Tanie podczerwone diody laserowe - Page 2

Re: Tanie podczerwone diody laserowe

Testy były robione w nocy, docelowo mają być diody IR.
Były czerwone, żeby je było widać. Optyka też była oczywiście.

Do odbioru soczewka fresnela 40x50cm, do nadawania jakiś gotowy moduł z
autofocusem.

Linku nie mam :(

m.

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: Tanie podczerwone diody laserowe

tylko tu jest ta drobna roznica: po pierwsze, o ile sie nie myle, to
nadajnik byl nie z gotowego modulu, tylko zrobiony samemu (luneta).
Odbiornik jest tez bardziej skomplikowany i o rzedy bardziej czuly od
kamery CMOS czy CCD. To jest tak, jak z radiem. Na "gumce" osiagniesz 3-5km
zasiegu, a na innym sprzecie (ta sama moc i dlugosc fali) osiagniesz pare
tysiecy.

Waldek
(144MHz, 10W out max23%00km; 430MHz, 10W max12%00km; 1200MHz, 10W max70%0km)

Re: Tanie podczerwone diody laserowe

zyga 10W USB, czterdziestka poniżej polskiego CB, z Puerto Rico
;-)

Re: Tanie podczerwone diody laserowe

28MHz, 10W CW z jadacego samochodu (anten lambda/4) Australia, St. Nevis &
Kitts, Brazylia :-), ale miałem wtedy fajny znak: Y2/DL7ANQ/m ;-)

Waldek

Re: Tanie podczerwone diody laserowe

CW z jadącego samochodu?
Szacun!

zyga

Re: Tanie podczerwone diody laserowe

na autostradzie :-). Nadaje lewa reka, a w kadecie mozna bylo dac klucz z
lewej strony deski rozdzielczej. Teraz niestety nie mam anteny w
samochodzie. W kadecie mialem stopke Hustlera przykrecona do (wzmocnionej
blacha stalowa 2mm) klapy bagaznika. Mialem zestaw anten 6m/10m/20m/80m.
Koniec anteny 80m byl 3.80m od drogi, policja mi kiedys dokladnie
zmierzyla ;-).

Waldek, aka DL7ANQ & SO6ANQ

Re: Tanie podczerwone diody laserowe

O matko... :-)
Dobryś ;)

m.

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: Tanie podczerwone diody laserowe

antena 1/2

Hustlera powiadasz?
;-)

zyga

Re: Tanie podczerwone diody laserowe

Owszem.

Fotodioda PIN + soczewka Fresnela. I tyle właściwie.

Również się zgadza :-)

m.

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: Tanie podczerwone diody laserowe
UBF%ytkownik Marcin A3%ukasik napisaB3%:

Jakiej B6%rednicy? Bo na odlegB3%oB6%ci rzEA%du 100kM to atmosfera potraf=
i sporo20%
namieszaE6% jeB6%li chodzi o kierunek rozchodzenia siEA% B6%wiatB3%a - za=
tem20%
sygnaB3% B6%wietlny jeB6%li ma byE6% w postaci wiB1%zki o maB3%ej zbieBC%
noB6%ci to musi20%
mieE6% stosownie duBF%B1 B6%rednicEA%... Inaczej bEA%dzie notorycznie gu=
biony.

--20%
Darek

Re: Tanie podczerwone diody laserowe

Naprawdę nie mogę znaleźć linku, ale było to na dwóch górach, dość
wysokich, bo parę tys. metrów, więc można liczyć na rzadsze powietrze ;)
widoczność optyczna była bardzo dobra, na dole niezła "dolina" (na
odległości 100km ;>).
Nnawet zmierzyli ile się wiązka światła ugięła...; była noc, więc
zakłócenia kosmiczne były znikome i generalnie warunki testowe sprzyjające.
Jaka średnica -- nie wiem, ale raczej nie 10cm, bo z drugiej strony
widać było niezłą poświatę wokół "czerwonej kropki" po drugiej stronie.

Swoją drogą szukam kogoś do pracy przy podobnym projekcie ;)
Ktoś chętny? :)
(już pytałem na grupie, ale odzew marny)

m.

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: Tanie podczerwone diody laserowe

http://modulatedlight.org/Dollars_vesus_Decibels_colour.pdf

Ech, gdyby nie te priorytety ..

J.

Re: Tanie podczerwone diody laserowe

Zająłem się chwilowo innymi projektami, na które potrzebuję ok. 6
miesięcy, więc jeśli priorytety Ci się za te pół roku zmienią to daj
znać :-)

m.