TDA5051A - ktoś walczył ?

hello,

od jakiegos czasu walczę z komunikacją przez sieć z wykorzystaniem
wspomnianego ustrojstwa (wiem, przezytek, ale chyba najprostszy w
zastosowaniu) i mam kłopot z zasięgiem transmisji. przerabiał może ktoś z
zebranych tu ten temat ? chętnie skorzystam z doświadczeń, zeby nie wymyslać
koła kolejny raz ...

pozdr

@

Re: TDA5051A - ktoś walczył ?

Ten typ transmisji to raczej porażka. Może działać w pewnych warunkach.
Nie budowałem takiego urządzenia ale testowałem zakupione gdzieś tam.
Łączność była jak były włożone do jednego gniazdka, przy odległości 20m już
nie działało. Testowane na hali przemysłowej.
Czytałem raporty z testów tego układu. Jakość połączenia zależała nawet od
stanu linii energetycznej. Transmisja w domku jednorodzinnym nie była
dostępna w każdym pomieszczeniu. I też ważne: w zależności od pory dnia
(obciążenia sieci) transmisja była lepsza lub gorsza.
Analizowałem to trochę i przy jednej fazie zasilającej można zaryzykować
taki układ.
Sygnał wyjściowy potrzebny byłby trochę większy niż zezwalają na to normy.
Odseparowanie od sieci i ten wyższy poziom sygnału załatwiłby dławik na
dojściu zasilania (przy liczniku).

--
Desoft

Re: TDA5051A - ktoś walczył ?

Testowałem jakosć transmisji przez sieć energetyczną 11 lat temu w pracy
dyplomowej - nawet zbudowałem transmiter i dobiornik
sygnału.
Z poziomem odbieranego sygnału bywało róznie w zalezności od pory dnia  (
domek wielorodzinny)
ale był wystarczajacy by przesyłać i poprawnie odbierać dane z odpowiednim
oprogramowaniem, modulacja itd.

Jednak praktyka zakładania kabli energetycznych do pomieszczeń z róznych faz
burzy ideę łatwosci montazu i użytkownia, a
stosowanie sprzegaczy międzyfazowych wymaga już ingerencji na przyłączu
prądu co jest w wielu przypadkach nierealizowlane

AKel

Re: TDA5051A - ktoś walczył ?

cisnie się wiec pytanie "to po [censored] wciąż to cholerstwo produkują ?"
:) z poziomem sygnału raczej kłopotu nie bedzie, klient ma własne trafo na
swoj uzytek, więc nigdzie poza budynek smieci nie wyjdą.

czego więc uzyc do transmisji przez siec ? inne media niestety odpadają,
temat był kopany dość intensywnie.

@

Re: TDA5051A - ktoś walczył ?

Poziom sygnału określają jakieś normy. Kabel energetyczny też może być
anteną.
Jeżeli klient ma własne trafo, to jakiś przemysłowy teren?
Ja robiłem próby na terenie przemysłowym z wynikiem zupełnie negatywnym.

Można użyć tego układu, on nie odpowiada za transmisję. Im wolniejsza
transmisja tym pewniejsze połączenie. A może nadawać i odbierać tylko w
okresach kiedy napięcie sieci schodzi do zera?
Poczytaj o protokole X10. (www.x10.pl)

--
Desoft

Re: TDA5051A - ktoś walczył ?

są nowsze scalaki do transmisji, np ST7538. Nie wiem, czy lepsze, ale możesz
się pobawić.

e.

Re: TDA5051A - ktoś walczył ?

na zabawę trochę późno, poszukuję sprawdzonego rozwiązania ...

@

Re: TDA5051A - ktoś walczył ?

kup 2 evaluation kit-y, skoro musi być przez sieć to i tak nie masz wiele do
stracenia a i tak czym byś się nie łączył da się to zakłócić. Ten ST ma
zdaje się mechanizm wybierania sobie nośnej, więc masz pewne szanse względem
starszych rozwiązań.

e.

Re: TDA5051A - ktoś walczył ?

Coś takiego? ;)