telewizor

Telewizor Thompson 28 cali, ponad 10 lat. Wiêcej danych nie mam bo wszystko zaginê³o.Obraz zwêzi³ siê i powsta³y dwa czarne pasy od góry i do³u o szerokosci oko³o 10 cm. Co kilka sekund rozszerza siê do pe³nego ekranu i po sekundzie wraca do zwê¿onego.Jestem laikiem w tych sprawach i mam pytanie, czy jest sens naprawy tej usterki, kto to by ewentualnie zrobi³, jaki by³by koszt? Zakup nowego telewizora jest dla mnie bardzo znacznym wydatkiem, bo emeryturka nêdzna a ¿yæ jako¶ trzeba. Liczê na jak±kolwiek podpowied¼, gdy¿ jestem ca³kowicie zdezorientowany. Oldboy

Reply to
<ktos

Dnia Sun, 3 Nov 2013 09:24:37 +0100, snipped-for-privacy@z.pl napisa³(a):

Jaki¶ pêkniêty lut albo wyschniêty elektrolit w okolicy stopnia odchylania pionowego. Stosunkowo ³atwo i tanio naprawiæ, ale warsztat we¼mie stówê. Jak trzyma³e¶ lutownicê w ¿yciu w rêce, to zakasuj rêkawy i do roboty :) Zdj±æ ty³ obudowy, co¶ plastykowego w ³apê, przed ekran lustro i pukaæ w rozmaite podejrzane miejsca.

--
Jacek
Reply to

snipped-for-privacy@z.pl pisze tak:

Patrzy³e¶ czy z ty³u nie ma naklejki z typem? Bez tego ani rusz.

co Ci to da, ¿e powiemy co to jest? Wymienisz czê¶ci sam? Prawdopodobnie uk³ad scalony odchylania pionowego, kondensatory wokó³.

wygl±da np tak

Zale¿y czy bardzo brudny w ¶rodku, czy jest odkurzacz, czy ciemno w mieszkaniu, czy jest przed³u¿acz, czy piesek ujada, które pietro ;)

ale sens jest, 100-150z³

--
Piter
Reply to

Dnia Sun, 3 Nov 2013 09:24:37 +0100, snipped-for-privacy@z.pl napisa³(a):

Uwazaj, bo teraz zmienili standard - obecne TV sa bardzo szerokie, na starych dodaje sie paski z gory i z dolu. Moze nie tv sie zepsul, ale dekoder lub kablowka, albo nie uklad odchylania pionowego, tylko wykrywania standardu - bo moze juz cos takiego miec.

Stawiam na zimny lut lub wyschniety elekrolit. Naprawa raczej banalna ... ale albo zrobisz to sam, albo fachowiec jak przyjdzie to wezmie duzo.

Czas sie chyba przespacerowac do sklepow i zapoznac z oferta kredytowa. Ewentualnie sprawdzic komisy i lombardy - ludzie kupuja nowe, a stare wyrzucaja. Sprawne.

Miarke wez i miejsce zmierz - te nowe TV szerokie, przyzwyczailes sie do 28", a teraz sie okaze ze 32" ma mniejszy ekran - tzn jest szerszy, ale nizszy.

J,

W dniu 2013-11-03 10:50, J.F. pisze:

hehhe dokładnie, miałem thomsona 28 i robił tak jak autor opisuje, dodawał czarne pasy od góry i dołu, wystarczył niewielki pasek czerni od góry i dołu w obrazie, o ile pamiętaam nie dało się tego wyłączyć

Reply to
dede

W dniu 03.11.2013 16:43, dede pisze:

Menu serwisowe najczęściej wywoływało się przytrzymując w stanie czuwania klawisze [Volume -] i [Channel -] na obudowie przez ok. 8 sekund. Tam już była możliwość wyłączenia wykrywania proporcji obrazu.

Reply to
Grzegorz Tomczyk