Transoptory albo inne "couplery" do urządzeń

Tylko, że Ty masz/miałeś "trochę" łatwiejszy dostęp do technologii. A ja bardziej pytam o dostępność dla zwykłego śmiertelnika.

Wiesz, urządzenie ma przejść badania i tyle... To jest jak z CE - nieważne, czy do swojego urządzenia wsadzisz podzespół z CE czy bez - urządzenie w całości ma przejść badania....

No właśnie trafo izolacyjne to trochę duży i ciężki sprzęt. Chodzi właśnie o to, że sygnał z USB idzie na FT232 i dalej mam 5V, TxD i RxD. Potrzebuję to odseparować ;)... do zasilania są przetwornice "medyczne", tzn. zapewniające 4kV i odpowiednie odstępy, np.

szukam czegoś do separacji TxD i RxD...

Tak, najprościej, ale wtedy tracisz klientów, bo ktoś, kto tego używa do diagnostyki, musi używać sprzętów medycznych...

Reply to
Konop

OK! Dzięki za tą uwagę, bo z przyzwyczajenia patrzyłem na TME... zaraz zobaczę i ocenię co i jak :)..

Reply to
Konop

TRACO...

łni? To taki przykład :). Co do dostępności - są firmy w PL, które rzekomo sprowadzają, ale ceny oczywiście "tajne" (zapytania jeszcze nie posłałem...)

Reply to
Konop

No ok, czyli część aplikacyjna typu B.

Tak, pisałeś wtedy (od razu zajrzałem do archiwum) jednak wtedy nie podałeś konkretnego transoptora ;)... Ale OK, choć nie wiem, czy Ciebie dobrze zrozumiałem: PC-USB-FT232-IZOLACJA-ELEKTRONIKA-PACJENT tak? Izolacja to Traco + 6N137...

Jeśli tak - to chcę zrobić coś podobnego, tylko wrzucić to do urządzenia, z zachowaniem odstępów izolacyjnych... Część "gorąca" będzie w obudowie urządzenia, w dodatkowej obudowie plastikowej i z odstępami zapewniającymi podwójny środek ochrony. A część za izolacją będzie już wprost połączona z obudową...

Astronauci ;)... słyszałeś kiedyś o czymś takim, żeby sprzęt kosmiczny UZIEMIAĆ??!! :P... byłoby to ciężkie do wykonania ;D... A tak na serio - urządzenie, które robię, jest bezpieczne tak, jak każde inne. Zasilane przez zasilacz PCta, miliony ludzi na całym świecie ufa takim zasilaczom ;)... no ale wymogi są, badania przejść musi, więc kombinuję co tu dać :)...

Reply to
Konop

Wiem, literówka - te literki są obok siebie.

Nie, no - ja nie twierdzę, że nie ma takich przetwornic. Oczywiste, że chodzi o dostępność. Jakby z dostępnością nie było problemu, to bym nie musiał się biedzić co rusz - a to medyczne, a to iskrobezpieczne i tłumaczyć każdem, dlaczego nie da się nawinąć transformatora iskrobezpiecznego czy medycznego na malutkim karkasie.

Dokumentacja w TME z 11 stycznia 1999 roku...

6N137 nie spełnia normy odstępów izolacyjnych... [...]

A jak widać jest stosowany i badania zapewne przeszedł ;>... CHYBA, że ktoś założył, że skoro pochodzi zasilanie z PCta (pojedynczy środek ochrony), to w urządzeniu wystarczy zapewnić drugi pojedynczy środek chorny... wówczas limity są mniejsze...

Reply to
Konop

W tej nowszej dokumentacji też piszą, że spełnia 60601. Tylko nie podają w jakich przypadkach ;)... odstęp spełnia, pojemność - też. Pytanie co z napięciem? Niby do 8,2kV przechodzi test, ale jest do 1,45kV... piszę o CNY65 bez Exi... łeb od tego boli :/...

Reply to
Konop

Użytkownik "Konop" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:hv3rkn$rpf$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Poniższy dokument może być pomocny:

Pozdrawiam Jarek

Reply to
Jarek

Am 14.06.2010 15:30, schrieb RoMan Mandziejewicz:

jako widebody spełnia. Szerokość obudowy 9mm, minimalny odstęp między padami 9.6mm. Nazywa się on wtedy HCNW137-26X1. Normalny ma 7.1/7.4mm.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Ale co Ty z tym pojedynczym środkiem ochrony? Od dawna w jakimkolwiek sprzęcie powszechnego użytku obowiązuje izolacja wzmocniona (reinforced). A problem jest z odstępami izolacyjnymi - ich się nie sumuje. W medycynie są szersze.

To bierz Exi - ten spełnia wszystko ;)

Ale powyżej mamy napis "6N137" a to nie to samo ;P

7.62mm

Am 14.06.2010 16:23, schrieb RoMan Mandziejewicz:

Fuckt. 6N137 mieliśmy do testów i dlatego tak jeszcze stoi na schemacie. Ale jak sprawdziłem na lejaucie, to mamy ten HCNW. Żeby było śmieszniej, to są też 6N137 w obudowie widebody jakiegoś producenta, tylko nie pamiętam już którego.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

OK, nie zrozumieliśmy się do końca, ja się z tego wycofuje i nie będę już o tym mówić :)

Reply to
Konop

OK, jeszcze spróbuję się zorientować, ale jak nie dojdę z tym do ładu i składu, to serio wezmę Exi ;)...

Reply to
Konop

Oki, spróbuję się zorientować jeszcze co i jak, ale jak nie dojdę z tym, do jakiegoś ładu, to wezmę Exi i tyle ;). Dzięki za pomoc!! :)

Reply to
Konop

Tak czytam te dokumentacje i mam wrażenie, że mylisz stale napięcie nominalne pracy z napięciem próby. Ciebie interesuje deklaracja zgodności z aktualną normą medyczną. Jak jest, to znaczy, że normę spełnia i koniec.