Thermal pad - izolacja

Spieprzyłem footprinta, diabli wiedzą jakim cudem zrobiłem zbyt mał
ego thermal pada. Jeżeli teraz przyspawam scalaka na PCB, to porobię ty
m padem zwarcia na przelotkach.

http://w229.wrzuta.pl/obraz/powieksz/2tPWelvh1MH

Jak radzicie rozwiązać problem. Myślę o podłożeniu taśmy tefl
onowej czy czegoś tam. Co radzicie i gdzie to kupić?

Re: Thermal pad - izolacja

Taśma, nie teflonowa tylko kaptonowa - kapton (poliimid) odporny jest
na temperatury do 400 stopni C. Niestety scalak pójdzie trochę do góry
z tego powodu, ale jakoś go tam przylutujesz.

Ew. zamiast tego polakieruj te przelotki np. lakierem do nasycania
uzwojeń.

Mam nadzieję że tych płytek nie masz do polutowania 1000szt...

Ma to i swoje plusy. Na przyszły raz będziesz pamiętał żeby
weryfikować rozmiary padów itp. duperele z danymi z datasheeta :-)

Re: Thermal pad - izolacja
W dniu czwartek, 18 lipca 2013 18:20:07 UTC+2 użytkownik __Maciek napisa
ł:
eflonowej czy czegoś tam. Co radzicie i gdzie to kupić?
óry

Dzięki.

Faza prototypu, zamówiłem 10szt. PCB. A przy definiowaniu footprinta na
jprawdopodobniej zrobiłem "czeski" błąd. Zamiast 9.5mm, wklepałem 6
.5mm.

Re: Thermal pad - izolacja

Bywa. Kiedyś jadąc na wakacje przeczytałem w rozkładzie że pociąg
odjeżdża o 17:52. Na dworzec przyszedłem ok. 17:40 i czekałem. Coś
cholera nie przyjeżdzał, ani nawet nie wyświetlał się na tablicach
więc parę minut po 18-tej spojrzałem w rozkład jeszcze raz. Okazało
się że godzina odjazdu to 17:25... :-)

Na szczęście o jakiejś 23 z kawałkiem był następny. :-)

Re: Thermal pad - izolacja
W dniu czwartek, 18 lipca 2013 19:51:18 UTC+2 użytkownik __Maciek napisa
ł:
 najprawdopodobniej zrobiłem "czeski" błąd. Zamiast 9.5mm, wklepałe
m 6.5mm.
ąg
ach
ło

Hahh..  W trzecim kwartale ubiegłego wieku umówiłem się w akademiku
 z moją do tej pory obecną ze mną.. Jakoś mi się Piątek z Sobot
ą popaprały..  Całe szczęście 2 pokoje obok była następna :))

Re: Thermal pad - izolacja
W dniu czwartek, 18 lipca 2013 23:52:54 UTC+2 użytkownik snipped-for-privacy@gmail.co
ał:
ta najprawdopodobniej zrobiłem "czeski" błąd. Zamiast 9.5mm, wklepa
łem 6.5mm.
ciąg
Coś
icach
zało
ku z moją do tej pory obecną ze mną.. Jakoś mi się Piątek z Sob
otą popaprały..  Całe szczęście 2 pokoje obok była następna :
))

Upss.. To był 4-ty kwartał ubiegłego wieku. W środku 3-go kwartał
u ubiegłego wieku, miałem jeszcze prawo mówić na gwno "papu".

Re: Thermal pad - izolacja

Zakladam ze wiesz o tym ze wszystkie sygnaly HighSpeed musza byc
izolowane na wewnetrzych warstwach ? Bo jak sobie taki sygnal przejdzie
pod sciezkami z innym potencjalem to bedziesz mial kaszke zamiast
sygnalu  ?

A co do plytki to soldermaski nie masz na niej? Jak nie to lakier
wytrzymaly na temperature.

Re: Thermal pad - izolacja

HighSpeed to znaczy jakie? Bo się zastanawiam co to za sygnał musi być żeby
trzeba go było izolować na wewnętrznych warstwach. I jak to izolowanie
wygląda?

--
pgw

[...]

Jak będziesz lutować pocynowany układ (i rzeczywiście zrobiłeś
soldermaskę na thermal padzie) to pocynuj do lutowania pady układu a
przelotki w TP na płytce (nie TP na układzie) - układ siądzie jak na bga
i cyna z powodu napięcia nie powinna porobić zwarć.

Możesz też kupić sobie farbkę witrażową do wypiekania w piekarniku -
świetnie się nadaje i na soldermaskę i do naprawy maski.

http://grota.be/~michoo/sanguinolulu_brd.jpg(ja używam EnSolder z
allegro, ale do napraw powinna każda farbka witrażowa starczyć)