Ta?my o?wietleniowe LED SMD a temperatura

Potrzebuję przykleić taką (nie wiem jescze dokładnie, jaką, chodzi mi o jakąś typową, popularnie stosowaną do oświetleniowych celów) taśmę do wierzchu styropianowej kształtki. Będzie ok, nie grzeją się one jakoś szczególnie mocno, styro nie zacznie się z czasem odkształcać?

Jarek P.

W dniu 2011-05-18 11:57, Jarek P. pisze:

Musisz poszukać wróżki. Te taśmy mają różną moc/gęstość diod. Sprawdź jaką moc podaje producent na 1m taśmy.

Reply to
Zbych

Użytkownik "Zbych" snipped-for-privacy@onet.pl napisał w wiadomości news:ir1018$2fro$ snipped-for-privacy@news.mm.pl...

Pisałem "nie wiem jescze dokładnie, jaką, chodzi mi o jakąś typową, popularnie stosowaną do oświetleniowych celów". Tak, domyślam się, że są różne, z różną mocą i gęstością upakowania, ale nie wierzę, żeby w zakresie typowych taśm w typowych cenach był aż tak szeroki rozrzut parametrów, żeby nie dało się ogólnie odpowiedzieć na moje pytanie. Choćby z dokładnością do "tak, mam taką i robi się trochę ciepła, a owaka robi się solidnie gorąca"

Jarek P.

Powitanko,

Tak na reke to jest troche cieplejsza niz otoczenie moja tasma zainstalowana pod szafka w kuchni, a swieci od zmroku. Mysle, ze gdyby byla zbyt ciepla, to wczesniej puscilby klej. W mojej tasmie sa LEDy SMD zespolone z 3. Na kazda sekcje mam ustawione ok. 25mA.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

W dniu 2011-05-18 11:57, Jarek P. pisze:

Obecnie chyba najmocniejsze taśmy z ledami smd (600 ledów 5050 na 5 metrów?) mają moc 72W, czyli 14,4W na metr, a przy szerokości tasmy ~1cm daje to 0,144W/m^2 - niewiele, nie zgrzejesz tym styropianu by go uszkodzić, podejrzewam że położona na styropianie ciepła dłoń więcej mocy przekazywałaby ;)

Reply to
BartekK