Transoptory albo inne "couplery" do urządzeń medycznych - Page 2

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych
UBF%ytkownik RoMan Mandziejewicz napisaB3%:
y.

Da siEA% - transformator z ekranowanymi uzwojeniami. Pierwotne na swojej =

sekcji karkasu nawiniEA%te w rynience metalowej uziemionej (oczywiB6%cie =

przeciEA%tej BF%eby nie tworzyB3%a zwoju zwartego), wtF3%rne tak samo - a=
20%
szczeliny w rynienkach siEA% mijajB1%. Powinno siEA% daE6% uzyskaE6% poje=
mnoB6%E620%
wzajemnB1% tego rzEA%du - pojemnoB6%E6 doziemna moBF%e byE6%, jak rozumi=
em,20%
dowolna. Fakt, trudno taki transformator w hurtowni kupiE6% - nie wiem20%
nawet czy na zamF3%wienie siEA% go dostanie z certyfikatem. Od rEA%ki moBF%
na20%
zamF3%wiE6% u dobrego producenta, klient nasz pan - tylko to bEA%dB1% dod=
atkowe20%
kB3%opoty z certyfikacjB1%.

--20%
Darek

Re: Transoptory albo inne "couplery" do ur ządzeń medycznych
Hello Dariusz,

Nawiń i zmierz.

[... ja naprawdę znam techniki obniżania sprzężenia pojemnościowego ...]

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych

U mnie jest na szczęście prościej :). Co do części aplikacyjnej, to albo
jej nie ma, albo jest typu B ;).
Robię coś podobnego, do platformy, o której kiedyś z Tobą pisałem. Wtedy
przeforsowałem, żeby ją zamknąć w obudowie z tworzywa sztucznego i nie
ma problemu ;)...
Teraz jest to niemożliwe - duże obciążenia dynamiczne :(...
Teraz jest dla mnie niejasne, co to jest "fizyczny kontakt"... w normie
(wersja PL) mam napisane, że część apliacyjna to taka, która musi mieć
fizyczny kontakt z pacjentem, żeby działała... No ale jak pacjent stoi
na urządzeniu, mając na nogach buty itp... to czy to jest fizyczny
kontakt, czy nie?
Jeśli tak - to mam część aplikacyjną typu B.
Jeśli nie - to mam tylko części dostępne ;)...

Co do tego 1,5pF to w sumie nie znalazłem tego w normie :(... Więc nie
wiem... potrzebuję dostarczyć zasilania i dwa sygnały :). Zasilanie albo
przez przetwornicę Traco, albo jakiś gotowy zasilacz "medyczny", a co do
sygnałów, to właśnie kombinuję...

A ciekawi mnie jedna rzecz - ADuM240x, ponoć "medyczny", ale pojemności
I->O wynosi 2,2pF ;>... odstępów moim zdaniem też nie da się zachować,
ze względu na wymiary ;)... Sam już nie wiem :(...

  Konop

Re: Transoptory albo inne "couplery" do ur ządzeń medycznych
Hello Konop,

Masz przetwornicę Teaco, spełniającą normy medyczne?

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych

Ja mam parę. Mieli kiedyś w programie, ale "się skończyły", przynajmniej
te, które potrzebujemy.

Waldek

Re: Transoptory albo inne "couplery" do ur ządzeń medycznych
Hello Waldemar,

Tylko, że Ty masz/miałeś "trochę" łatwiejszy dostęp do technologii. A
ja bardziej pytam o dostępność dla zwykłego śmiertelnika.

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych

TRACO...
http://www.tracopower.com/fileadmin/medien/dokumente/pdf/datasheets/thi2m.pdf
Spełni? To taki przykład :).
Co do dostępności - są firmy w PL, które rzekomo sprowadzają, ale ceny
oczywiście "tajne" (zapytania jeszcze nie posłałem...)

  Konop

Re: Transoptory albo inne "couplery" do ur ządzeń medycznych
Hello Konop,

Wiem, literówka - te literki są obok siebie.

Nie, no - ja nie twierdzę, że nie ma takich przetwornic. Oczywiste, że
chodzi o dostępność. Jakby z dostępnością nie było problemu, to bym
nie musiał się biedzić co rusz - a to medyczne, a to iskrobezpieczne i
tłumaczyć każdem, dlaczego nie da się nawinąć transformatora
iskrobezpiecznego czy medycznego na malutkim karkasie.

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych

http://pl.farnell.com/tracopower/thi-2-0511m/przetwornik-dc-dc-2w-5v-0-4/dp/1772350

Za dużo nie mają, ale produkcja tego ustrojstwa też za duża nie będzie,
więc OK. A jak pisałem - gdzie indziej też widywałem, więc będę
optymistą ;D...

  Konop

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych

to jest najczęstszy problem do dyskusji ;-). Mamy kontakt fizyczny i
kontakt galwaniczny (np. elektrody). Jak masz urządzenie takie, że
pacjent na nim stoi, to możesz mieć max. 10mikroA prądu upływności, w
razie jakby pacjent stanął na mokrych osolonych (znaczy spoconych) nogach.

nie mam już pojęcia, skąd mi się te 1.5pF wzięło. Kolega mi to kiedyś
powiedział, i tak to zostało. W normach też nie znalazłem. Kiedyś
transformatory do urządzeń medycznych były dwukomorowe i te 1.5pF dało
się wtedy zrobić. Ale nowe zasilacze są, jakie są. Gotowy zasilacz
medyczny z "papierem" powinien sprawę załatwić.

Już ci pisałem, że mamy USB<>RS232 po stronie komputera i jest
odseparowane toto od strony pacjenta przez sprzęg optyczny 6N137 na
RS232. Wygląda to tak, że mamy płytkę z FT232R, gniazdem USB,
przetwornicą TRACO i sprzęgami przykręconą do płytki czołowej i
kabelkiem idzie RS232 i zasilanie do "strony gorącej". Międzymordzie do
pacjenta (elektrody) są po drugiej stronie pudła.

A tak w sumie, to robimy tutaj z igły widły. Opis sprzętu, który
naprawiałem koleżankom z University of Ontario w KSC (wibrator szlag
trafił). Składało się m.in. z komputera (własna konstrukcja, straszna
prowizorka), wzmacniacza 40dB (prawdziwy RolsRojs: Bruel & Kjaer) i
wibratora elektromagnetycznego (praktycznie głośnik bez membrany)
przykręconego do metalowej wanny. W wannie solanka, w której astronauci
trzymają nogi. Ani wzmacniacz, ani komputer nie miały dopuszczenia
medycznego. Wanna nie była nawet uziemiona. I to by było na tyle z FCC,
FDA, MPG, TUEV itd. In God we trust...

Waldek

Re: Transoptory albo inne "couplery" do ur ządzeń medycznych
Hello Waldemar,

Ja Cię bardzo proszę - nie pisz takich rzeczy. Nie da się zrobić
transformatora z tak niewielką pojemnością. Transoptory o takiej
pojemności są rzadkością. Poza tym - nikt takiej pojemności nie żąda.
rząd wielkości Ci się pomylił.

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych

No ok, czyli część aplikacyjna typu B.

Tak, pisałeś wtedy (od razu zajrzałem do archiwum) jednak wtedy nie
podałeś konkretnego transoptora ;)...
Ale OK, choć nie wiem, czy Ciebie dobrze zrozumiałem:
PC-USB-FT232-IZOLACJA-ELEKTRONIKA-PACJENT
tak? Izolacja to Traco + 6N137...

Jeśli tak - to chcę zrobić coś podobnego, tylko wrzucić to do
urządzenia, z zachowaniem odstępów izolacyjnych... Część "gorąca" będzie
w obudowie urządzenia, w dodatkowej obudowie plastikowej i z odstępami
zapewniającymi podwójny środek ochrony. A część za izolacją będzie już
wprost połączona z obudową...

Astronauci ;)... słyszałeś kiedyś o czymś takim, żeby sprzęt kosmiczny
UZIEMIAĆ??!! :P... byłoby to ciężkie do wykonania ;D...
A tak na serio - urządzenie, które robię, jest bezpieczne tak, jak każde
inne. Zasilane przez zasilacz PCta, miliony ludzi na całym świecie ufa
takim zasilaczom ;)... no ale wymogi są, badania przejść musi, więc
kombinuję co tu dać :)...

  Konop

Re: Transoptory albo inne "couplery" do ur ządzeń medycznych
Hello Konop,

6N137 nie spełnia normy odstępów izolacyjnych...

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych

A jak widać jest stosowany i badania zapewne przeszedł ;>...
CHYBA, że ktoś założył, że skoro pochodzi zasilanie z PCta (pojedynczy
środek ochrony), to w urządzeniu wystarczy zapewnić drugi pojedynczy
środek chorny... wówczas limity są mniejsze...

  Konop

Re: Transoptory albo inne "couplery" do ur ządzeń medycznych
Hello Konop,

Ale co Ty z tym pojedynczym środkiem ochrony? Od dawna w jakimkolwiek
sprzęcie powszechnego użytku obowiązuje izolacja wzmocniona
(reinforced). A problem jest z odstępami izolacyjnymi - ich się nie
sumuje. W medycynie są szersze.

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych

OK, nie zrozumieliśmy się do końca, ja się z tego wycofuje i nie będę
już o tym mówić :)

  Konop

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych

jako widebody spełnia. Szerokość obudowy 9mm, minimalny odstęp między
padami 9.6mm. Nazywa się on wtedy HCNW137-26X1. Normalny ma 7.1/7.4mm.

Waldek

Re: Transoptory albo inne "couplery" do ur ządzeń medycznych
Hello Waldemar,

Ale powyżej mamy napis "6N137" a to nie to samo ;P

7.62mm

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych

Fuckt. 6N137 mieliśmy do testów i dlatego tak jeszcze stoi na schemacie.
Ale jak sprawdziłem na lejaucie, to mamy ten HCNW. Żeby było śmieszniej,
to są też 6N137 w obudowie widebody jakiegoś producenta, tylko nie
pamiętam już którego.

Waldek

Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządze ń medycznych

Te HCNW są dostępne w Farnellu, więc OK :)... zobaczę, coś z tego
wybiorę ;)... albo te CNY65, albo właśnie te :)... Dzięki za pomoc!! :)

  Konop

Site Timeline