transmitancja

no to pytanie z zupełnie innej beczki... co to jest wykres biegunowy
transmitancji? co on obrazuje i dlaczego H(s) dla s=jw to wykres
transmitancji układu? jeśli coś źle napisałem to sory, ale nie znam się...

Re: transmitancja
istnieją jakieś ciekawe książki na ten temat? kupiłem kilka na allegro,
sprzed 30 lat, ale taki chłam, że nie da się czytać...

Re: transmitancja

Z tego co widzę , masz podstawowe braki w matematyce. To nie problem ,
poczytaj sobie najpierw o transformacie Laplace'a , wykonaj kilka takich
transformat dla jakichś podstawowych funkcji ( wcale nie takie trudne ) , i
zobaczysz że zacznie Ci się "układać". Co do książek , to moja rada : po
pierwsze , odn. nauk ścisłych NIE KUPUJE się w ciemno !! Lepiej iść do
księgarni , przekartkować trochę i już wiesz czy to jest to co jest Ci
potrzebne.. Po drugie , z doświadczenia wiem , że akurat książki sprzed lat
trzydziestu (i lepiej) są ZNAKOMITE !!  Zaś co do pytania , co to jest
transmitancja , idę o zakład w ciemno , że definicja jest w Wiki.

MH

Re: transmitancja

no to podaj jakiś przykład, ja mam na przykład zakupione tydzień temu
książki Mitry - Projektowanie filtrów i Projektowanie filtrów aktywnych...
autor już w pierwszym zdaniu wstępu sam się przyznał "pominięto aparat
matematyczny żeby skupić się na przedstawieniu obrazowym"... a kogo to
obchodzi, człowiek kupuje książkę o teorii a tam... żadnej teorii nie
znajdzie.

nie ma.

Re: transmitancja

Nie znam tej pozycji , ale właśnie dlatego tego typu książki kupuje się w
księgarniach. Polecam :
Teoria sygnałów - wstęp - J.Izydorczyk , G.Płonka, G.Tyma. Wydawnictwo Helion.
Możesz to w ciemno u nich zamówić. Aparat matematyczny w "wyważonej" ilości ,
powinno spełnić Twoje wymagania.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Transmitancja_operatorowa
http://pl.wikipedia.org/wiki/Transmitancja_widmowa

MH

Re: transmitancja

dz.

Re: transmitancja
przecztał wiki, ale dalej nie wie skąd bierze się to s=jw...
no i co to jest to kółko we współrzędnych biegunowych?

Re: transmitancja

To oni przyjmują, ze interesują ich tylko przypadki gdy s =jω.  Czyli z
wszystkich możliwych stanów ograniczają się tylko do stanów ustalonych -
sinusoidalnych, gdzie ω= 2πf. W ten sposób można wyliczyć jaka jest
transmitancja w funkcji częstotliwości czyli charakterystyka
częstotliwościowa układu. To uproszenie nie pozwoli jednak wyliczyć jak
się zachowa urządzenie w stanach nieustalonych, np. po pobudzeniu
skokiem jednostkowym.