Transoptory albo inne "couplery" do urządzeń medycznych - Page 3

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych

Kiedys uzywalem Ex-owe CNY65 (takie dluugie biale). Byly koszmarnie
wolne, nie wiem czy 115200 przez to przejdzie.

--
Jerry1111

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych

ach, Polak potrafi. W razie co łańcuchem z kotwicą do ziemi ;-). Ale na
serio, to robiłem coś, co się nazywa grounding diagramm dla naszego
sprzętu na ISS. A czas wolny kosmonautów nazywa się w Rosji "wychodnoje
wriemia".

W tym przypadku jednak pomiary są robione na CRV, czyli pojeździe do
wyciągania astronautów z shuttla i czasami wożącym ich do laboratorium
(czasem jadą normalnym samochodem) oraz potem w samym laboratorium.

No wiem. Zasilacz musi mieć dopuszczenie medyczne lub całość urządzenia
musi być zasilana przez transformator bezpieczeństwa dopuszczony do
zastosowań medycznych.

Waldek

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych

Rozne rzeczy latajace w powietrzu maja prowadzone 'uziemienia' - nazywac
sie to chyba bedzie ekwipotencjalizacja. Zwlaszcza rzeczy latajace
szybko (>1Mach) i przez chmury. Czasem sie zastanawiam po co, skoro ta
'rzecz' ma nie wracac do punktu wystrzelenia.

Jak w kosmosie, to nie wiem - cos tam pewnie wymyslili, bo inaczej
wszedzie iskry by skakaly.

--
Jerry1111

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych

Zgadza się. Jest to wymaganie dla napięcia AC do 250V (RMS) i DC lub
szczytowego AC+DC 354V. Wymaganie to zapewnia dwa środki ochrony, czyli
jest to jakby izolacja wzmocniona. W sumie możnaby się zastanowić, czy
jest to konieczne - zasilacz PCta pewnie zapewnia jeden stopień ochrony,
może wystarczy drugi... ale szczerze mówiąc, wolę zapewnić dwa i mieć
święty spokój!!

Widziałem je... a wersja nie Exi, tylko zwykła, nie spełni? Odstępy są
mniejsze, ale i tak ponad 10mm między pinami, więc 8mm między padami da
radę uzyskać ;) Jest tylko problem z tymi oznaczeniami... nie wiem sam,
czy one są na 1kV, na 1,5kV, na 2,8kV czy na 8kV?????
Pytam, bo są 3x tańsze ;)... W sumie 15zł netto w detalu, to nie jest
majątek, ale co chwilę łapię się, że będzie to droższe niż zakładałem ;)....

  Konop

Re: Transoptory albo inne "couplery" do ur ządzeń medycznych
Hello Konop,

Exi masz na ponad 11 kV deklarowane. Na stronie TME mają chyba mocno
nieaktualny PDF do tego - zajrzyj na stronę producenta - tam będą
aktualne deklaracje zgodności z normami.

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych

OK! Dzięki za tą uwagę, bo z przyzwyczajenia patrzyłem na TME... zaraz
zobaczę i ocenię co i jak :)..

  Konop

Re: Transoptory albo inne "couplery" do ur ządzeń medycznych
Hello Konop,

Dokumentacja w TME z 11 stycznia 1999 roku...

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych

W tej nowszej dokumentacji też piszą, że spełnia 60601. Tylko nie podają
w jakich przypadkach ;)... odstęp spełnia, pojemność - też. Pytanie co z
napięciem? Niby do 8,2kV przechodzi test, ale jest do 1,45kV... piszę o
CNY65 bez Exi... łeb od tego boli :/...

  Konop

Re: Transoptory albo inne "couplery" do ur ządzeń medycznych
Hello Konop,

To bierz Exi - ten spełnia wszystko ;)

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych

OK, jeszcze spróbuję się zorientować, ale jak nie dojdę z tym do ładu i
składu, to serio wezmę Exi ;)...

  Konop

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych

Oki, spróbuję się zorientować jeszcze co i jak, ale jak nie dojdę z tym,
do jakiegoś ładu, to wezmę Exi i tyle ;). Dzięki za pomoc!! :)

  Konop

Re: Transoptory albo inne "couplery" do ur ządzeń medycznych
Hello Konop,

Tak czytam te dokumentacje i mam wrażenie, że mylisz stale napięcie
nominalne pracy z napięciem próby. Ciebie interesuje deklaracja
zgodności z aktualną normą medyczną. Jak jest, to znaczy, że normę
spełnia i koniec.

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych

Tak, mylę. Albo inaczej - nie wiem, które stosować :) Rozumiem, że te
4kV, to napięcie probiercze i jeśli transoptor przechodzi test >=4kV to
będzie OK. A napięcie robocze to w moim urządzeniu maksymalnie napięcie
sieciowe, tak?

Co do zgodności z normą - norma definiuje różne poziomy napięć, jakie ma
wytrzymać układ, w zależności od typu ochrony (pojedyncza, podwójna),
napięcia roboczego, miejsca zastosowania (między siecią a urządzeniem,
czy między elementami urządzenia) itp. I co to znaczy, że transoptor
spełnia wymagania normy. Wszystkie? Czy tylko część? Po prostu tego
tematu nie czuję, dlatego się tak pytam :(... Obawiam się, że taki
element owszem, spełnia wymogi, ale w jakimś zakresie, który mnie nie
dotyczy ;)... i tym uzasadnię swoją upierdliwość ;>...

  Konop

Re: Transoptory albo inne "couplery" do ur ządzeń medycznych
Hello Konop,

Na przykład.

Wszystkie transoptory serii CNY64/5/6 spełniają normę medyczną
dotyczącą izolacji. Mają wystarczający CTI, creepage, grubość izolacji
stałej i napięcie próby (najmniejszy, CNY64 ma 8.2kV AC/1min).

Gdybym miał normę pod ręką, odpowiedziałbym. Ale nie mam, niestety i
operuję na własnej pamięci :(

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych

OK, i tak dużo pomogłeś, dzięki :)

  Konop

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządzeń medycznych

Odpowiedzialność za przebicie może być dużo droższa niż 15 zł. Ja wiem, że
w normalnych warunkach normalnie transoptory wystarczą, ale to ma działać
w każdych warunkach - spocone nogi w skarpetkach (bez butów), przepięcie
w sieci, burza... Nie oszczędzałbym na ochronie.

--
http://www.gophi.pl /

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych
Ale czy taka "ochrona" ma jakiś głębszy sens? Przepięcie w sieci stłumi
zwykły warystor w zasilaczu, uderzenie pioruna to będzie pewnie 'lekko'
ponad 3kV i i tak przebije. (A jak będzie mało to warystor połknie.)

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządzeń medycznych

Tego nie wiem - chciałbym wierzyć że mądrzejsi ode mnie ustalali te normy...

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych
Zerknij na to:
https://www.silabs.com/products/power/isodrivers/Pages/default.aspx#video2
Pzdr,
2m

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych

A jest to dostępne gdzieś w PL? ;>...

  Konop

Site Timeline