Temperatura a praca układu

Witam,

Projektuję urządzenie elektroniczne, które musi pracować w trudnych warunkach środowiskowych tzn. zmiany temp. -10 do ok. +50, kurz i wilgoć (może stać lub nie "pod dachem") i właśnie zastanawiam się co zrobić aby zabezpieczyć elektronikę przed wpływami środowiskowymi i jaką elektronike wybrać. Czy ktoś z grupowiczów stawał juz może przed podobnym problemem i udzieliłby mi kilku rad odnośnie :

  1. doboru zwłaszcza mikrokontrolera z rodziny 8051 lub AVR ew. coś z asortymentu ST, który radzi sobie w trudnych warunkach atmosferycznych (wiem, że producenci delkaruja zazwyczaj pracę w podanym przeze mnie zakresie temp. nie mniej jednak układ może różnie reagować na wilgoć itp. czynniki środowiskowe )

  1. zapewne konieczne będzie zamknięcie elektroniki (wymiar płytki ok

10cm/20cm) w obudowie a w takim wypadku a) jaką obudowe wybrać b) jakie złącza wybrać do komunikacji ze "światem zewn."

Rozwiązaniem pewnie byłoby otwarcie maski samochodu i sprawdzenie jak to tam wygląda, tyle że nie mam zbytnio takiej możliwości :(

Z góry wielkie dzięki

galahard

Reply to
galahard

Kup mase zalewowa do elektroniki i zalej caly uklad. Zobacz np. te ktore maja w TME.

Reply to
T.M.F.

Powitanko,

Zalej w zywicy np.:

Zlocone of kors:-), okragle i z przykrecana obudowa.

Czesto wlasnie tak to wyglada - zalane w zywicy i juz. W mojej s.p. pracy sprzedawalismy glowice RFID, pracowaly one czesto na dworze, a byl tam atmelek 2051, 2 kwarce, lm324, 4060 i wcale nie "military". Oczywiscie wszystko zalane zywica. Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Dzięki za propozycję ale co z naprawą uszkodzonego układu? Czy rozwiązanie z masą zalewową nie tworzy przypadkiem układu "jednorazówkego",tzn. takiego który nie pozwala na wymiane uszkodzonego układu lub np. przeładowanie softu mikrokontrolera ?

galahard

Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" snipped-for-privacy@klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:cfl8fm$spo$ snipped-for-privacy@mamut1.aster.pl...

Reply to
galahard

Użytkownik "galahard" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:cfla9e$5bj$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

przeładowanie softu

Owszem tworzy jednorazówkę. Ale dlaczego coś miało by się popsuć. A jak się popsuje to szukanie uszkodzonego elementu może być droższe od wymiany całości. Upgrade softu można wykonać przez normalne złącza urządzenia.

P.G.

Nie piszesz nic o wymaganiach aplikacji... Faktycznie np. ST62 pracuje bardzo dobrze w trudnych warunkach (szeroki zakres temperaturowy w wersji standard) ale jest dosyć wolny. Używałem go z powodzeniem w urządzeniach zainstalowanych w samochodach, w rozmaitych warunkach. Spisywał się znakomicie. Dobrze pracują również uK Philips (są odporne na zakłócenia), nie polecam Atmel... Ale różne są doświadczenia ;)

<ciach!>

Np. aluminiową skrzyneczkę, wodoszczelną. Złącza z oferty wrocławskiej firmy Radiotechnika.

Jacek

Reply to
Jacek Bogusz