Termistor o specyficznych parametrach

Witam.

Szukam termistora o parametrach moĹźliwie niedaleko:

0C  - 6kOhm

20C - 3.5kOhm

40C - 1.7kOhm.

Zdaje sobie sprawę, ze nie każdy ma w glowie te charakterystykim, ale
moze komuś coś się rzuci w oczy, szczegolnie to 3.5kOhm.

Albo inaczej: jakiego oznaczenia ogólnego mam szukać aby mniej więcej
znaleźc cos podobnego? Podaje się rezystacje charakterystyczną w jakiejś
temperaturze ?

Re: Termistor o specyficznych parametrach

dla 25 stopni. Czyli szukać NTC 3k3 albo NTC 2,7k.

--
Pozdr.
Michał

Re: Termistor o specyficznych parametrach

Podaje siEA% rezystancjEA% w 25B0%C, w Twoim przypadku wyglB1%da to na 2,7 =
k.
Dziwna trochEA% staB3%a materiaB3%owa wychodzi (2684), spotkaB3%em siEA% ty=
lko z
wiEA%kszymi (rzEA%du 4000). Podane przez Ciebie wartoB6%ci nie najlepiej
pasujB1% do zaleBF%noB6%ci R 3D% A*exp(B/T).

Re: Termistor o specyficznych parametrach

Oglądam wlasnie tabelke z Philips 64-2.7K. Pasuje dla 50 stopni. Dla
niższych zaczyna się rozjazd. Dla 0 stopni powinno być około 6k w/g
moich potrzeb a jest 8.7k w/g 640. Niestety termistor jest zapewne
nietypowy (czujnik temperatury powietrza w Renault) i nie wiem czy cos
dopasuje - ewentualnie może spróbuje troche dopasować ch-ke rezystorami.

To sa orientacyjne wartości pobrane z tabelki serwisowej do samochodu (a
wiec chodzi tylko o orientacje czy działa). Dokładne zdjąłem przed
chwilą za pomoca wkładania rezystorow i notowania temperatury
wskazywanej przez komputer (nie miałem czasu na więcej wartości,
rezystory 5%):

1k   - 49 C
1.5k - 38 C
2.2k - 22 C

Coś z tego wynika ? Jest rozjazd z temperaturami Dla NTC 3.3k i 2.7 z
serii 640 Philipsa.

Re: Termistor o specyficznych parametrach
Witam

Kup zwykły Termistor NTC o wyższej wartości niż masz w samochodzie i
możesz go dopasować do swojej wartości poprzez spiłowanie :)
Ja zacząłem przygotowywać sobie tak termistor ale jakoś brak czasu żeby
go podłączyć.
Pozdrawiam
WojtasW

Re: Termistor o specyficznych parametrach

To spróbuj dodawać szeregowo lub równolegle rezystory stałe. Trochę obliczeń
się przyda...

Powodzenia
Roman

Re: Termistor o specyficznych parametrach

RF3%wnolegle. Charakterystyka jest zbyt "pB3%aska" jak na typowy
termistor.
WartoB6%E6 rezystora moBF%na policzyE6% za pomocB1% czegokolwiek do
optymalizacji, np. solverem z excela, czy matlabem, octave itp. trzeba
by tylko jeszcze parEA% punktF3%w pomiarowych, bo ten zakres jest doB6%E6
wB1%ski.

Re: Termistor o specyficznych parametrach

Wiem, juz pisałem, że tak zrobię.

Site Timeline