Termotransfer i "cynowanie" po radziecku

Hello all,

http://easyelectronics.ru/izgotovlenie-pechatnyx-plat-videourok-nomer-dva.html

Już pal licho to "cynowanie" stopem Rosego (chyba nielegalne w
Polsce?) - ale użycie papieru po naklejkach jako podkładu do
termotransferu bez moczenia mnie na kolana rzuciło.

 RoMan                          mailto:roman@pik-net.pl
Re: Termotransfer i "cynowanie" po radziecku

Nielegalne ???20%

--20%
niebieski20%

Re: Termotransfer i "cynowanie" po radziecku

Stosuję taki papier od pewnego czasu. Najlepiej jak będzie to papier
podkładowy z dużej naklejki A4. Przy małych etykietkach nacięcia są na
tyle głębokie, że po odbiciu tonera na płytkę wyraźnie na ścieżkach
widać linie nacięć i w tym miejscu lubi podtrawiać. Fajne jest to, że po
przejściu przez laminator nie muszę nawet papieru odrywać, sam odpada.
Druga sprawa, to laminator musi mieć bardzo wolny posuw inaczej płytka
jest wyraźnie niedogrzana i mimo, że cały toner przechodzi na laminat,
to jest on dość delikatny.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: Termotransfer i "cynowanie" po radziecku
http://easyelectronics.ru/izgotovlenie-pechatnyx-plat-videourok-nomer-dva.html

Może po zdjęciu papieru dogrzać płytke aby toner sie dobrze wtopił. A że
dobrze schodzi to zapewne "wina" powierzchni specjalnej papieru w końcu
ma sie dobrze odklejać. Moim zdaniem to przełom (a czemu kolego sie nie
pochwaliłeś wcześniej i trzeba się dowiadywać od Rosjan ?).

Jednak ci Rosjanie umieją dobrze kombinować. Jak my, no cóż tez
Słowianie :-).

Przy okazji w komentarzach znalazłem dodatek do FF ściągający filmy You
Tube na dysk,

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/2584

dziś sprawdzę bo moje łącze jest kiepskie aby kilka razy obejrzeć film.

pozdr
AK

Re: Termotransfer i "cynowanie" po radziecku
.

Ja uBF%ywam dodatek Downloadhelper. Polecam.
--20%
niebieski20%

Re: Termotransfer i "cynowanie" po radziecku

Dogrzanie raczej niewiele da. Toner sam się w miedź nie "wtopi". Trzeba
grzać i zdrowo dociskać. A co do chwalenia się, to chyba na grupie padł
ten pomysł już jakiś czas temu. Ja tylko spróbowałem. Nie czuję się w
każdym razie odkrywcą. Do tej metody potrzebny jest laminator. Metoda
żelazkowa się nie sprawdza.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: Termotransfer i "cynowanie" po radziecku
Hello Andrzej,

Ale to do starego FF...

Re: Termotransfer i "cynowanie" po radziecku
Hello Andrzej,

Ten był do starego a do nowego jest ten:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/13990

Re: Termotransfer i "cynowanie" po radziecku
Dzieki własnie spróbowałem instalowac i było nie aktywne, spróbuje drugi.
pozdr
AK

Re: Termotransfer i "cynowanie" po radziecku
Hello Andrzej,

Znalazłem jeszcze lepszy - ściąga wersje "HD" w oryginalnym formacie
FLV. Mniam:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3006

Re: Termotransfer i "cynowanie" po radziecku
super, dzieki
AK

Re: Termotransfer i "cynowanie" po radziecku

Gdzieś w latach 98-99 wpadłem na ten sam pomysł. Efekt? Zaklajstrował sie
bęben w drukarce i zamiast wydruku na papierze z naklejki miałem pół
wieczora rozbieranie i czyszczenie. Drukarka to była stara HP LJ 4 taka z
wyświetlaczem LCD.
Od tego czasu dałem sobie siana. Może papier był za dobry? Zbyt gładki ?

Marek

Re: Termotransfer i "cynowanie" po radziecku
Hello marko1a,

A może się pomyliłeś i włożyłeś naklejkę zamiast podkładu? ;)

Re: Termotransfer i "cynowanie" po radziecku

Dowód osobisty mam normalny :)

Marek

Re: Termotransfer i "cynowanie" po radziecku

Tak. Też próbowałem i naprawdę ciężko dobrać rodzaj tego papieru, jego
grubość i ustawienia drukarki żeby wyszło, ale jest to możliwe. Gdy
papier jest za śliski (natłuszczony) i gruby, a drukarka nastawiona jest
na cienki papier (niska temperatura "wgrzewania"), to cały toner lub
jego część zostaje w drukarce. Jeśli sytuacja jest odwrotna, to wydruk
wyjdzie OK, ale znów toner nie chce odchodzić z papieru na płytkę.

Mirek.

Re: Termotransfer i "cynowanie" po radziecku

Jesli to o czym piszecie to papier silikonowany podkladowy jaki
stosuje sie we wszystkich materialach samoprzylepnych to mam
takowy w rolach o szerokosci 106cm i dlugosci <> 50-100m.

Jakby ktos chcial to sprzedam po 1zl/ + VAT / rolka ;)

U mnie to odpad...

Re: Termotransfer i "cynowanie" po radziecku

A skąd kolega jest ? Bo chętnie bym przytulił kilka rolek...

Re: Termotransfer i "cynowanie" po radziecku

Z Krakowa :)
Uprzedzam - taka "roleczka" jest dosc ciezka ;)

Re: Termotransfer i "cynowanie" po radziecku

No tak też podejrzewałem, dlatego spytałem skąd - bo to osobiście byłoby
najlepiej...
Ale ja z miasta Łodzi, więc trochę daleko...no pomyślę, może coś
wykombinuję...

Re: Termotransfer i "cynowanie" po radziecku

Ale po co kupować skoro w każdym zakładzie wykonującym reklamy na autach
itp. dostaniesz za friko i jeszcze podziękują że im śmieci wynosisz.