Touchpad

Jak to wlasciwie jest zrobione ?

Macam notebooka .. na palec reaguje, przesuwa kursor i rozpoznaje
tupniecia. Na wielkosc nacisku nie reaguje.
Przez papier dziala, choc gorzej.

Plastik zamiast palca nie dziala. Kawalek metalu nie dziala. ale
juz lyzeczka dziala .. trzymana w reku, bo przez gazete to nie.
na kolko z drutu nie reaguje.

pojemnosciowo jakos z dosc duzymi elektrodami ?

begin 666 xnews.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..CMX;F5W<PT*1DXZ>&YE=W,-
Re: Touchpad
J.F. napisał(a):
[ciap]

teoretycznie chyba możliwe, zobacz na rys.7 u dołu:
http://www.analog.com/library/analogDialogue/archives/40-10/cap_sensors.pdf
ale czy to jest co┼Ť z tego gatunku?

Andrzej Kamieniecki

Re: Touchpad
U┼╝ytkownik "Andrzej Kamieniecki"

trzeba najpierw to otworzyc
http://www.analog.com/library/analogDialogue/archives/40-10/cap_sensors.html

Ale tak troche do mnie nie przemawia, bo po temacie touchpadow
przeslizguja sie troche..

J.

Re: Touchpad
J.F. napisał(a):
[ciap]

ano troch─Ö, ale na co┼Ť innego si─Ö nie natkn─ů┼éem (chocia┼╝ specjalnie nie
szukałem tylko zapamiętałem artykuł ze starego Analog Dialogue).

Andrzej Kamieniecki

Re: Touchpad

Na ektoplazmę z palca czułe jest draństwo. A na łyżeczkę reaguje,
bo si─Ö ta na┼éadowa┼éa bioenergi─ů od d┼éugiego trzymania w g─Öbie.
W gazecie te┼╝ jest bioenergia, ale ujemna, wi─Öc si─Ö obie znosz─ů.
Trzeba z tak─ů now─ů ┼éy┼╝eczk─ů spr├│bowa─ç, prosto z fabryki.

Re: Touchpad

A zebys wiedzial ze mialem podobne mysli :-)

J.

Re: Touchpad

Na ciepło twego palca reaguje.
Przynajmniej mój reaguje na ciepło mego palca i na zimno też.
W┼éa┼Ťnie sprawdzi┼éem zimn─ů puszk─ů od piwa.
No chyba, ze za promilami pod─ů┼╝a. :)

Re: Touchpad

Tez mi to chodzilo po glowie, ale na rozgrzanym notebooku kawalek
metalu tez powinien dawac rezultaty.

Ektoplazma duchowa, zwana tez spirytus .. :-)