test gimnazjalny 2010 - Page 4

Re: test gimnazjalny 2010

A co powiesz na panią doktor fizyki prowadzącą ćwiczenia na politechnice
(1980), która rozwiązując zadanie z rzutu ukośnego przyjmuje, że prędkość
ciała (styczna do chwilowego kierunku ruchu) jest stała.
Taki błąd jeszcze daje się zrozumieć (doktorat mogła przecież robić z
"innej" fizyki), ale ona na 2 kolejnych zajęciach nie dała się przekonać, że
jest inaczej. Dopiero interwencja u profesora....
To nie pochodzi z mojego własnego doświadczenia, ale znam to z absolutnie
(dla mnie) pewnego źródła.
P.G.

Re: test gimnazjalny 2010

A tobie wzrok, bo to pisał mój imiennik.

Mirek.

Re: test gimnazjalny 2010
Hello Mirek,

Jak włączysz lodówkę, to będziesz mądry ;)

Re: test gimnazjalny 2010

Dlaczego odpowiedź A jest nieprawidłowa?
Zastępujemy przy tym sformułowanie "prąd o
większej mocy" zwrotem "większy prąd".

AW

Re: test gimnazjalny 2010

Dlaczego odowiedzi "a" nie zastąpić zwrotem:
pytający jest idiotą.

--
Desoft

Re: test gimnazjalny 2010

Ja jednak chciałbym jakiegoś sensownego
uzasadnienia. To które podałeś jest na
poziomie dywanu :-|

AW

Re: test gimnazjalny 2010

Podałem: żadna.
Prąd nie ma mocy, odpowiedź A jest idiotyczna.
Jeżeli uważasz, że w teście możesz zmieniać odpowiedzi, to podstaw pod A co
uważasz i zaznacz jako dobra. Aaaaaaaaaa i sam sobie wystaw ocenę :-)))

--
Desoft

Re: test gimnazjalny 2010

"Mocy przybywaj".

Re: test gimnazjalny 2010

Widzę, że się nie rozumiemy. To napiszę inaczej.

Czy odpowiedź;

"A.  pierwsza żarówka pobiera większy prąd"

  jest OK?

AW

Re: test gimnazjalny 2010

"Przez pierwsza żarówkę przepływa większy prąd" :) Inaczej można by
dyskutować o naruszeniu I prawa Kirchhoffa :)

Re: test gimnazjalny 2010

Tak, nie rozumiemy się. W technicznych sprawach wymagana jest jakaś
ścisłość.
W humanistycznych czasami też.
Czy Bolesław Prus napisał "Zemstę"?

A jakie jest pytanie? i jeżeli to test, to jakiś dziwny - jedna odpowiedź.

--
Desoft

Re: test gimnazjalny 2010

Czy wróbelek ma jedną nóżkę bardziej ?
Czy biedronka zjadła mszycę i ją wysrała  i dlatego spadła radioaktywność?

Re: test gimnazjalny 2010

Widzę, że udajesz głupka. I muszę przyznać, że
nawet ci to dobrze wychodzi.

AW

Re: test gimnazjalny 2010

Wielu ci mowi, że się mylisz, że jest istotna róznica miedzy mocą, prądem,
napięciem, natężeniem, a ty brniesz coraz bardziej.
Język potoczny tworzy różnorakie idiotyzmy. Kup sobie auto w kombi i w
dizlu.

Re: test gimnazjalny 2010

Czy ty w ogóle przeczytałeś ten wątek i moje w
nim posty?
Nie chce mi się po raz n-ty powtarzać tego co
napisałem bo to chyba nie ma sensu, z uwagi na
zanikającą u niektórych umiejętność czytania.

Ale może ty jesteś inny? Tylko powiedz mi, w
którym miejscu się mylę?

AW

Re: test gimnazjalny 2010

TAK

Zaraz po pierwszym pytaniu podano różnicę.

Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w wiadomości

Nie oczekujemy niczego nadzywczajnego od gimnazjalistów.
Żądamy, by twórca poprawnych odpowiedzi w teście gimnazjalnym znał się na
rzeczy.

Poprawna wg "naukowców" jest odpowiedź
A. pierwsza żarówka pobiera prąd o większej mocy.

Za taki tekst student na egzaminie z elektrotechniki wylatuje z hukiem, za
pomieszanie prądu z mocą.

Ty różróżniasz kontrakcję, a ja nie wiem co to jest, czym się rózni od
kastracji,kontraktacji, kontrybucji, kondensacji, konduktancji,...

Jaka jest różnica w poniższych sformułowaniach? Może żadna?

"Kontrakcja - stygnięcie i kurczenie się rozgrzanego wnętrza Ziemi."
"kontrakcja, jako odwzorowanie lipschitzowskie, jest odwzorowaniem
jednostajnie ciągłym, a więc w szczególności ciągłym."
"Kontrakcja - ściągnięcie dwóch samogłosek (sąsiadujących lub rozdzielonych
spółgłoską) w jedną."
"Kontrakcja objętości - zjawisko fizyczne polegające na zmianie objętości
roztworu lub mieszaniny na skutek reakcji chemicznej lub oddziaływań
międzycząsteczkowych pomiędzy składnikami mieszaniny."
"teoria kontrakcji - teoria kurczącej się Ziemi "

Pytasz:
"Pierwsza odpowiedź jest
prawdziwa ale napisano ją z błędem czy
pierwsza odpowiedź jest zła ale sformułowano
ją tak aby wyglądała na prawidłową."

Gdyby ona była błędna, nie pastwilibyśmy się tutaj.
Ona jednak jest wg autora testu poprawna i tego nie możemy mu darować, ze
napisał ją z kardynalnym błędem.
Nie można pobrać "prądu o mocy", o jakiejkolwiek mocy.
To jest taka sama bzdura jak mnóstwo tekstów reklamowych, jak margaryna
maślana, jak auto w dizlu,...
Żarowka może pobierać większą moc, może płynąć przez nią prąd o większym
natężeniu, nie może pobierać prądu, a tym bardziej prądu o jakieś mocy. Moc
elektryczna to jest iloczyn natężenia prądu i napięcia.
Sformulowanie prąd bywa stosowane zamiennie z natężeniem prądu, ale z niczym
więcej.
Za jakiś czas mowa się zmieni i to już nie będzie razić, ale jeszcze tak nie
jest.

Wcześniej podałeś skrót odpowiedzi poprawny, ale oczekujemy całkowicie
poprawnej odpowiedzi w państwowym egzaminie dla uczniow, a nie zgadywanki i
interpetacji.

Ta dyskusja będzie trwać, gimnazjaliści myślą, że dorośli, nauczyciele w
większości to tępaki, za słabo się starali by znaleźć godziwą robotę i za
karę uczą cudze dzieci. W humanistycznym tez uczniowe pomylili Biblię z
Frodo, bo jakiś humanista byl "precyzyjny inaczej" .

Re: test gimnazjalny 2010

Zadałem pytanie o "Zemstę" nikt nie odpowiedział, ale prawidłowa odpowiedź
brzmi:
Prus napisał "Zemstę", oczywiście nie radzę się tym chwalić przed polonistą.

Dwa lub trzy lata temu na maturze była twórczość Wisławy Szymborskiej. Nie
pamiętam pytań, ale to coś w stylu co autor miał na myśli. W każdym bądź
razie Pani Szymborska spróbowała sił z własnej twórczości. Niestety nie
zdała.

--
Desoft

Re: test gimnazjalny 2010

OK, w teście tykającym fizyki wypowiedzi powinny być precyzyjne i "prąd o
mocy" nigdy nie powinien się pojawić.

Nie zupełnie. W rozróżnieniu: kuchenka na gaz i kuchenka na prąd słowo prąd
nie jest zamiennikiem natężenia prądu.

Mnie już od lat nie razi dialog: - Kupiłem kuchenkę. - Na gaz, czy na prąd?
Ale być może w niektórych rejonach Polski akceptacja takiej formy następuje
znacznie wolniej.
P.G.

Re: test gimnazjalny 2010

Gdyby inna była prawidłowa, to zmyłka by się udała
Ale "prąd o mocy" jest tu prawidłową odpowiedzią :-(

Re: test gimnazjalny 2010

Pewnie Kaziu Marcinkiewicz wybitny specjalista maczal w tym tescie palce.

Site Timeline