Taktowanie atmegi

proszę o potwierdzenie, czy zadziała następujący układ:

Do ATTiny25-20PU podłączam rezonator kwarcowy 17.734Mhz.
Włączam SPI w master mode z podwójną szybkością CK/2
Ustawiam fuse CKOUT, żeby na pinie PB4 mieć CLKO,
czyli taktowanie 17.734Mhz.
Na PB2/SCK powieniem mieć 2x17.734MHz.

Do PB4 podłączam jeden układ,
a do PB2 ATMegę z ustawieniami na taktowanie z zewnętrzego zegara.

Zadziała ?
Bo w ATTiny PB4 jest wspólne z XTAL2, co mnie jakoś martwi :/

Marcin

Re: Taktowanie atmegi

Jak juz to 17,734/2.

Nie zadziala, bo na SCK masz zegar tylko kiedy masz jakas transmisje na
SPI. Co prawda ATMega moze dzialac z zegarami od 0 do fmax, ale to chyba
nie jest to o co ci chodzi.

Re: Taktowanie atmegi

Dlaczego ?
Przecież SCK jest ustawiny jako CK/2

Częstotliwość jest przykładowa.
ATTiny będzie cały czas wysyłał 0xFF 'w przesteń'

Re: Taktowanie atmegi

No wlasnie, skoro CK/2 to 17MHz/2 a nie razy 2.

Ale to troche bez sensu. Bedziesz musial np. po przerwaniu ustawiac
rejestr, zeby cos wysylal, co dodatkowo zajmie ci pare pinow. Nie lepiej
wykorzystac ATMege i timer podlaczony pod pin, zeby generowal przebieg
zegarowy dla ATTiny? Oczywiscie uzyskana czestotlwosc bedzie nizsza niz
CLK ATMegi.
Albo wykorzystac po prostu zewnetrzny generator, ktorym taktujesz oba
procki. BTW, po co ci 2 procesory w jednym projekcie?

Re: Taktowanie atmegi

Kurcze, masz rację. Nie wiem dlaczego wymyśliłem sobie,
że to będzie x2
Dobrze jednak czasami zapytać nawet o rzeczy oczywiste.

Całe to knucie wynika z braku dostępności rezonatora 28.61818Mhz
Mam 14.309 i chcę z niego uzyskać x2, żeby wytaktować ATMege

Marcin

Re: Taktowanie atmegi

Ale zadna ATMega nie dziala na 28 MHz, mozesz sprobowac z XMega, maja
rating do 32MHz. Do powielenia czestotliwosci nie mozesz wykorzystac PLL?

Re: Taktowanie atmegi

Działa, działa :)
http://belogic.com/uzebox /
Moja chodzi teraz na 25MHz, kwestia tylko jak długo ;-)

PLL mówisz...
Ale jak, bo ja prostym programistą jestem, a nie elektronikiem :)

Alterantywą jest przejście na jakiegoś małego ARMa.
Ale o ile dobrze się czuję w atmegach, to nigdy nic nie robiłem
jeszcze na procesorach ARM :/

Marcin

Re: Taktowanie atmegi

A nie można po prostu po ludzku kupić generatora na pożądaną
częstotliwość. EPSON robi generatory programowalne (OTP), u dystrybutora
zamawia się już na konkretną częstotliwość. Kupowaliśmy takie do firmy
nawet w ilości bardzo detalicznej (do prototypów).

Re: Taktowanie atmegi

Nawet 1-5 szt. ?
Chyba szkoda zawrać głowę dystrybutorowi :)
Gotowe są w digikey
http://www.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?Detail&name30%0-8455-ND
ale przesyłka będzie dużo droższa :)

Marcin