TMP101 - nietypowy problem?

Cześć,

Mam dziwny problem z czujnikiem temperatury TMP101. Datasheet:

W pokoju mam 22 stopnie (tyle pokazują dwa inne termometry i tyle czuję organoleptycznie, przy 31 bym się ugotował), a TMP101 zwraca mi 31 stopni. Odczyt temperatury działa OK - jak go trochę podgrzeję, to temperatura rośnie, jak na niego podmucham, to maleje, wszystkie ACK na magistrali też takie jak powinny być.

Pytanie, czemu zwraca tak zawyżoną temperaturę. Podejrzewałbym, że coś (lub on sam) się podgrzewa, ale:

- pull-upy na magistrali są dosyć duże (18k)

- wypełnienie (w sensie stosunku ruchu do ciszy na magistrali) małe, odczyt trwa ok. 100ms i odbywa się co sekundę

- przy ciągłym odczytywaniu nic się nie zmieniło

- po przejściu na tryb one-shot też nic się nie zmieniło

- przy zmianach częstotliwości zegara (obecnie ~1kHz) też nie

- na pcb nic innego się nie grzeje (jedynie 78L05 może, ale on jest oddalony o dobre 4cm), sam tmp jest oddalony od innych elementów (blisko ma tylko pullupy i kondensator blokujący)

Ruch na magistrali wygląda tak:

- start

- sla-w

- ptr 0x01

- data 0x99 (os/alert=1 rr=00 ff=11 pol=0 tm=0 sd=1)

- stop

- start

- sla-w

- ptr 0x00

- stop

- start

- sla-r

- odczyt msb

- odczyt lsb

- stop

Jakieś pomysły?

Reply to
Gof

kretyn, przecież w unii to normalne, "trzeba interpretować"...

Reply to
platformowe głupki

W dniu 2014-12-20 o 18:36, Gof pisze:

Nie przyszło ci do głowy sprawdzić jak ten czujnik reaguje na wrzątek (100°C) i wodę z lodem (0°C)?

JK

Reply to
JK

użytkownik Gof napisał:

Mam, ale jeszcze nie podpinalem, poczatek w wiekszosci sciagam od innych, udziwnienia pozniej jak ruszy.

leming.show

Już nie mam, jednak grzał się od PCB (a zadziwiająco długo trzyma temperaturę).

Reply to
Gof