Telefon GSM Retro

W lutowym wydaniu EP jest projekt Telefonu GSM w obudowie retro. Atlantis, to twój projekt?

Reply to
Mario

W dniu 2013-02-13 20:47, Mario pisze:

Nie. Zbieg okoliczności - ktoś niezależnie wpadł na ten sam pomysł, przyjmując zresztą nieco skromniejsze założenia co do sprzętu (chociażby brak zasilania akumulatorowego, brak dialtone'u po podniesieniu słuchawki) ale za to bardziej rozbudowując soft (komunikacja z pecetem przez USB celem diagnostyki i konfiguracji).

Mój projekt na dobrą sprawę też już działa, przy czym całość ma formę kilku płytek (jedna uniwersalna z Atmegą + dwie stykowe) połączonych przewodami z telefonem i dzwonkiem. Można dzwonić i odbierać połączenia, przychodzące jest oznajmiane dzwonieniem, w odpowiedniej chwili słuchawka jest odcinana od modułu, żeby uniknąć ogłuszenia elektronicznym dzwonkiem.

Pozostało jeszcze:

1) Generowanie dialtone'u przez PWM. 2) Zasilanie z akumulatorka od komórki + układ ładowania (części w drodze). 3) Zaprojektowanie (w trakcie), wytrawienie i zmontowanie PCB.
Reply to
Atlantis

W dniu 2013-02-13 20:58, Atlantis pisze:

OK, powodzenia.

Reply to
Mario

Dnia Wed, 13 Feb 2013 20:58:56 +0100, Atlantis napisał(a):

sam pomysl nie jest nowy - widzialem go juz ladnych pare lat temu.

Ale niedawno skorzystalem z tarczy ... jesli retro, to co najwyzej taki:

Pan J.F. napisał:

Telefon w "stacjonarnej" obudowie widziałem, nawet używałem, ale nie był retro, tylko taki całkiem nowoczesny. Czeskiej produkcji ("Jablotron", czy coś), reklamowany był jako "największy telefon komórkowy na świecie" (wtedy nie było jeszcze mody na ajfony i podobne, telefon miał być mały).

Oglądałem ten model na żywo, tyle że biały. "Tarcza z klawiaturą przyciskową", to szczyt obciachu.

Reply to
Jarosław Sokołowski

przypomnij bo się już zgubiłem w tym wątku - po co słuchawka jest odcinana? Co w słuchawce może ogluszyc? Dzwonic miał przecież ortginalny dzwonek.

Reply to
Marek

W dniu 2013-02-14 00:17, Marek pisze:

Specyfika zastosowanego modułu GSM, którego konstruktorzy uparli się, żeby generował elektroniczny, modulowany sygnał dzwonka w słuchawce. Kilka razy przewertowałem dokumentację, ale nigdzie nie doszukałem się opcji wyłączenia tego sygnału.

Pół biedy, gdy mowa o normalnym połączeniu, które przychodziło wtedy, gdy słuchawka leżała na widełkach i odzywał się dzwonek elektromechaniczny, wtedy tylko psuło to klimat starego telefonu. Gorzej, gdyby połączenie przyszło w momencie, gdy miałbym słuchawkę przy uchu - rozpoczęcie wybierania numeru albo moment, kiedy rozmówca się rozłączył, ale ja nie odłożyłem jeszcze słuchawki. Co prawda program zawiera w tych miejscach instrukcje odrzucenia połączenia przychodzącego, ale ponieważ nie działają one natychmiast przez moment pojawiał się ogłuszający ton.

Zastosowałem więc rozwiązanie z odłączaniem słuchawki przez CD4066. Sprawdza się doskonale. Wolne klucze wykorzystam jeszcze do podpinania wyjścia generującego dialtone oraz mikrofonu (np. funkcja mute/unmute po wykręceniu zera w trakcie rozmowy).

Reply to
Atlantis