TL431 źródło prądowe

Czy TL431 w układzie źródła prądowego (tego podającego od góry) z
tranzystorem NPN wg. aplikacji z każdego PDF-a będzie mi działał tak:

Napięcie zasilania +5V
Prąd ustawiony rezystorem 560 ohm w emiterze plus 1 kohm ustalający prąd
katody. Powinno to dać prąd 2.5/560 + niecałe 2mA przez diodę.

Czy będzie to działać z PT100 w granicach 100-200 ohm ?

Jak to policzyć czy wystarczy mi napięcia dla maksymalnej rezystancji PT-100
czyli 200 ohm ?

Re: TL431 źródło prądowe

Czyli PT100 podłączasz między +5V i kolektor tranzystora ?

OK.  -  tyle tylko, że pomiar napięcia na PT100 będzie wymagał trybu
różnicowego (niektóre przetworniki ADC można tak konfigurować), lub robisz
pomiar napięcia tylko na dolnym odprowadzeniu PT100 i wynik odejmujesz od
tych 5V (musi być precyzyjnie znane).

Roman

Re: TL431 źródło prądowe

Nie

PT100 podłączam za rezystorem w emiterze. To nie ten rysunek "sink current"
ale "current limit"

Na kolektor podaję +5V z emitera rezystor i dopiero PT100 i PT100 do masy na
końcu

Re: TL431 źródło prądowe

Odpuść sobie. Kupa zachodu, a efekt dalej mierny.
Jak już się męczysz z czymś więcej niż opornik użyj standardu tzn. mostka ze
wzmacniaczem operacyjnym
Zobacz przykład gdziekolwiek. 3 oporniki i jeden wzm operacyjny +
stabilizator napięcia ok. 1V.

Re: TL431 źródło prądowe

A możesz wskazać link ze sprawdzonym przykładem ?

Re: TL431 źródło prądowe

Nie mogę, bo mam to we własnych zapisach, a obrazka wysłać nie umiem
Szybko w google i wikipedii nie umiem znaleźć.

Banalno-trywialny, prymitywniejszy niż
http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/an_pk/3450 ,
http://zone.ni.com/devzone/cda/tut/p/id/7115 , bo dwuprzewodowy.

elektroda.pl -> szukaj ->  Pt100