tani pomiar prądu AC

hej mam do roaziązania problem pomiaru prądu silnika AC 3 fazowego. Imax < 16A. Dokladnosc 5..10%. Moge uzyc przekładnikow, jednakze te w TME sa troche za drogie jak na urzadzenie (13zl/szt). Sterownik ma docelowo byc wyprodukowany w ilosci kilkaset szt, wiec oszczednosci sa znaczne. Zaprojektowalem prosty uklad na wzm operacyjnym ,transoptorze i 2 tranzystorach, ktory konwertuje napiecie na kawalku grubej sciezki na ciag impulsow 50Hz o zmiennym wypelnieniu. Koszt dla 2 kanalow w _samych_ czesciach bylby nizszy niz 3zl. Problem w tym ze wolalbym cos prostszego, nie wymagajacego zasilania po stronie 380V. A mzoe wystarczy meirzyc prad na

1 fazie? Chodzi o detekcje przeciazenia silnika pompy spowodowana zatkaniem filtra. Rozgladalem sie za czujnikami pradowymi Halla z Allegro, ale tanich raczej nie kupie (ok 3 EUR + VAT) Pozostaje chyba zdobycie tanich i malych transformatorkow i uzycie ich w kombinacji z rezystorem pomiarowym w postaci np. sciezki / kabla. Czy ktos sie spotkal z takowymi? np stosowanymi w modemach? Chodzi mi o wieksze ilosci. Przy napieciu kilkudziesieciu mV mysle ze powinny przepuscic te 50Hz. ZTCW nawijane sa na rdzeniach zelaznych. jest szansa kupic je ponizej 5zl?
Reply to
Greg

Zamow trafa w Indelu .. albo w Chinach :-)

Uwazaj - 0.3%/K. Miedzy mrozna zima a goracym latem moze byc 15% roznicy. Jak jeszcze prad poplynie wiekszy to i 20%.

Ogolnie wystarczy, pod warunkiem ze silnik i zasilanie symetryczne. Na trzech fazach jednak bezpieczniej, bo i zanik jednej fazy ci nie grozny i czesciowe zwarcie w silniku ..

A duzy ten prad ? Moze jakis przekaznik nadpradowy.

na 16A to potrzebujesz drutu troche grubszego - nie wiem czy w takie malenstwo zmiesci. A moze jednak jakis pierscieniowym rdzeniu ?

Użytkownik "Greg" snipped-for-privacy@CERN.CH napisał w wiadomości news:e0itss$i76$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Polecam

cena bedzie przystepna.

Sterownik ma docelowo byc

Reply to
tremor

"J.F." napisał(a):

Np. TIH10A4X prod. Relpolu ( nadprądowy, 1 faza ) albo BU400V5X - od razu kontrola obciążenia w 3 fazach.

Reply to
PeJot

Użytkownik "Greg" snipped-for-privacy@CERN.CH napisał w wiadomości news:e0itss$i76$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Witam Pomysł z stosowaniem transformatorka do bocznika (rezystora) jest conajmniej dziwny.Bez dalszych dywagacji opiszę mój "patent". Stosowałem ( z powodzeniem) następujące rozwiązanie: z transformatora typu TS2/15 wycinałem uzwojenie pierwotne. Przez powstałe miejsce przewlekałem przewód wiodący prąd , w razie potrzeby można nawinąć 2 zwoje.Strona wtórna składała się z mostka prostowniczego i rezystora obciążającego. I tak powstawał prosty i tani układ przekładnika prądowego.Napięcie na wyjściu w przybliżeniu wynosiło "zw.pierwotne/zw.wtórne x Ipierw.x Robc. Rozwiązanie proste,niezawodne i bezpieczne. Przy kilkuset sztukach transformatory zamówisz tanio. Pozdrawiam

Reply to
AK

zgadza sie..zalozmy ze zamowie je po 5zl.. ale ktos bedzie musial to uzwojenie zrobic. nie za darmo. wolalabym miec wlutowywane bezposrednio w PCB, odpada wtedy reczny montaz.

Reply to
Greg

jest szansa z tym Indelem zejsc do tych 3zl/szt? watpie

zdaje sobie z tego sprawe mam MCU, czujnik temp tez jest.

mam ddatkowy detektor zaniku fazy.

ograniczneie musi byc regulowane. najlepiej z menu serwisowego, nie che zeby ktos grzebal w ukladzie. Chce zeby byla 1 regulacja dla 3 faz.

trzeba by wiciac stare i nawijac

cos tak czuje ze dam nednak ten przekladnik z TME lub poszukam tanszego producenta

Reply to
Greg

ma to byc malutkie, montowane wewnatrz sterownika i tanie. supertanie:)

Reply to
Greg

No fakt - tak sie zastanawiam czy przekaznik Relpolu moze byc tanszy niz 3*13 zl :-)

Ale .. to moze byc np kontaktron i kilka zwojow - pytanie czy ci pasuje stala nastawa, spory rozrzut i histereza.

Oops, kontaktron bedzie drgal, nie wiem czy sie nadaje.

wlasnie musi byc latwo zmieniane

czy znacie jakies inne miejsca gdzie dostane przekladniki do 16A oprocz TME?

Reply to
Greg

chyba mam a jakby uzyc dlawik symetryczny, przeciwzakloceniowy, 50Hz, na maly prad i w srodek wsadzic przewod pradowy, a uzwojenia polaczyc w szereg?? powinno dzialac. czas zrobic proby. Ciekawe jakie bedzie napiecie uzyteczne

Reply to
Greg

okazuje sie ze mozna kupic w PL przekladniki Talema takie jak w TME, tyle ze za pol ceny

http://212.160.129.211/KATALOG/4/12/DANE02/T1D1.HTM nie ma co juz wiecej kombinowac:)

Reply to
Greg

Przede wszystkim - przy większych ilościach nawet w TME cena spada do

9.90 PLN/szt. W momencie, gdy byłaby mowa o setkach, to myslę, ze nawet w TME istnieje możliwość negocjacji ceny. Na dokładkę mozna przekładniki kupić w Czechach - u bezpośredniego dystrybutora...

W ostateczności można skalibrować dławiki skompensowane i użyć ich jako przekładników. Przy żądanej dokładności sprawdzą się na pewno. A są kilkakrotnie tańsze od gotowych przekładników.

Użytkownik "Greg" snipped-for-privacy@CERN.CH napisał w wiadomości news:e0jfrs$fea$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

TALEMA a AndPolu:

Marek Dzwonnik

dzieki wielke Marku, zawsze mozna na Ciebie liczyc:) przy 1 szt maja po 5.5zl

Reply to
Greg(G.Kasprowicz