Testowa karta SD micro

Mam kilka prototypów urządzenia z kartą SD micro. Gniazdo firmy Attend
dostępne w TME jest umieszczone w niezbyt dostępnym miejscu (moduł wlutowany
pionowo w płytke główną, cześciowo zasłonięty od dołu) i po zamontowaniu
są
małe możliwości poprawienia czegokolwiek. Mam spore problemy z poprawnym
lutowaniem gniazda. Montuję to na pastę i grzeję gorącym powietrzem.
Po montażu wyglada OK, na ile mogę sprawdzić elektrycznie miernikiem to jest
w porządku natomiast często albo karta nie jest widziana w gnieździe, albo
nie działa detekcja włożenia karty.

Właściwe pytanie: Czy znacie może źródło czegoś udajacego kartę np
wycięty z
laminatu kształt karty z wyprowadzonymi na zewnątrz stykami, tak żeby można
to było wetknąć w gniazdo i przetestować połączenie między tą
niby-kartą a
swoją płytką?
Próbowałem szukać w sieci, ale nie mogę trafić na właściwe słowo
kluczowe.

--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Re: Testowa karta SD micro

kluczowe.

Sam sobie odpowiedziałeś właściwie - potrzebujesz wykonać (zamówić?)
płytkę drukowaną udającą kartę (mechanicznie). Styki najlepiej złocone,
bo grafit się szybko wyciera.

Dokładny pinout karty microSD znajdziesz w dokumentacji standardu. Stąd
już krótka droga do płytki z odpowiednio rozłożonymi stykami - a potem
do testera twoich urządzeń.

Re: Testowa karta SD micro
Wiem że zawsze mogę to zrobić, ale to dosyć standardowy problem i prawie na
pewno gdzieś jest już rozwiązanie.
Przysiadłem jeszcze do googli i zacząłem szukać jak nazywają się
urządzenia
do dekoderów telewizji na kartę. Znalazłem słowo kluczowe "przedłużacz
karty". Idąc tym tropem znalazłem  MicroSD Card Extender:
http://www.hwtools.net/extenderboard/TFEX.html
albo: http://www.aptolink.com/content/sd-microsd-extender-card
oraz:
http://www.aliexpress.com/product-gs/459024285-Patent-Manufacture-Micro-SD-Card-Extension-Cable-wholesalers.html

--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Re: Testowa karta SD micro
http://www.aliexpress.com/product-gs/459024285-Patent-Manufacture-Micro-SD-Card-Extension-Cable-wholesalers.html
A na szybko i bardzotanio
http://www.dealextreme.com/p/sd-to-microsd-transflash-card-converter-module-27001

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: Testowa karta SD micro

http://www.dealextreme.com/p/sd-to-microsd-transflash-card-converter-module-27001

Szybko to właśnie nie będzie - dostawa średnio 3-4 tygodnie.

Re: Testowa karta SD micro
http://www.dealextreme.com/p/sd-to-microsd-transflash-card-converter-module-27001
Różnie bywa. Kilka razy z dealextreme graty docierały do mnie w mniej
niż tydzień roboczy (np w wtorek zamówione, w piątek u mnie w domu). Nie
wiem jak to robią, ale szybciej niż wiele sklepów w PL :)

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: Testowa karta SD micro

bo

Tylko informacyjnie:
Trafiłem kiedyś na czytnik USB SD micro (za 5zł) w którym nieco grubsze
karty kontaktowały, a nieco cieńsze (innej firmy) tylko włożone z kawałkiem
papieru (wcześniej myślałem, że wymiary są dokładnie znormalizowane, ale
różnicę grubości było widać na oko).
P.G.

Site Timeline