Termistor o specyficznych parametrach

Witam.

Szukam termistora o parametrach możliwie niedaleko:

0C - 6kOhm

20C - 3.5kOhm

40C - 1.7kOhm.

Zdaje sobie sprawę, ze nie każdy ma w glowie te charakterystykim, ale moze komuś coś się rzuci w oczy, szczegolnie to 3.5kOhm.

Albo inaczej: jakiego oznaczenia ogólnego mam szukać aby mniej więcej znaleźc cos podobnego? Podaje się rezystacje charakterystyczną w jakiejś temperaturze ?

Reply to
Sebastian Biały

dla 25 stopni. Czyli szukać NTC 3k3 albo NTC 2,7k.

Reply to
Michał Baszyński

Podaje się rezystancję w 25°C, w Twoim przypadku wygląda to na 2,7 k. Dziwna trochę stała materiałowa wychodzi (2684), spotkałem się tylko z większymi (rzędu 4000). Podane przez Ciebie wartości nie najlepiej pasują do zależności R = A*exp(B/T).

Reply to
shg

Oglądam wlasnie tabelke z Philips 64-2.7K. Pasuje dla 50 stopni. Dla niższych zaczyna się rozjazd. Dla 0 stopni powinno być około 6k w/g moich potrzeb a jest 8.7k w/g 640. Niestety termistor jest zapewne nietypowy (czujnik temperatury powietrza w Renault) i nie wiem czy cos dopasuje - ewentualnie może spróbuje troche dopasować ch-ke rezystorami.

To sa orientacyjne wartości pobrane z tabelki serwisowej do samochodu (a wiec chodzi tylko o orientacje czy działa). Dokładne zdjąłem przed chwilą za pomoca wkładania rezystorow i notowania temperatury wskazywanej przez komputer (nie miałem czasu na więcej wartości, rezystory 5%):

1k - 49 C 1.5k - 38 C 2.2k - 22 C

Coś z tego wynika ? Jest rozjazd z temperaturami Dla NTC 3.3k i 2.7 z serii 640 Philipsa.

Reply to
Sebastian Biały

Witam Sebastian Biały pisze:

Kup zwykły Termistor NTC o wyższej wartości niż masz w samochodzie i możesz go dopasować do swojej wartości poprzez spiłowanie :) Ja zacząłem przygotowywać sobie tak termistor ale jakoś brak czasu żeby go podłączyć. Pozdrawiam WojtasW

Reply to
WojtasW

Wiem, juz pisałem, że tak zrobię.

Reply to