trafo a sinus 100MHz?

Dnia Mon, 13 Jul 2009 12:44:47 +0200, nuclear2001 napisał(a):

IMO domowym nie a nawet w ogóle. (zakładam że chodziło o 100MHz)

Reply to
Jacek Maciejewski

Jacek Maciejewski napisał(a):

sondy prądowe w poniższym linku są w środku tylko transformatorem:

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Mon, 13 Jul 2009 13:21:19 +0200 Jacek Maciejewski snipped-for-privacy@o2.pl napisał:

Właściwie dlaczego nie? Zależy jeszcze czy chodzi o jakąś dużą moc czy tylko o przeniesienie sygnału, bo jeżeli pierszy przypadek to faktycznie czarno to widzę, ale jeżeli drugi to przecież w układach radiowych bywają transformatorki na ferrytowych toroidach czy po prostu powietrzne które przenoszą i wyższe częstostliwości - po prostu obwody sprzężony magnetycznie.

Transformatory są też przecież na wejściu/wyjściu kart sieciowych.

Natomiast cienko widzę przenoszenie aż takiego zakresu (30kHz-100MHz)

- to się raczej nie uda.

Niech zresztą ktoś lepiej znający się na RF się wypowie...

Reply to
__Maciek

__Maciek napisał(a): [ciap]

jak widać w linku, który podałem wcześniej transformatorem przenosi się i znacznie szersze pasma. Zobacz wykresy w zakładce Characteristics/Specs, a to jest przecież produkt sprzed lat a nie jakiś news.

A zrobić domowym sposobem to najprościej tak:

- kupić nową sondę np. CT-2 za jedyne 480,- Euro :-)

- zdjąć obudowę z transformatora i zamontować go w swoim układzie.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Dnia Mon, 13 Jul 2009 14:08:49 +0200, Andrzej Kamieniecki napisał(a):

A jednak... :) Masz może zdjęcie środka takiej sondy? Ciekaw jestem konstrukcji tego trafka. Taki CT1 akurat miałby zakres f jaki pytek potrzebuje.

Reply to
Jacek Maciejewski

Jacek Maciejewski napisał(a): [ciap]

mam zdjęcie, a owszem. Przy okazji trochę prywaty, jest na stronie 245:

u dołu fot3.32 jest widoczna sonda ze zdjętą obudową, akurat moja prywatna sztuka CT-2. Jak Twój mail jest aktualny to prześlę jakieś zdjęcie jak jakie znajdę lub ewentualnie zrobię. Trafo jest na zdjęciu owinięty kawałkiem folii ale widać o co chodzi. W sumie straszliwa manufaktura w środku i dziwne że działa i to aż tak :-)

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

marko1a napisał(a): [ciap]

he, he, powodzenia.

ta jasne, i jeszcze mały chomik, który podaje wynik wystukując go łapką w obudowę.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

marko1a napisał(a): [ciap]

w linku podajesz jakieś dane do góra 400 MHz, sondy o których ja wspominałem to pasmo 2 GHz. Nie wiem czy nawijałeś czy nie i szczerze mówiąc niewiele mnie to obchodzi, Twoja sprawa. Kupuj rdzenie po dwa zlote na allegro i opychaj jako szerokopasmowe sondy prądowe, to też Twoja sprawa. Łoj matko, nawinął gość cewkę i odkrył Amerykę.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

nuclear2001 pisze:

Zobacz na to

kHz do 100 MHz, 50 ohm, 1:1. Jeśli chcesz tanio i szybko kupić to przez Minicircuits Europe jeśli wygodnie to przez Microaktiv z Warszawy.

Reply to
Filip Ozimek

Dnia Mon, 13 Jul 2009 14:51:53 +0200, Andrzej Kamieniecki napisał(a):

Tak, aktualny tylko wywal antyspam.

Reply to
Jacek Maciejewski