Transoptor 3kV (Viorm) - Page 2

Re: Transoptor 3kV (Viorm)

A...O.K.
Więc skoro dyskutujemy, to podzielę się swoimi uwagami.
W pierwotnej wersji zasilanie mikrokontrolera zrobiliœmy w taki sposób,
że z rezonatora był zasilany układ prostownika dwupołówkowego.
Jednopołówkowe prostowanie nie wchodziło w grę, gdyż energia
odebrana z anteny była za mała niestety.
Modulacja była realizowana mosfetem.
Znalazłem jakiœ wstępny schemat:
http://www.alpro.pl/transpo/mostek.bmp

Potem zauważyłem, że mostek dwupołówkowy już jest przecież w
mikrokontrolerze.
Po dwie diody od każdego wejœcia układu rezonansowego.
Brakowało jeszcze kondensatora, więc dałem go po prostu na zasilaniu.
Mosfet też już nie był potrzebny, bo zwierałem układ po prostu wyjœciami
I/O,
tak jak opisałem to wczeœniej.

Tak więc wyszło na to:
http://www.alpro.pl/transpo/tylkoLC.bmp

Tutaj jest już wersja z bateriš, a to po to, żeby zwiększyć zasięg.
Dla kilku centymetrów nie musi jej być.
My mieliœmy dobry zasięg z bateriš ok. 50 cm.

Mile wspominam te badania i testy.
S.

Re: Transoptor 3kV (Viorm)
Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Trochę mnie to naprowadziło.
Ostatecznie znalazłem taki transoptor:
OPI1268 - napięcie izolacji 16kV (od ręki w Farnellu). Dla 7kV podajš pršd
upływu, więc zakładam, że przyłożone na stałe 3kVACrms nie zrobi mu krzywdy.
Po wysokiej stronie będzie przetwornik pršd-> PWM na Attiny13A, zasilany
pršdem strony wysokiej. Zakładajšc, że LEDa transoptora będzie mrugała z
wypełnieniem 0...25%, to wówczas pršd zasilania całoœci zmieœci się poniżej
1mA.

Maciek