transmisja TTL pomiedzy ATmega 64 a BT

W końcu udało się ładnie zaprojektować dopasowanie poziomów ale ...  moduł
BT może pracować w trybach 38400 , 19200, 9600. Do  komunikacji z procesorem
używam standartowego portu RS 232 z prędkością 9600 , lub wirtualnego com na
FT232 , przewodowo to sie idealnie łączy . W tej chwili  mam na tym module
BT ustawione 38400 . Czasem nie łączy sie z procesorem sterownika .
Zastanawiam sie czy nie ustawić BT na 9600 , czy może to być przyczyną ?
Marek S

Re: transmisja TTL pomiedzy ATmega 64 a BT

    Co znaczy "udało"? Robiłeś dzielniki napięcia z rezystorów?

    Jeśli te dopasowanie poziomów wygląda jak wyżej (dzielniki), to weź pod
uwagę, że linie mają pewną pojemność i przy zbyt oszczędnie dobranych
rezystancjach poziomy sygnałów mogą się zmieniać zbyt wolno.

Re: transmisja TTL pomiedzy ATmega 64 a BT
Mam możliwość polaczenia sie pomiędzy PC a urządzeniem za pomocą  com i max
232 , ale postanowiłem zrobić połączenie na BT i powstał problem bo nie mogę
się połączyć z jednym z  urządzeń . Z jednym urządzeniem sie doskonale łączy
jak ustawie BT na 38400 i jest OK , a z drugim innego producenta nie mogę
ponieważ prawdopodobnie mam źle dobraną prędkość transmisji .
- Szukam programu który by pozwolił na podglądanie prędkości transmisji
przewodowej z urządzeniem drugim , po to żeby potem ustalić parametry  BT .
Sprzętowo jest wszystko OK testowane na 2 komputerach jako HEX i ASCII .
Spotkał sie ktoś z programem działającym w tle i zapisującym prace com ? Z
naciskiem na prędkość transmisji . A może jakieś inne pomysły ?
Marek S

.

Re: transmisja TTL pomiedzy ATmega 64 a BT

http://tinyurl.com/3znlg3d

Nie wiem co to za BT, ale zazwyczaj prędkość transmisji jest ustalana
automatycznie. Wystarczy wysłać do modułu komendę AT. No chyba, że ktoś
go tak skonfigurował, żeby miał stałą prędkość. Podłącz BT do komputera
i zmieniaj prędkość transmisji w terminalu aż poprawnie odpowie ci na
komendy AT. Nie zapomnij o handshake'ach RTS/CTS.

https://sites.google.com/site/terminalbpp /

Re: transmisja TTL pomiedzy ATmega 64 a BT
To nie tak , mój BT - odbiornik jest połączony z procesorem po Rx i Tx .
Laptop ma własny BT . Do obsługi tego procesora jest dedykowany program  do
tego urządzenia . W tym rozwiązaniu chodzi o to żeby pominąć transmisje
przewodową ( używa sie tu MAX232 albo FT232L ) a ustalić transmisje
bezprzewodową właśnie na BT . Chce skomunikować sie przewodowo ze
sterownikiem i podejrzeć prędkość transmisji . Potem ustawić identyczna w
odbiorniku BT, komenda AT może być wysłana w trybie programowania a nie
podczas transmisji danych .

Re: transmisja TTL pomiedzy ATmega 64 a BT
wyłącz lokalne echo i komunikaty
jak podłaczaś sie PC-tem do BTM-222 to on wysyła na TX "CONECT"
a to może ogłupiać twoje urzadzenie, lokalne echo też
taki moduł BT nie jest zupełnie przeźroczysty (reaguje w trybie komend na
AT)

jeśli ta ATmega ma żle dobrany kwarc to różnica w prędkości może dochodzić
do 7%
a to już dużo i BT od strony drutu może sie pogubić.

seba.

Re: transmisja TTL pomiedzy ATmega 64 a BT
Hello sebart,

[....]

Przyjrzyj się, jak inni piszą na grupach i nie bądź lamerem
odpowiadającym nad cytatem.

Re: transmisja TTL pomiedzy ATmega 64 a BT
Do kolegi Zbych ... dziękuje za wskazówkę ale juz Google jest mi
znane ))))))))
Marek S

Re: transmisja TTL pomiedzy ATmega 64 a BT
Hello Marek,

Co to za durny obyczaj odpisywania na górze?

Doprawdy? A podjąłeś choć ten wielki wysiłek i kliknąłeś na drugiego
linka czy też uważasz, że wszystko, co ma w nazwię "google" tylko do
wyszukiwarki prowadzi?

Re: transmisja TTL pomiedzy ATmega 64 a BT
a i owszem bo chyba nie wiesz o co mi chodzi a wyraźnie pisze :
- program działający w tle a nie zajmujący konkretny com jak w wypadku tego
terminala . jak uruchomię terminal na konkretnym com do juz nie ma dostępu
inny program .... proste nie ? , zresztą dawno mam ten terminal .
- a lubię odpisywać na górze nie lubię przewijania do końca wiadomości .

Re: transmisja TTL pomiedzy ATmega 64 a BT

No to mogę sobie tu poszaleć, bo i tak nie przeczytasz, skoro nie przewijasz
do końca wiadomości.
P.G.

Re: transmisja TTL pomiedzy ATmega 64 a BT
Hello Marek,

A ja nie lubię odpisujących na górze i nie porządkujących cytatów.

*PLONK!*

Re: transmisja TTL pomiedzy ATmega 64 a BT
no to może od początku ?
mam dwa rodzaje połaczenia po kablu i to działa i to co chce zrobić czyli
via BT. Jak stwierdzić a raczej podejrzec co sie dzieje na com jesli
podłącze sie po kablu ? , pozwoli mi to na sprawdzenie predkosci transmisji
, jak połacze sie po kablu to nie mogę uruchomić terminala bo port zajety .
Czy spotkaliscie taki program ktory pozwoli na podgladanie portu w tle .

Re: transmisja TTL pomiedzy ATmega 64 a BT

Dostałeś już hasło do google: serial port monitor. Program z pierwszego
linku, który wyskoczy pozwoli ci na monitorowanie co się dzieje z portem.

Re: transmisja TTL pomiedzy ATmega 64 a BT

Byłbym naprawdę wdzięczny gdybyś używał polskich liter. Tzn możesz nawet
pisać bez ogonków ale niech te litery będą, bo np. powyżej piszesz o
jakiejś
grze i kocu...

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /

Ale deklaruj proszę kodowanie, bo ja tu widzę grę i koc.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /