Tesco - etykiety z e-papieru

Nie widziałem, żeby ktoś tu pisał, a właśnie natknąłem się na Tesco z nowymi etykietami. Pierwsze wrażenie - nie wiedziałem o co chodzi, czyżby na kalce technicznej drukowali "elektroniczne", bo wyglądające jak złożone z siedmiosegmentowych cyfr - ceny? Byłem ciekaw, czy to e-papier więc grzebnąłem w sieci. Na stronie

się jakiś gość 'lfr', podając się za osobę pomagającą we wdrożeniu tych etykiet w Tesco. Pozwolę sobie wyciągnąć najistotniejsze informacje.

_lfr_ Są to etykiety firmy Samsung, tak jak ktoś wcześniej pisał. Akcja zakończy się w okolicach marca 2014 i wtedy wszystkie sklepy mają już mieć elektroniczne etykiety. Niestety na części produktów np. na warzywach pozostają etykiety papierowe. Tak samo obsługa sklepu musi zmieniać papierową wsuwkę w elektronicznej etykiecie w zależności od tego czy towar jest w promocji (żółta) czy nie jest (biała). [mogliby wsuwać żółty filtr!] Niestety nie znam cen [etykiet]. Jeśli chodzi o ginięcie etykiet w PL to na razie jest to charakter incydentalny – zdarzają się pojedyncze przypadki. Teoretycznie, żeby wyjąć etykietę z listwy jest potrzebny specjalny „klucz”, ale „dla chcącego nic trudnego”.

_Jakub_ Definitywnie jest to epapier jakiegoś rodzaju, zauważyłem na jednej z etykiet ghosting(napis „tesco” prześwitywał spod ceny, ale jakiś taki ten napis był dziwny jakby to był wyświetlacz numeryczny). Widziałem też moment odświeżania wyświetlacza z przejściem przez czerń. Udało mi się pożyczyć od kolegi taką etykietkę do celów badawczych(spokojnie, jest już z powrotem na półce :-)). Sama etykietka jest prawdopodobnie szyta na miarę pod klienta, dlatego nie ma w sieci prawie żadnych informacji. W środku siedzą 2 układy scalone, wyświetlacz jest trwale złączony z płytką. Na płytce są napisy typu Poland, tesco. Układy scalone to odbiornik w standardzie zigbee, drugi układ to na pewno sterownik wyświetlacza, tylko o układzie komunikacji udało mi się coś znaleźć na koreańskiej stronie. Etykietka zasilana z bateryjki guzikowej(nie pamiętam typu, ale całkiem sporej). Po jej wyjęciu na dłuższą chwilę ekran odwieżył się kilka razy i wyświetlił nicość :-). Ogólnie widać że z punktu designu elektronicznego układ jest typowo low-costowy. Szkoda że nie mogłem pożyczyć na dłużej, podpiął bym jtaga i zobaczył co tam siedzi :-D Ciekawe czy do update’u cen używają ręcznych urządzeń czy mają routery zigbee umieszczone pod sufitem…

_lfr_ Jak się przyjrzysz to zobaczysz pod sufitem w Tesco okrągłe anteny tzw. gateway’e z napisem Samsung. Są to właśnie anteny zigbee. Do tego na zapleczu jest serwer sprzężony z ich systemem kasowym. Zmiany cen idą odgórnie z automatu bodajże raz lub dwa razy dziennie.

Elektroniczne etykiety mają ograniczyć zużycie papieru i zmniejszyć liczbę pracowników. Ale czy jest jakaś alternatywa dla rysujących dzieciaczków? Moje zużywają ryzę na ~3 miesiące produkując rysunki takie ładniejsze jak i bohomazy, czy pokreślone w złości. Można rzec, że to taśmowa produkcja niepowtarzalnych rękodzieł. Do tego wycinają nożyczkami i kleją. Trzeba segregować i jakieś 20/21 wyrzucić. E-papier czy tablet nie zastąpi im papieru, kredek, kleju i nożyczek, prawda...?

Reply to
Michał Lankosz
"

Pismaki jakby mogli to by srali na papier ledwo skonczy jeden z drugim szkole podstawowa a juz bierze sie za pisanie bzdur.

To sa zwykle LCD ze sterowaniem bezprzewodowym i juz.

Reply to
LeonKame

W dniu 2013-10-17 01:33, LeonKame pisze:

Nie by³e¶, nie widzia³e¶, a na pismaków smarujesz!

To nie jest LCD. K±ty widzenia jak papieru i brak cienia od segmentów.

--
Micha³
Reply to

U¿ytkownik "Micha³ Lankosz" napisa³ w wiadomo¶ci news:l3n3gq$f87$ snipped-for-privacy@somewhere.invalid...

Ju¿ za czasów PRL-u by³a alternatywa i nazywa³o siê to "znikopis". Wtedy by³y tylko monochromatyczne, a teraz nawet s± kolorowe :) Mo¿esz jeszcze dziecku kupiæ tablet .... ale....

... my¶lê, ¿e to jest bardziej rozwijaj±ce ni¿ wszelkie wynalazki. Jeszcze trochê to bêdzie tak, ¿e ludzie bez notebooka nie bêd± potrafili siê podpisaæ :)

Reply to
uzytkownik

W dniu 2013-10-17 08:29, Michał Lankosz pisze:

Byłem i widziałem tesco mam 500 metrów od domu, ale jak ktos w dupie był i gowno widzial to nie odrozni LCD od e-papieru.

Reply to
LeonKame

W dniu 2013-10-17 08:29, Michał Lankosz pisze:

Byułem widziałem tesco mam 500 metrow od domu i to jest na LCD nawet zginałem w reku i widac że to LCD.

Reply to
LeonKame

W dniu 2013-10-17 14:47, Tmek pisze:

Przeczytaj w całości mój post to się dowiesz.

Reply to
Michał Lankosz

Zreszta zobacz na oferte firmy ktora sie podpieraja czy maja takie wyswietlacze :

LeonKame

z tym ze to w tesco to nie jest e-papier a jakies LCD

Reply to
LeonKame

W dniu 2013-10-17 15:29, LeonKame pisze:

Podeślij zdjęcie. Może nie wszędzie trafia nowa technologia.

Reply to
Michał Lankosz

W dniu 2013-10-17 15:40, LeonKame pisze:

to jest zdjecie z twojego post'a ogladałem te wyswietlacze chyba ponad

2 miesiace temu i to co jest w Tesco to jest jakies biedne LCD.
Reply to
LeonKame

Dnia Thu, 17 Oct 2013 14:47:52 +0200, Tmek napisał(a):

Ano na zapleczu i to nie danego sklepu a z centrali na cały kraj. Klik i w całej Polsce pół litra po zecie.;)

Reply to
Jacek

An epop  (electronic point of purchase), is a small, high resolution, LCD display that attaches wirelessly to the shelf edge.

Opis faktycznie mówi o LCD, jak to możliwe, że elektronicy pomylili je z e-ink? Jakaś inna technologia LCD? Bo faktycznie na zajęciach są mają mocny kontrast jak e-ink.

Reply to
Marek

Jacy elektronicy ? Ty widzisz gdzies w tych bzdurach gazecianych zeby sie podpisał ktos z dyplomem uczelni technicznej ?

Reply to
LeonKame

Czy polaryzator rozstrzygnie spór?

Reply to
Michał Lankosz

No miałem na myśli inicjatora wątku, zrozumiałem że naocznie weryfikował te etykiety.

Reply to
Marek

Jakby je widział to nie wklejał by bezmyślnie bzdur z internetu .

Reply to
LeonKame

"The beauty of ZBD’s wireless epaper solution..."

Tak to jest jak się marketoidy biąrą za pisanie. to _SĄ_ wyświetlacze e-papier

Reply to
AlexY