T?umienie sygna?u TV z prtzed?u?enia wtykami F i

Powiedzcie mi jakie tłumienie wnosi zastsowanie przedłużenia przy pomocy tzw. beczki i wtyczek typu F? W przedpokoju mam połączenie przewodu, który przychodzi z kablówki z moim nowym wymienionym i połączenie realizowane jest własnie "beczką". Natępnie leci to do tzw. gnizada multimedialnego rozdzielającego sygnał na TV i internet. Gniazdo to GMF-351. Zastanawiam się czy nie pogorszy mi to jakości sygnału i czy będzie prowidłowo działać?

Reply to
slawek7

Witam! Ok 1,5dB.

Reply to
wchpikus

Żarty sobie stroisz czy może jeszcze nie wytrzeźwiałeś po wyborach? ;-)))). Dla Twórcy: nie tłumi więcej niż 0,1 - 0,3 dB, mierzyłem kiedyś z ciekawości. I żebyś mi nie zarzucał nieprawidłowości: mierzyłem zestaw kilkunastu takich połączeń w szeregu :-)), żeby wynik był bliższy prawdy, a nie zbliżony do błędu miernika.

Reply to
Robert_J

Witam!

Wypraszam sobie:) Nie wiem czym mierzyles.. Przed chwila zrobione pomiary: Kabel Axing SKB 95 ok 20cm Zlacze F CFS 95-00 Beczka CFA 3-00

Czestotliwosci Pomiar bez dodatkowego kabla i z dodatkowym:

114Mhz 50.0 - 49,8 ok 0,2dB 306Mhz 61.4 - 55.1 ok 0.7dB 858Mhz 56,1 - 55.1 ok 1dB 11427Mhz 69.9 - 65,6 ok 4,3db

Pomiar wykonano Promax-em Explorer II.

Wszystko zalezy tez od jakosci zarobienia przewodu, jakosci beczki..

Reply to
wchpikus

Nie chciałem urazić ;-))) A mierzyłem kilkanaście lat temu także Promaxem (ale nie pomnę już typu), a niedawno swoim Unaohmem :-).

Nie bardzo wierzę w ten drugi, trzeci i czwarty wynik ;-). Nie twierdzę że piszesz nieprawdę, ale sugeruję jakiś błąd pomiarowy. Bo z trzeciego pomiaru wynika że trzy beczki zabierają Ci połowę sygnału ;-) Mierzysz pojedynczą beczkę czy zestaw np. 20 sztuk?

A to akurat najświętsza praawda :-)))

Reply to
Robert_J

Witam!

Mierzone na szybko, 1 sztuka (nie chcialo mi sie robic wiecej przewodow.) Niestety mam taka wieeeelka instalacje w firmie, wiec orientacyjnie (srednio) strzelilem 1.5dB. Sa rozne beczki, lepsze, gorsze, niektore niestety wogole sie nie nadaja do uzycia.

Niestety, zle zarobony kabel odbija sie potem na jakosci sygnalu, szczegolnie w pasmie satelitarnym. Dla domowego zjadacza chleba to nie ma znaczenia, w innym przypadku jest roznie:)

Unaohm...pozbylem sie go ostatnio, ale fajna ciezka zabawka:) Pozdrawiam

Reply to
wchpikus

To kosmiczna wartość :-). Wziąłem z szafy pierwszy z brzegu odgałęźnik Telmoru: OKF-123, tł. przelotowe 0,5/0,7 dB (VHF/UHF). A w nim jest jeszcze parę elementów :-))), więc siłą rzeczy musi tłumić zdecydowanie więcej niż beczka...

No, ale mówimy raczej o normalnych ;-)

Dokładnie, dlatego reasumując: dla Sławka nie będzie to w żadnym stopniu zauważalne ;-))))

Fakt, ciężki, ale ma już swoje lata i wciąż działa ;-). Ale powoli przymierzam się do czegoś nowego. Może coś polecasz? Pozdr.

Reply to
Robert_J

dorwe jakis tutaj i pomierze, zobaczymy. Na moje doswiadczenie to co pisza w specyfikacji nie ma sie jak do rzeczywistosci:)

Reply to
wchpikus

Witam! Co do analizatora, mamy u siebie Promaxa, na razie sie sprawdza. Co do roznic, Promax posiada juz DVB S2, DVBT i duzo fajnych funkcji. Brak tylko decodera mpeg4, ale to nie przeszkadza.

Jest juz wersja z HD, niestety takiej jeszcze nie mamy. Czasami sie wiesza soft,ale jest maly, poreczny i intuicyjny. Pozdrawiam

Reply to
wchpikus

Witam!

Co do przelotowych odgaleznikow, zawsze lepiej sprawdzac. Np w dipolu przelotowy ma ok 2.5 do 3dB, wiec watpie w we 0,7:)

Pozdrawiam

Reply to
wchpikus

Nie porównuj odg. -6 dB z -23 dB ;-))). -6 faktycznie ma ok.

2 dB przelotowego, to wynika z praw fizyki ;-)
Reply to
Robert_J

Tłumienie odgałęzienia [dB] 6 +/- 1 6 +/- 1 6 +/- 1 Tłumienie przelotowe [dB] 2,5 2,8 3,0

Gdzie masz 23? Wsteczne owszem:)

Reply to
wchpikus