trafo a sinus 100MHz?

Witam
mam takie pytanie - czy jest możliwe wykonanie domowym sposobem trafa które
w zakresie 30kHz-100Hz przeniosłoby sygnał sinus? Moc znikoma, bo to tylko
sygnał. Jest taki rdzeń który da rade? a może powietrzne? tylko jak sie
ustrzec przed wpływem pojemności? najważniejsze jest żeby nie zniekształcało
sygnału i żeby było w miarę liniowe w tym paśmie...

Re: trafo a sinus 100MHz?

IMO domowym nie a nawet w ogóle. (zakładam że chodziło o 100MHz)
--
Jacek

Re: trafo a sinus 100MHz?

ano fakt literówka, miało byc MHz. No i tak się obawiałem że to nie
przejdzie, domyślam się ze to sie robi jednak w dużo mniejszej skali i
większej precyzji... no nic, w takim raize poradzę sobie inaczej;)

Re: trafo a sinus 100MHz?

sondy prądowe w poniższym linku są w środku tylko transformatorem:

http://www2.tek.com/cmswpt/psdetails.lotr?ct=PS&cs=psu&ci13%500&lc=EN

Andrzej Kamieniecki

Re: trafo a sinus 100MHz?

A jednak...  :) Masz może zdjęcie środka takiej sondy? Ciekaw jestem
konstrukcji tego trafka. Taki CT1 akurat miałby zakres f jaki pytek
potrzebuje.
--
Jacek

Re: trafo a sinus 100MHz?
Jacek Maciejewski napisał(a):
[ciap]

mam zdjęcie, a owszem. Przy okazji trochę prywaty, jest na stronie 245:

http://www.btc.pl/?id_prod50%82000

u dołu fot3.32 jest widoczna sonda ze zdjętą obudową, akurat moja
prywatna sztuka CT-2. Jak Twój mail jest aktualny to prześlę jakieś
zdjęcie jak jakie znajdę lub ewentualnie zrobię. Trafo jest na zdjęciu
owinięty kawałkiem folii ale widać o co chodzi. W sumie straszliwa
manufaktura w środku i dziwne że działa i to aż tak :-)

Andrzej Kamieniecki

Re: trafo a sinus 100MHz?

Tak, aktualny tylko wywal antyspam.
--
Jacek

Re: trafo a sinus 100MHz?

ZadzwoF1% do firmy Feryster. Oni majB1% rF3%BFne rdzenie i sporB1% wiedz=
EA%.
Kiedys zamawiaB3%em u nich transformatorki. MoBF%e majB1% jakiB6% patent na
100MHz

Re: trafo a sinus 100MHz?

Właściwie dlaczego nie? Zależy jeszcze czy chodzi o jakąś dużą moc czy
tylko o przeniesienie sygnału, bo jeżeli pierszy przypadek to
faktycznie czarno to widzę, ale jeżeli drugi to przecież w układach
radiowych bywają transformatorki na ferrytowych toroidach czy po
prostu powietrzne które przenoszą i wyższe częstostliwości - po prostu
obwody sprzężony magnetycznie.

Transformatory są też przecież na wejściu/wyjściu kart sieciowych.

Natomiast cienko widzę przenoszenie aż takiego zakresu (30kHz-100MHz)
- to się raczej nie uda.

Niech zresztą ktoś lepiej znający się na RF się wypowie...

--
I really hate this damn machine,
I wish that they would sell it.
__Maciek napisał(a):
[ciap]
jak widać w linku, który podałem wcześniej transformatorem przenosi się
i znacznie szersze pasma. Zobacz wykresy w zakładce
Characteristics/Specs, a to jest przecież produkt sprzed lat a nie jakiś
  news.

A zrobić domowym sposobem to najprościej tak:
- kupić nową sondę np. CT-2 za jedyne 480,- Euro :-)
- zdjąć obudowę z transformatora i zamontować go w swoim układzie.

Andrzej Kamieniecki

Re: trafo a sinus 100MHz?

Po czym przekonać się że ten transformatorek można samemu nawinąć na rdzeniu
pierścieniowym albo dwuotworowym zakupując rdzeń na allegro za pare zł.
Tyle że  w sondzie jest jeszcze prawdopodobnie układ korekcji jakimiś
pojemnościami tak aby uzuskac płaską charakterystykę.

Marek

Re: trafo a sinus 100MHz?
marko1a napisał(a):
[ciap]

he, he, powodzenia.

ta jasne, i jeszcze mały chomik, który podaje wynik wystukując go łapką
w obudowę.

Andrzej Kamieniecki

Re: trafo a sinus 100MHz?

Powodzenia ?
A myślisz że nie nawijałem?

Marek

Re: trafo a sinus 100MHz?
marko1a napisał(a):
[ciap]
w linku podajesz jakieś dane do góra 400 MHz, sondy o których ja
wspominałem to pasmo 2 GHz. Nie wiem czy nawijałeś czy nie i szczerze
mówiąc niewiele mnie to obchodzi, Twoja sprawa.
Kupuj rdzenie po dwa zlote na allegro i opychaj jako szerokopasmowe
sondy prądowe, to też Twoja sprawa. Łoj matko, nawinął gość cewkę i
odkrył Amerykę.

Andrzej Kamieniecki

Re: trafo a sinus 100MHz?

Nie wiem do czego zmierzasz.
Chodziło w pytaniu o 100MHz a nie góra 400MHz jak napisałes a więc o co ci
chodzi ?
Nie spełnia oczekiwań pytającego?
Tak czy nie? Odpowiedz proszę.
Ja nie sprzedaję niczego na allegro. Nie napisałem tego.
Natomiast ty nie powstrzymałeś się zareklamować książki ?
Nieładnie.
A tak jeszcze cewka to nie transformator.

Marek

Re: trafo a sinus 100MHz?
Zapomniałem

http://www.bourns.com/data/global/pdfs/RF.pdf

Marek

Re: trafo a sinus 100MHz?

Zobacz na to http://minicircuits.com/pdfs/TMO-2.5-6T+.pdf
10 kHz do 100 MHz, 50 ohm, 1:1. Jeśli chcesz tanio i szybko kupić
to przez Minicircuits Europe jeśli wygodnie to przez Microaktiv z Warszawy.

--
Filip.

Site Timeline