TDO.
Te oscyloskpy miały jeszcze opcję modułu rozszerzajacego o port
komunikacyjny i jakieś dodatkowe funkcje, być może tryby wyzwalania.
Niestety nie mam tego modułu i nie znam szczegółów. Goła wersja na pewno nie
ma tego czego szukasz.

Bez przesady, to przestało być produkowane zaledwie kilka lat temu :-)
Przez prastare narzędzie to ja rozumiem take majace >50lat

--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Re: Trigger na Tektronixie TDS 220

A orientujesz się jaką czułość ma wejście "external trigger"?
Czy da się to synchronizować sygnałem 0-3.3V jak podłączę
ten sygnał na wejście ext-trig przez zwykłą sondę 10:1 ?

Czyli na tym wejściu będzie sygnał od 0-330mV. Zsynchronizuje się to?

No przepraszam - pewnie trochę rozpieszczony jestem bo na
codzień używam Agilent MSO6034... Widzę że TDS220 nie jest już
produkowany od 2002 roku. W elektronice 7 lat to jednak kawał historii.

Re: Trigger na Tektronixie TDS 220

Tutaj już zaczynają się różnice. W TDS224 nie mam wejścia external trigger.
Przekartkowałem user manual. W specyfikacji pisze:
Trigger sensitivity, coupling DC and AC : EXT = 100mV from DC to 10MHz;
150mV from 10MHz to full
coupling NOISE REJ: reduces the DC-coupled trigger sensitivity by 2 times
for >10mV/div, to5V/div
coupling HF REJ:  same as DC-coupled limit from DC to 7kHz, attenuates
signals above 80kHz
... LF REJ.....attenuates signals below 300kHz

Trigger Level Range: EXT +-1,6V; EXT/5 +-8V

Nie wiem czy dobrze rozumiem. Jeżeli sonda 10:1 jest dzielnikiem przez 10 to
powinieneś się załapać w zakresie +-1,6V.

--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Re: Trigger na Tektronixie TDS 220

Dziękuję bardzo za sprawdzenie tego.
Też nie bardzo rozumiem jak zestawić ze sobą te dane - Sensitivity EXT 100mV
a z drugiej strony Level range EXT +- 1.6V.
Być może EXT/5 to dla sondy dzielącej sygnał przez 5 i dlatego musisz mieć
aż 8V.
(8:5 = 1.6V). Szczerze przyznam, że nie kapuję o co im chodzi... :-)

Re: Trigger na Tektronixie TDS 220

Ja to rozumiem w ten sposób, że minimalny sygnał wyzwalający to  te 100mV a
maksymalny to 1,6V

--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Re: Trigger na Tektronixie TDS 220

Jeśli tak, to spoko...

A czy byłbyś tak miły i sprawdził czy jest jakieś ustawianie poziomu
tego triggera z zewnętrznego wejścia EXT?
Niby są to impulsy dosyć "oczywiste", od 0 do 3.2-3.2V ale nie wiem
czy nie trzeba tam ustawić jakiegoś progu na 1.5V, czyli z sondą 10:1
progu 150mV.

Re: Trigger na Tektronixie TDS 220
Jest pokrętło do ustawiania poziomu wyzwalania (LEVEL), są przyciski
ustawiające poziom na 50% i przycisk pokazujący poziom wyzwalania.
Instrukcja jest mało wylewna i nie wyszczególnia czy dotyczny to wszystkich
źródeł wyzwalania (oba kanały i EXT). U siebie mam tylko 4 kanały i nie wiem
jak sie do tego ma EXT. Podejrzewam że jest tak samo traktowany jak wejścia
kanałów, ale to tylko moje domysły.

--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Re: Trigger na Tektronixie TDS 220

Dzieki - fajnie że miałem okazję pogadać z kimś kto zna ten sprzęt...
Sam nie miałem z nim do czynienia i pomagam komuś kto tez nie
za bardzo zna się na oscyloskopach w ogóle i oczekuje ode mnie że
mu powiem którą gałką w którą stronę pokręcić, a to trudne jak się
sprzętu na oczy nie widziało wcześniej. Jeszcze raz dzięki!

Re: Trigger na Tektronixie TDS 220

nie

Re: Trigger na Tektronixie TDS 220

Dzięki.

Używałeś może wejścia zewnętrznego wyzwalania? (external trigger)
Orientujesz się może jaką to wejście ma czułość?

Site Timeline