transformator

witam mam pytanie jak obliczyć dane nawojowe transformatora troidalnego na napięcie zasilania 230 v o wymiarach średnica zew 16,5 cm srednica wew 9,5 cm wysokość 4,3cm

Reply to
WALDEK SRZESZEWSKI

WALDEK SRZESZEWSKI snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

Zamówić nawinięty transformator. Jesteś bez szans żeby samemu nawinąć toroida i żeby poprawnie działał. Takie jest moje zdanie i będę go bronił jak niepodległości.

Reply to
kogutek

No dobra a napięcie strony wtórnej i prąd strony wtórnej lub moc to gdzie?

Reply to
Grzegorz Krukowski

Dnia Tue, 21 Feb 2012 07:15:42 +0100, Grzegorz Krukowski napisał(a):

moc drzemie w rdzeniu :-)

Dnia Tue, 21 Feb 2012 09:18:40 +0100, Ukaniu napisał(a):

Toroidalny?

Reply to
Jacek Maciejewski

Że co? Bo ja zaraz przebiję - moc drzemie w oknie! Ale najbardziej w czestotliwości.

Na rdzeniu toroidalnym?

Nigdy nie nawijałeś ręcznie toroida?! Jak nie ma za dużo i za grubego lub cienkiego drutu, a okno jest dość duże to nie ma problemu. Nie wygląda to za ładnie, a i podczas nawijania możesz się ćwiczyć w wytrwałości w dążeniu do celu ;)

Reply to
Grzegorz Krukowski

Phi, ja przepchnę dowolną moc przez dowolne okno i rdzeń, o ile tylko czas pracy będzie odpwiednio krótki ...

Reply to
Grzegorz Krukowski

Wiele. Ale nie głosnikowy i nie 50Hz.

Kiedy to jest wiele zwojów cienkiego drutu właśnie.

Jakoś mnie to nie ciągnie.

Cheater! I wcale nie dowolną.

Troszkę ma. Jak namalujesz wykresy wektorowe, to się przekonasz, że ułamek mocy wejsciowej jednak rdzeń magnesuje troszkę bardziej niżby się chciało. Ale to już przy takich mocach, że można to rozpatrywać tylko teoretycznie ;)