transformator

witam mam pytanie jak obliczyE6% dane nawojowe transformatora
troidalnego na napiEA%cie zasilania 230 v o wymiarach  B6%rednica zew 16,5
cm srednica wew 9,5 cm wysokoB6%E6 4,3cm

Re: transformator

Zamówić nawinięty transformator. Jesteś bez szans żeby samemu nawinąć toroida
i żeby poprawnie działał. Takie jest moje zdanie i będę go bronił jak
niepodległości.

Re: transformator

Z jakiego powodu sie nie da? To tylko upierdliwe.
Sam kiedyś nawinąłem transformator głośnikowy ręcznie a zwojów sumarycznie
było znacznie więcej niż w sieciowym.

Łukasz

Re: transformator

Toroidalny?
--
Jacek

Re: transformator

Pytakowi chodzi o obliczenie, a nie nawijanie. Nawijają na wschodzie.'

Re: transformator
Hello Ukaniu,

Na rdzeniu toroidalnym?

Re: transformator
On Tue, 21 Feb 2012 09:51:40 +0100, RoMan Mandziejewicz

Nigdy nie nawijałeś ręcznie toroida?! Jak nie ma za dużo i za grubego
lub cienkiego drutu, a okno jest dość duże to nie ma problemu. Nie
wygląda to za ładnie, a i podczas nawijania możesz się ćwiczyć w
wytrwałości w dążeniu do celu ;)
--
Grzegorz Krukowski

Re: transformator
Hello Grzegorz,

Wiele. Ale nie głosnikowy i nie 50Hz.

Kiedy to jest wiele zwojów cienkiego drutu właśnie.

Jakoś mnie to nie ciągnie.

Re: transformator

Kiedyś miałem dużo czasu i samozaparcie.
Do tego trzeba być uczniem szkoły średniej i musi trwać paskudna jesień.
Dziś wiem, że efekty nie rekomensują kosztów w jakikolwiek sposób. Więc
szukam rdzenia EI np. 120 z jakichś fajnych blaszek 0.25 Jednak z tym to
jest dziś już bardzo duży problem

Łukasz

Re: transformator

A ja akurat rdzeń i drut.
Średnica zew. jakieś ~15 cm wysokość ~5cm. Nawinąłem "na oko"
nie wiem jakie zrobiłem założenie, bo o toroidach wiedziałem mało,
ale chyba 1zw/V. Podłączyłem, ...i wywaliło bezpieczniki,
więc dowinąłem jeszcze 50, i znowu. 50 dowinąłem, ...i znowu:).
W końcu dotarło do mnie że nie musi to być wina małej ilości zwojów.
Włączałem przez opornik i już było dobrze. Zmierzyłem prąd jałowy,...
~20mA 8-O. Wiedziałem, że taki jałowy to w EI przy trafkach
20 -40W, a ten miał zmierzone 600W. Podłączyłem 3 żarówki 200W
halogenowe. Po 15 minutach był lekko ciepły.
To tak ze wspomnień. Leży sobie i czeka kiedy będzie mi potrzebny
transformator 14V 600W:).

Artur(m)

Re: transformator

zawsze mnie zastanawiało jak się profesjonalnie, czy fabrycznie nawija takie
transformatory toroidalne, bo chyba nie robią tego emerytki z trzecią grupą
inwalidzką z łódeczkami drutu w ręku?

Re: transformator
Hello Zenek,

https://www.google.com/search?q=nawijanie+transformator ów+toroidalnych

Re: transformator

Zały myk polega na tym, ze drut na kółku które się kręci - jedzie na
rolkach.

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=rRDVhNdvJCY&feature=endscreen

Łukasz

Re: transformator

Zobacz tu:
http://www.ruff-worldwide.com /
w sekcji ,,Toroidal winding''.
--
Grzegorz Krukowski

Re: transformator

ejze, koledzy - to jest duzy rdzen. Malo zwojow.
Niewykluczone ze uda sie nawinac szybciej niz bedzie trwalo skladanie tego
rdzenia EI.

J.

Re: transformator
UBF%ytkownik RoMan Mandziejewicz napisaB3%:

Nadal siEA% da. Tylko jest upierdliwe do kwadratu.

Toroidy nawijajB1% maszyny. A pamiEA%ci ferrytowe szyB3%y zakonnice zakon=
F3%w20%
kontemplacyjnych - BF%eby nie zakonnice to ELWRO tylu komputerF3%w by nie=
20%
mogB3%o wyprodukowaE6%...

--20%
Darek

Re: transformator
On Mon, 20 Feb 2012 13:28:19 -0800 (PST), WALDEK SRZESZEWSKI

No dobra a napięcie strony wtórnej i prąd strony wtórnej lub moc to
gdzie?
--
Grzegorz Krukowski

Re: transformator

moc drzemie w rdzeniu :-)

J.

Re: transformator

Gdybym miał nadprzewodnik nawinął bym na tym rdzeniu np. 10 MVA.
;-)

Łukasz

Re: transformator

A nasycenie rdzenia? :)