Telefon GSM Retro

W lutowym wydaniu EP jest projekt Telefonu GSM w obudowie retro.
Atlantis, to twój projekt?

Re: Telefon GSM Retro

Nie. Zbieg okoliczności - ktoś niezależnie wpadł na ten sam pomysł,
przyjmując zresztą nieco skromniejsze założenia co do sprzętu (chociażby
brak zasilania akumulatorowego, brak dialtone'u po podniesieniu
słuchawki) ale za to bardziej rozbudowując soft (komunikacja z pecetem
przez USB celem diagnostyki i konfiguracji).

Mój projekt na dobrą sprawę też już działa, przy czym całość ma formę
kilku płytek (jedna uniwersalna z Atmegą + dwie stykowe) połączonych
przewodami z telefonem i dzwonkiem.
Można dzwonić i odbierać połączenia, przychodzące jest oznajmiane
dzwonieniem, w odpowiedniej chwili słuchawka jest odcinana od modułu,
żeby uniknąć ogłuszenia elektronicznym dzwonkiem.

Pozostało jeszcze:
1) Generowanie dialtone'u przez PWM.
2) Zasilanie z akumulatorka od komórki + układ ładowania (części w drodze).
3) Zaprojektowanie (w trakcie), wytrawienie i zmontowanie PCB.

Re: Telefon GSM Retro
formę
drodze).

OK, powodzenia.

Re: Telefon GSM Retro

sam pomysl nie jest nowy - widzialem go juz ladnych pare lat temu.

Ale niedawno skorzystalem z tarczy ... jesli retro, to co najwyzej taki:
http://www.ontech.pl/product-pol-104751-MaxCom-Vintage20-Retro-telefon-sznurowy-czarny-8015908709704-.html

J.

Re: Telefon GSM Retro

Telefon w "stacjonarnej" obudowie widziałem, nawet używałem, ale nie był
retro, tylko taki całkiem nowoczesny. Czeskiej produkcji ("Jablotron",
czy coś), reklamowany był jako "największy telefon komórkowy na świecie"
(wtedy nie było jeszcze mody na ajfony i podobne, telefon miał być mały).

http://www.ontech.pl/product-pol-104751-MaxCom-Vintage20-Retro-telefon-sznurowy-czarny-8015908709704-.html

Oglądałem ten model na żywo, tyle że biały. "Tarcza z klawiaturą
przyciskową", to szczyt obciachu.

Re: Telefon GSM Retro
modułu,

przypomnij bo się już zgubiłem w tym wątku - po co słuchawka jest
odcinana? Co w słuchawce może ogluszyc? Dzwonic miał przecież
ortginalny dzwonek.

Re: Telefon GSM Retro

Specyfika zastosowanego modułu GSM, którego konstruktorzy uparli się,
żeby generował elektroniczny, modulowany sygnał dzwonka w słuchawce.
Kilka razy przewertowałem dokumentację, ale nigdzie nie doszukałem się
opcji wyłączenia tego sygnału.

Pół biedy, gdy mowa o normalnym połączeniu, które przychodziło wtedy,
gdy słuchawka leżała na widełkach i odzywał się dzwonek
elektromechaniczny, wtedy tylko psuło to klimat starego telefonu.
Gorzej, gdyby połączenie przyszło w momencie, gdy miałbym słuchawkę przy
uchu - rozpoczęcie wybierania numeru albo moment, kiedy rozmówca się
rozłączył, ale ja nie odłożyłem jeszcze słuchawki. Co prawda program
zawiera w tych miejscach instrukcje odrzucenia połączenia
przychodzącego, ale ponieważ nie działają one natychmiast przez moment
pojawiał się ogłuszający ton.

Zastosowałem więc rozwiązanie z odłączaniem słuchawki przez CD4066.
Sprawdza się doskonale. Wolne klucze wykorzystam jeszcze do podpinania
wyjścia generującego dialtone oraz mikrofonu (np. funkcja mute/unmute po
wykręceniu zera w trakcie rozmowy).

Site Timeline