taśma LED niestandardowa

Witam

Czy ktoś z grupowiczów widział taśmy LED elastyczne do których mogę dopiąć sobie LED (podobnie jak zaciska się RJ). Chodzi o to że np. na odcinku 3 cm potrzebuję 2 diody następnie przerwa 6 cm i ponownie 2 LED. Standardowe taśmy mają regularne odstępy. Spodziewam się że na zamówienie można zrobić inne ale po co skoro mógłbym sam sobie wpinać LED na odcinkach które mnie interesują.

Ubiegnę tych co wpadną na pomysł uszkodzenia LED w odcinkach które mają nie świecić ew. ucinać taśmę na kawałku i przy pomocy złączek przejść z zasilaniem dalej. Dużo pracy a przecież można sobie ułatwić rozwijając taśmę i dołączyć LED na odcinkach, które mi pasują. Coś w rodzaju magistrali szeregowej.

Mariusz

Reply to
Mario

Założę się, że nie ma czegoś takiego i pewnie prędko nie powstanie. Jak zrobić według twojej koncepcji połączenie szeregowe? Zakładasz zasilanie np.

12V i ileś tych diod musi być w szeregu zależnie od rezystora. Jak nie dioda to zwora lub coś co weźmie na siebie spadek diody. Więc i tak trzeba lutować. Chyba, że dasz 2 odizolowane przewody, zasilisz z napięcia właściwego dla jednej diody i będziesz wstawiać diody równolegle jak wagony na szynach.

Tylko po co kombinować. Są gotowe listwy odcinane co 2,5cm oraz gotowe złączki bez lutowania. Spinasz jak chcesz a zasilasz w jednym miejscu. Ja kupuję diody i akcesoria tu:

PC

Reply to
PC

Użytkownik "PC" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jj7ltm$hd3$ snipped-for-privacy@news.task.gda.pl...

[...]

Nie chodziło mi o połączenie szeregowe. Chodziło mi dokładnie o te wagoniki. Powiadasz 2,5 cm a ja na takim odcinku chciałbym mieć dwa punkty i wpinanie LED w miejscach w których coś podświetlam np. niebieską a obok zieloną LED, pełna elastyczność w działaniu. Złączki ? po co jak lecisz taśmą bez zabaw i jak to napisałeś robisz wagoniki. Lepsza wygoda jak w taśmie, bez rzeźby.

Reply to
Mario