Tesco - etykiety z e-papieru - Page 3

Re: Tesco - etykiety z e-papieru

Z tą promocją to bywa dęte, nieraz widzę mleko, że 2 litry 3.2, kosztuje np.
2.99 w promocji. Obok inne mleko 3.2 nie w promocji po 2.79, ceny za litr...
Przykład z życia.

Nie tylko.
Sklepy robią jeszcze inny przekręt, nie wiem, czy świadomie, czy nie. W dole
etykiety drukowany jest kod towaru i często też kod paskowy. Ale umieszczane
to jest tak, że kod pisany cyferkami trafia na załamek osłonki i często tych
cyferek po prostu nie widać. Jest napisane "sok jabłkowy", 2.79. Obok stoi
inny sok jabkowy, w tej samej pojemności/objętości, ale już bez cenówki.
Mało komu chce się zapylać do skanera i sprawdzać cenę, mnie się często
chce, i się okazuje, że ten drugi sok kosztuje 2.59, załóżmy, że go biorę,
to nawet miłe zaskoczenie, jak kasjerka taniej policzy. Ale jeśli ten drugi
kosztuje np. 3.19, to już gorzej... Kod towaru zasłonięty przez załamek i
nie idzie stwierdzić, czy cena jest za ten soczek, czy za tamten. Piszę to,
bo obawiam się, że z nowym sklepy zaczną znów kombinować, jakby tu orżnąć
klienta na cenie towaru... ile razy było tak, ze cenówka "przypadkiem" była
nie przy tym soczku, a opis cenówki przedstawiał jedynie "sok jabłkowy", mam
pełne prawo domniemywać który. Przy awanturze pani pokaże, że cenówka jest
nie z tego soczku...

Ja myślę, że to groszowa sprawa.

Mój paznokieć załatwia to w 5 sekund max. W końcu pracowałem w sklepie i
musiałem czasem zmienić cenę przy towarze...
Chyba, że o innej mówimy, jakiejś twardej... ale myślę, że rzeczywiście,
komu się zechce, celu dopnie.
(...)
Acha, już się zorientowałem, że to nie taka łatwizna, jak poprzednie,
kartonowe.

Ciekawi mnie ich kompatybilność elektromagnetyczna :)

Mam nadzieję, że zmiana taka jest logowana, aby nie było sytuacji, że
klientowi przy kasie więcej wybije i jak zacznie pyszcyć, to na chwilę
zmieniamy cenę przy produkcie... Może to brzmi paranoicznie, nie przeczę,
ale widywałem już takie cuda, że byłbym stale czujny, by za dużo nie
stracić.

Jakoś tak skojarzył mi się bardzo stary wynalazek z pyłem aluminiowym w
środku, oraz gałeczkami, jedna góra-dół, druga lewo-prawo, a jak coś się
sknoci, to potrząsnąć i ekran goły :)) Bez żadnego zasilania, logiki
cyfrowej, pamięci na pokładzie :))
Prawda, jaka to frajda, utworzyć coś jednak własnymi rękami? :)) Komputery
są bezdennie głupie, choć fajne... a człowiek może na żywo improwizować :))

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
Re: Tesco - etykiety z e-papieru

A! pamiętam coś takiego! Moje mają taką tablicę z opiłkami chyba
stalowymi i rysik z magnesem. Do czyszczenia jest suwak. Tyle że ma ona
słabą rozdzielczość, brak kolorów i widać, że się zużywa, tzn. traci
kontrast.

--
Michał

Re: Tesco - etykiety z e-papieru

Ano! Choć trochę wersji tego było.
A zabawa potrafiła być przednia!

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
Re: Tesco - etykiety z e-papieru

(mleko)

No, nie musi, będzie, jak sobie producent ustali i sklep marżę dołoży. Może,
nie musi, wyjść tyle samo, jak i zupełnie inaczej.

Chodzi o zasadę.

Ostatnio mam dużo czasu, ale zdrowia mało.

No, ja muszę mieć coś, choćby do popicia leków. Na szczęście nie mam jeszcze
takich, które były by na sytuacje wymagające natychmiastowej korekty, ale
może się okazać, ze się pojawią. I mieć czym popić, a czekać aż sie woda na
herbatę zagotuje... Oby nigdy. Ja wolę kupić za cenę na cenówce, to niech
napisą 10 zyla, jak się na to zdecyduję i tyle mi kasa wybije, to już wtedy
jest mój problem.
Czy się pieprzyć z odzyskiwaniem tych 10 groszy...? No, czasem ma się akurat
tyle pieniędzy przy sobie ile kosztuje dany soczek według cenówki, a tu
nagle o 10 groszy wybija więcej, to sory, cenówka daje 6.19, a kasa tłucze
6.29... To sklep dostał kontrolę w Wojewódzkiego wydziału handlu (nie pomnę
teraz dokładnej nazwy), wprawdzie niezgodności cen nie znaleźli (sprawdziłem
później, nadal była), ale kontrola się czegoś innego doszukała i osoba
odpowiedzialna za ceny miała trochę smrodu. A wystarczyło, żeby te 10 groszy
oddali i ja bym do WIIH (o... chyba Wojewódzki Inspektorat Inspekcji
Handlowej... a może nie... no, nie pomnę) nawt palcem nie kiwnął. Żeby
chociaż przeprosili, że nie mogą oddać, a tu się jeszcze stawiali, to
dostali co chcieli. Ja bym da te 10 groszy w prezencie, jeśli tylko by sie
zachowali po ludzku.

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
Re: Tesco - etykiety z e-papieru

I sklepy, oraz producenci korzystają z należnych im praw rynku.

W rzeczy samej.

Cóż... gdyby nie bezczelność obsługi, która uważała, że pewne zasady nie
obowiazują, to bym sobie odpuścił.
Mnie naprawdę nie bawi takie coś, ale czasem trzeba uderzyć... Ja sobie
pójdę do innego sklepu (czyli "GDZIE INDZIEJ"), ale do tego momentu cała
rzesza klientów "TAM" zajdzie i będzie narażona na to samo.
Ja bym wolał rozwiązać problem i dążyłem do tego, ale nie chcieli, to nie
było wyboru, musiałem spowodować "przyłożenie".

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.