tani pomiar poziomu wody - realny?

Witam, Czy da się w sensownej cenie (kilkadziesiąt zł) kupić czujnik poziomu wody do kanistra 20L o wysokości ok. 40cm? coś co podłączę do arduino lub np. wysteruję jakiś wskaźnik analogowy.

Reply to
ddddddddd

W dniu czwartek, 15 września 2016 07:33:50 UTC+2 użytkownik ddddddddd napisał:

czujnik poziomu wody z pralki - tyle ze to bedzie czujnik niskiego poziomu wody.

b.

Reply to
Budyń

W dniu 2016-09-15 o 07:54, Budyń pisze:

Ta sama zasada pomiaru ale z czujnikiem ciśnienia.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu czwartek, 15 września 2016 08:29:12 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

ale tanich czujnikow to nie widziałem

b.

Reply to
Budyń

W dniu 15.09.2016 o 07:33, ddddddddd pisze:

o ile jest na to miejsce, to mógłby zadziałać czujnik odległości - ultradzwiękowy. średnia z wielu pomiarów daje zaskakująco dobre wyniki. niewem jednak, jak bardzo negatywnie na pomiar, wpłyną ścianki zbiornika ToMasz

Reply to
ToMasz

Użytkownik "ddddddddd" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nrdbro$f6f$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

Czujnik ma byc analogowy, tzn podawac ile tej wody tam jest, w centymetrach wysokosci powiedzmy, czy progowy - okreslony poziom jest osiagniety lub nie ?

Tak czy inaczej - gotowcow analogowych za kilkadziesiat zl chyba nie kupisz ... moze paliwomierz od malucha czy ze szrota. Czujnik progowy ... byc moze, dawno cen nie sprawdzalem.

To sa drogie rzeczy, bo z dopiskiem "automatyka przemyslowa". Ale jak sie chcesz pobawic, to pomyslow jest duzo, wyjdzie niedrogo, tylko te dlugie zimowe wieczory ...

Postaw kanister na wadze...

Włodek

Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com... W dniu czwartek, 15 września 2016 08:29:12 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

Czujniki cisnienia po kilkadziesiat zl to sa.

Tylko jeszcze kwestia jak to zrobic.

Umiescic czujnik gdzies na dole ? jest ryzyko, ze woda zezre.

Jak w pralce - U-wezyk do zbiornika, czujnik cisnienia gdzies na gorze, z powietrzem pracujacy ? Pomysl swietny, ale drobna nieszczelnosc przy czujniku, powietrze zejdzie i cisnienia nie bedzie. Ciekaw jestem, jak sobie pralki z tym radza. Czyzby uklad sie regenerowal dzieki temu, ze wody czesciej nie ma niz jest ?

Pompka sprezonego powietrza, dmucha sobie przez zwezke do zanurzonej rurki, powietrze babelkuje, cisnienie w rurce jest takie jak u wylotu rurki - rozwiazanie swietne, ale trzeba pompki. Lub instalacji ze sprezonym powietrzem, butli itp.

W dniu 2016-09-15 o 10:17, J.F. pisze:

Jak tanio, to dać kilka presostatów pralkowych (elektrośmieci). Te co ja pamiętam to miały regulacje.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Da sie. Maksymalnie w kilku zlotych mozna sie zmiescic. Plywak sznurek bloczek i kamien robiacy za wskazowke i obciaznik jednoczesnie. Analogowy, bezbateryjny, tani.

Reply to
Zenek Kapelinder

Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57da60c1$0$15199$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 2016-09-15 o 10:17, J.F. pisze:

Tylko ze moje watpliwosci co do dzialania pozostaja. Bedzie to dzialac w dluzszym czasie ? Chyba ze niepotrzebny.

Analogowe czujniki cisnienia nie sa takie drogie i w budzecie sie mieszcza. A jak mierzyc na kilku progach, to jest tez pare innych pomyslow, niekoniecznie cisnieniowych.

W dniu 15.09.2016 o 10:08, J.F. pisze:

może być progowy ale z kilkoma progami (myślę że min. 3 progi - dużo, średnio i mało), nie jest to niezbędne więc dużo powyżej 100zł nie może kosztować

Reply to
ddddddddd

Jedyny rozsądny, prosty i czysty pomysł i zero reakcji. :) Belka tensometryczna to kilkanaście złotych, albo dajesz ją pod kanister, albo wieszasz na niej pręt zanurzony w kanistrze. Arduino sobie poradzi z tym bez problemu, a jak dasz RPi to jeszcze zrobi wykres, w sieci opublikuje, historię do bazy zapisze i SMSa z alertem wyśle albo maila.

Reply to
Andrzej W.

W dniu 15.09.2016 o 11:27, Andrzej W. pisze:

zbiornik będzie w zabudowie (w aucie) i nie będzie miał możliwości poruszania się

Reply to
ddddddddd

Użytkownik "Andrzej W." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57da6982$0$660$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 2016-09-15 o 10:14, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

Wcale niekoniecznie taki prosty, czysty i rozsadny.

Poprosze o namiary.

I czy ... ona mierzy dlugookresowo stabilnie ? Bo te tanie wagi konsumenckie, to tak bardzo chetnie najpierw sie zeruja, a potem pomiar w ciagu sekund. Tak jakby po minucie waga juz nie byla pewna ...

To jest dobry pomysl ... ale wtedy trzeba beleczke na znacznie mniejsza sile. Niby chinczycy robia wagi i z gramowym zakresem, ale gdzie kupic taki czujnik ... z wagi wymontowac ?

W dniu 2016-09-15 o 11:39, ddddddddd pisze:

Takie "drobiazgi" zostawiasz na koniec... Ciecz w ciągłym ruchu to kilka metod odpada. Moim zdaniem, nadal dało by się zrobić pomiar ciężaru elementu zanurzonego w cieczy, trzeba by jedynie ten element umieścić w rurce co by nie latał po całym zbiorniku. Belka tensometryczna może też być elementem konstrukcyjnym użytym do budowy mocowania kanistra. Tylko będzie drożej, bo trzeba by dać taką na

25kg. Przy pomiarze wyporności można dać taką za $3 na 0,5kg.
Reply to
Andrzej W.

Użytkownik "ddddddddd" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nrdbro$f6f$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

A propos - z nowosci

?v=-i99uNDeH2k Trzeba by sie doczytac jak to dziala.

Z tym, ze aktualnie to kilkadziesiat ... dolarow. Ale moze jest tansze zrodlo/darmowa probka.

W dniu 15.09.2016 o 12:05, Andrzej W. pisze:

pomiar poziomu ma się odbywać na postoju i nie potrzebna mi dokładna wartość - błąd spowodowany niewielkim poruszaniem cieczy można pominąć

jeszcze nie rozumiem jak działa taka belka, muszę o niej poczytać

Reply to
ddddddddd

Użytkownik "ddddddddd" napisał w wiadomości W dniu 15.09.2016 o 10:08, J.F. pisze:

No to teoretycznie kilkuelektrodowy oporowy moze byc, chyba, ze woda destylowana.

Tylko pytanie, jak sie pozbyc elektrolizy ... prad przemienny, a moze pomiar krotki, sekunda co minute ... teraz elektronika czula, moze plynac 1uA.

W dniu 2016-09-15 o 12:00, J.F. pisze:

Tak mi się mój pomysł spodobał ;-) , że postanowiłem to narysować bo jak nie widać jak macham rękoma to trudno mnie czasem zrozumieć:

Tutaj "kompletny system pomiarowy":

Jeśli kanister jest pusty to belka pokazuje 0,4kg jeśli jest pełen -0,4kg. Tak jak piszesz, problemem może być stabilność długookresowa, bo przy wyrobie mechaniki precyzyjnej za $3 to może być rożnie z tym. Pytanie tylko czy wątkotwórcy błąd na poziomie 1% czy nawet 5% po roku będzie przeszkadzał. Zresztą przy napełnianiu można to kalibrować jednoguzikowo pewnie.

Namiary na najtańsze belki:

A tutaj u nas i już nawet producent ma nazwę:
Chińczyki piszą IP65 ale jakoś bym to dodatkowo zabezpieczył, choćby ekranem chroniącym przed zachlapaniem.

Reply to
Andrzej W.