Transmisja głosu po GSM + sterowanie

Witam.

Zadanie hobbystyczne:

a) naciśnięcie przycisku "wykręca numer" uzyskując połaczenie głosowe

b) musze mieć informacje kiedy i czy udało się nawiązać połaczenie

c) Głośnik musi być dość głośny, mikrofon ma zbierać z okolicy 1m

d) Odbierający rozmowę musi mieć mozliwośc wysłania zwrotnie kilku
poleceń na klawiaturze (wciska klawisz->polecenie)

e) Czasem do toru mikrofonu muszę "wstrzyknąć" własny sygnał audio

f) muszę wiedzieć że ktoś dzwoni do telefonu i musze pozwolić mu odebrać
rozmowę.

Teraz, wydaje mi się że mógłbym do tego celu wykorzystać:

1) Jakiś telefon GSM w postaci normalnego telefonu z portem rs232/uart.

2) Jako kontroler wykorzytać cokolwiek, np ATMegę

3) Dodatkowy tor audio zrobić na medze, po prostu odtworzyć
kilkunastosekundowy komunikat uzywając C/A i flash

4) detekcje dtmf do sterowania mogę zrobić jakimś scalakiem, albo
pomęczyć się w DSP na medze

5) głośność załatwić zestawem głośnomówiącym

Efektem czego całość mogę poskładać z normalnego telefonu + mały
kontroler + kilka elementów analogowych + zestaw glośnomówiący.

Teraz pytania:

1) Jaki *najtańszy*,*komisowy* telefon mogę wykorzystać w tym celu,
ktĂłry posiada:

a) rozsądne gniazdo

b) Rs232 albo lepiej goły UART pozwalający wykonać polecenia typu
"zadzwoń pod numer", "zakończ rozmowę" i "odbierz rozmowę".

c) Łatwy do wykonania w części analogowej uklad glośnomówiący, bądz
fabryczny który mogę przerobić

d) byc może kiedyś będę chciał wykonać dodatkowy kawałek
funkcjonalności, więc SMSy też wchodza w grę.

e) Doskonale rozpracowany pod tym względem w internecie.

Widze np. często używane Siemens C35(i) w tym celu. Widzę też Nokie (np.
3310) ale uzywają innego protokołu niż AT. Nie chciałbym wtopić na
poczatek, więc pozwole sobie zapytać: za jakim się porozglądać na
allegro aby bylo prosto?

Re: Transmisja głosu po GSM + sterowanie

Czyli stary. Bo nowe sa USB.

Akurat wiekszosc realizuje podobny zestaw komend.

Tylko ze to juz staroc wielki. Podobnie jak seria 45, ktora tez sie nada.
I np o bateryjke do nich juz chyba trudno.

Ale na jedna sztuke chyba wystarczy.

Cos mi chodzi po glowie ze siemensy mialy jakas drobna wade - cos nie
dzialalo przy wlaczonej ladowarce. Ale chyba nie bylko to nic z rzeczy
interesujacych.
Taki ME45 to nawet wlasny glosnik mial niezly w trybie glosnomowiacym, ale
czy da sie go wlaczyc z RS to nie wiem ..