TME i oznaczenia układów scalonych

Otóż w katalogu TME widnieje pamięć SRAM 1M * 8bit /5V z oznaczeniem:
SR628008LLP55T.
Naszukałem się datasheet-a do tego w necie i bez rezultatu. I co się
okazuje...
Przychodzi scalak i ma oznaczenie: K6X8008C2B do którego jak najbardziej
jest dostępna dokumentacja (scalak SAMSUNGA).

Ponieważ tych pamięci jest więcej (inne pojemności) i problem jest popularny
na forach (tzn. nie tylko ja szukałem dokumentacji) do tego układu. To tak
podaję jakby ktoś jeszcze sugerował się oznaczeniami z TME.

Re: TME i oznaczenia układów scalonych

parę razy w TME odniosłem wrażenie, że podają jakieś kosmiczne symbole,
coby nie znaleźć taniej gdzie indziej... A czasem  bywa mocno taniej.
Np. ostatnio znalazłem w TME lupę nagłowną (parę wątków niżej omawianą)
w cenie ponad 300 zł. "Normalna cena" to jakieś 10x mniej...

Ale może to tylko pomówienia, złe ludzkie języki... :)

Re: TME i oznaczenia układów scalonych

No na pewno zły język. Uczciwość nakazywałaby powiedzieć, że mają też
podobną lupę za 48, 78 i 46,90. Mają różnych producentów, więc ceny od
sasa do lasa. Kupowałem pincety precyzyjne z nierdzewki. Były po 9 zł a
były i po 80 zł za szt, nie licząc takich z wymiennymi końcówkami po
ponad 200 . Dla mnie firma nie miała zbytnio znaczenia więc kupiłem te
tańsze. No z wyjątkiem jednej za 50 - specjalnej do smd. No ale można
też napisać, że sprzedają pincety po 200 a gdzie indziej normalna cena
to 10 zł.

Re: TME i oznaczenia układów scalonych

No ale - czy to nie jest czasem czyhanie na frajera, który nie sprawdzi,
i kupi tą za 200, zamiast za 10 ?

Widziałeś gdzieś kiedyś w supermarkecie mleko za 2 zł, a na drugim końcu
sklepu to samo za 200 zł ?

Trochę to nie teges jest jednakowoż.
A parę razy w TME trafiłem na takie curiozum, za jakieś absurdalne ceny.
Może to i nie jest celowe działanie, ale dobrze nie wygląda...

Re: TME i oznaczenia układów scalonych

Ale znajdziesz mięso gulaszowe za 6 zł/kg i polędwicę wołową za 70 zł/kg.

Ja z reguły przeglądam tak żeby dostać listę odpowiadających mi narzędzi
czy elementów, i wybieram sobie to co jest odpowiednio tanie i dobre dla
mnie. Masz tam rzeczy o marce odpowiadającej Dacii i Mercedesowi stąd
rozrzut cenowy.

Re: TME i oznaczenia układów scalonych

Brakuje u nich sortowania wg ceny :(

Michał

Re: TME i oznaczenia układów scalonych

Rok temu już im to sygnalizowałem, czyli to zaniedbanie jest zrobione
celowo.
K.

Re: TME i oznaczenia układów scalonych

Użytkownik "sundayman"

Jak jest obrazek to Google potrafi szukać. Analizuje treść obrazu. I wyniki
są zaskakujące.

Robert

Re: TME i oznaczenia układów scalonych

Ja nie ma problemu z szukaniem.
Chodzi mi tylko o to, że w jednym miejscu TME przełącznik kosztuje 3 zł,
a w drugim 500 (skala nie przesadzona).
I jest to na oko identyczny przełącznik (tylko inne numery produktu).

Więc to nie jest sytuacja, że "Dacia" i "Mercedes".

Często jest tak, że np. tego produktu za 500 jest 0 szt. Więc może to
jakiś problem jest "techniczny". Ale zdarza się, że jest i wtedy to na
oko wygląda tak jakoś...

A widziałem właśnie coś w tej proporcji - normalna cena kilka zł, a
gdzieś indziej - kilkaset. Dziwne ? Dziwne.

Re: TME i oznaczenia układów scalonych

Na początek zaznaczam, że nie jestem pracownikiem TME!! Jestem ich klientem..
W wielu oferowanych produktach nie ma pdf'ów. I co z tego?! Jak chcemy kupić
sobie
majtki, to wpierwej szukamy majtek pod nasz rozmiar, a nie dopasowujemy
własnej doopy
pod majtki z wystawy.

Z TME współpracuję już ładnych parę lat. Jak są zapytania techniczne, trz
ruszyć doopę i
do nich zadzwonić. PDF'y nieistniejące na ich Łebsajdzie przesyłają na Twoją
skrzynkę
nazajutrz..

Ceny...  Jak się nie podoba, to kupuj gdzie indziej. Walczyliśmy o kapitalizm,
to go mamy.
Porównaj sobie dla przykładu ceny rezystorów TME/ELFA..  Tam dopiero dają CZADU!!

MH

Re: TME i oznaczenia układów scalonych

    Słuchaj kolego, jak potrzebuję pdf-a to sobie jestem go w stanie
wygooglać,
ruszać dupy w tym celu do telefonu nie muszę.

    Ale jeśli w katalogu jest scalak oznaczony XXX, a przychodzi YYY to
chyba jednak coś tu nie halo?

Jak jesteś taki kozak to rusz dupę (jak sam piszesz) i zobaczymy co ci
przyślą do tego:
http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=SR628008LLP55T#search=SR628008LLP55T

Bo na forach znalazłem informację, że po takiej prośbie to powiedzieli, że
niestety
nie mają pdf-ów i jedyne co są w stanie przekazać, to że producentem układu
jest SAMSUNG.

Bo chyba jesteś w stanie zrozumieć, że jeśli wystawia się towar:
SR628008LLP55T, a przesyłka zawiera K6X8008C2B to nie jest to normalne? No
chyba, że ma to na celu tracenie czasu przez kupującego, na szukanie pdf-ów
do nieistniejących układów scalonych.

Re: TME i oznaczenia układów scalonych

==========

O co się Kolego tak burzysz? Istotnie, tego scalaka który podałeś w linku też
nie jestem w stanie
wygooglać. Idę o zakład, że w ofercie TME da się znaleźć jeszcze kilka
podobnych "rodzynków".
I co z tego? Ich oferta obejmuje asortymentowo sryljon elementów, więc nie
dziwota że facet który
wklepuje dane do łebsajta przysnął przy jakimś scalaku. No to jak jest
problem, to zadzwoń do nich.
Też miałem kiedyś podobny problem, DUUUPNE zamówienie na coś ok. 4 zeta, a
mimo tego potraktowali mnie poważnie.
W przeciągu 2 godzin miałem na skrzynce wyczerpującą odpowiedź.

Co się zaś tyczy oznaczeń: zamawiasz SR628008LLP55T, dostajesz K6X8008C2B.
Zakładam,że funkcjonalnie i pinologicznie jest to to samo. Jeżeli tak, jeżeli
kupujesz w ilościach "śladowych" pod prototyp bądź
hobbystycznie, to kompletnie nie widzę problemu. Jeżeli pod produkcję na wyrób
certyfikowany ISO/CE , to
faktycznie jest problem..  Tyle,że ten problem wygenerowali nie pracownicy
TME, tylko CIULE z Brukselki!!
Jak na schemacie masz np. DAC0808LCN/NOPB, to za wuja wacka nie możesz
zastosować w produkcji DAC08EN itp...

Pozdro.,

MH

Re: TME i oznaczenia układów scalonych

    Ja zakładam, że jak czegoś nie ma w internecie, to istnieje duże
prawdopodobieństwo, że tego nie ma. Przy googlaniu wywala jedynie linki do
TME i płaczu na forach od osób, które chcą cokolwiek na temat tego scalaka
wygooglać. Tak więc powoli rodzi się u mnie podejrzenie, że ten scalak
istnieje (o takim oznaczeniu) tylko wirtualnie i tylko w TME. :)

    A u mnie było nietypowo, ponieważ było mi to pilnie potrzebne a była to
jedyna pamięć SRAM jaką znalazłem w TME, która miała 1M x 8bitów i 5V. To
zamówiłem wychodząc z założenia, że pamięc równoległa to pamięć równoległa i
dość standardowo się je obsługuje pomimo pryliarda oznaczeń. Niestety
pinologia by się przydała i w tym momencie krew mnie zalała, gdyż pomimo 3
godzin nic sensownego nie wygooglałem. Krew mnie zalała później drugi raz,
gdy po przyjściu przesyłki okazało się, że oznaczenie jest całkiem inne i
pdf do tego scalaka to 5 sekund w googlach.

Site Timeline