Technologia wytwarzania PCB - ile klisz potrzeba?

Witam!

    Ostatnio chciałem zrobić coś prototypowego w Merkarze... Poprosiłem
o wycenę. Dostałem... ogólną, po pytaniach szczegółową... Wyszło, że do
płytki jednostronnej z dwustronnym opisem potrzeba 4 klisze i 2 sita...
a mi się wydawało, że 2 klisze wystarczą (wartwa miedzi i maska). Może
ktoś mnie oświecić i mi wyjaśnić do czego potrzebne są dwie kolejne
klisze?? Bo chyba wyszło, że mam "braki" :P...

  Konop

Re: Technologia wytwarzania PCB - ile klisz potrzeba?
Hello Konop,

                       ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Podkreśliłem.

Re: Technologia wytwarzania PCB - ile klisz potrzeba?

O kurde, nie pomyślałem, że do zrobienia sit, potrzeba klisze ;P....
dzięki ;D...

  Konop

Re: Technologia wytwarzania PCB - ile klisz potrzeba?
A nie 4 klisze i 3 sita? Opis i maskę robi się sitodrukiem.

Re: Technologia wytwarzania PCB - ile klisz potrzeba?
UBF%ytkownik Michoo napisaB3%:

MoBF%e majB1% maskEA% foto - teoretycznie moBF%liwe zwB3%aszcza na protot=
ypach20%
(taniej uBF%yE6% droBF%szej emulsji poliimidowej jak sito dla dwF3%ch pB3%
ytek20%
robiE6%). Tyle BF%e jak juBF% na sitach oszczEA%dzaE6% - to opisy teBF% m=
oBF%na od20%
razu na foto robiE6%.

Ale klisz tak czy inaczej potrzeba cztery - druk, soldermaska, opis z20%
jednej, opis z drugiej.

--20%
Darek

Re: Technologia wytwarzania PCB - ile klisz potrzeba?

W Faldruku robią foto.

Re: Technologia wytwarzania PCB - ile klisz potrzeba?

Może nie bezpośrednio w temacie ale...
W celach prototypowych i mało produkcyjnych warto zamawiać płytki w
Technoservice. Sprawdźcie sobie ceny dla oferty TS-ka.
W rozsądnej cenie a jakość wysoka.
Nie ponosimy sporych kosztów klisz i masek. I domówić zawsze można jakby
się sztuka przydała... ;)

Pozdrawiam Miłosz.

Re: Technologia wytwarzania PCB - ile klisz potrzeba?

Poniewaz zamawialem w Technoservice kilka razy to niestety ale musze cie
zmartwic, ani jakosc nie jest wysoka ani cena nie jest dobra.

Re: Technologia wytwarzania PCB - ile klisz potrzeba?

Dziwne trochę. W poprzedniej firmie zamawialiśmy tam wszystko, od 2mm z
105u miedzi, do kilku warstw z zagrzebanymi przelotkami, w sumie ok.
2000 płytek i nigdy nie było żadnego problemu jakościowego.
Zresztą montaż też nam robili i ciężko się czegoś przyczepić.
Prywatnie też tam zamawiałem i też bez problemu.
A do Technoserwisu przenieśliśmy produkcję z warszawskiego ITR-u, gdzie
jakość pozbawiona była literki "ć" na końcu... ;)

Pozdrawiam Miłosz.

Re: Technologia wytwarzania PCB - ile klisz potrzeba?

Przepraszam mialo byc napisane mozliwosci techniczne zamiast jakosc a te
technoservis ma z epoki kamienia lupanego. Zamow cos z przelotkami
0.2/0.3 lub malymi odleglosciami sciezek. Dawno temu zamawialem TSki i
ogolnie bylo OK ale odkad zalapalem kontak z chinczykiem zamawim tylko
tam cena o polowe nizsza a i mosliwosci technologivczne nieporownywalne.

Re: Technologia wytwarzania PCB - ile klisz potrzeba?

Ale ja miałem na myśli ofertę TS-ka do prototypowania.

Pozdrawiam Miłosz.

Re: Technologia wytwarzania PCB - ile klisz potrzeba?

o TSce mowa zamow w techno  TSke 6 warstwowa .

Re: Technologia wytwarzania PCB - ile klisz potrzeba?
Witam,

Z tego co mi wiadomo (a pytałem telefonicznie), to nie robią przelotek
zagrzebanych...?

Dykus.

Re: Technologia wytwarzania PCB - ile klisz potrzeba?

W polsce z tego co mi wiadomo nikt nie robi.

Re: Technologia wytwarzania PCB - ile klisz potrzeba?

Czas odświeżyć wiadomości ;)
http://www.itr.org.pl/produkty/montaz/zalecenia_dla_projektantow.pdf

Jakkolwiek nadal uważam że ich jakość, "ć" nie posiada.

Pozdrawiam Miłosz,.

Re: Technologia wytwarzania PCB - ile klisz potrzeba?

Heh? To ONI jeszcze zyja?

Nigdy tam 'ć' nie bylo ZTCP.

A jesli chodzi o blind/buried vias to i w UK malo kto potrafi (a nie
byla to kwestia ceny - drogi projekt byl) to _dobrze_ zrobic. Znam 1
firme co potrafi i chyba z 10 co 'potrafia' ;-(
Chyba czas poszukac chinczyka do 'lepsiejszych' plytek.

--
Jerry1111

Re: Technologia wytwarzania PCB - ile klisz potrzeba?

Coś mi się wydaje że to instytucja utrzymywana z budżetu... więc jakość
i "jeszcze żyją" prawdopodobnie może żyć wiecznie ;)

Był taki okres że byliśmy z ich produktów zadowoleni... do czasu.

Jest to pewne rozwiązanie. Osobiście uważam, że ma tyle samo wad co
zalet ;) Co prawda moje doświadczenia z ChRL ma bardziej mechaniczny
charakter, ale chyba nikt nie zaprzeczy że wysłanie czegoś na
reklamację... mija się z celem.

PS. Możesz mi forwardnąć na maila swój numerek w UK ? ;)

Pozdrowionka.

Re: Technologia wytwarzania PCB - ile klisz potrzeba?

Masz rację, nie mają tam lasera do przelotek.
Miałem na myśli Tented vias (jak to polsku ??) a nie zagrzebane.

Pozdrawiam Miłosz.

Re: Technologia wytwarzania PCB - ile klisz potrzeba?

To tylko znaczy ze zamalowane maska na przelotkach, zeby np: montaz BGA
ulatwic. Wiekszosc firm to robi, polowa z nich sie krzywi bo nie lubia
jak im maska zacieka.

--
Jerry1111

Re: Technologia wytwarzania PCB - ile klisz potrzeba?
No wlasnie w TSkach z technoserwisu brak maski na prezelotkach.

Site Timeline