Szybkochłodząca lodówka - Page 5

Re: Szybkochłodząca lodówka
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał
Hello J.F,

Bawilem, bawilem, ale krotko, bo halas wielki i snieg nie lecial.

Poza tym chodzi o zabawe powyzej 32C, a to juz nie sa normalne warunki
:-)

J.

Re: Szybkochłodząca lodówka
Hello J.F,

Za słabo odkręciłeś, cykorze :P

Znaczy nie wierzysz w termodynamikę? Czy też przeszkadza nadmiar
wiedzy i brak prostego doświadczenia?

 RoMan
Re: Szybkochłodząca lodówka

Przeciez nie o to chodzi aby sie po budynku zbieglo :-)

Wierze, i dlatego mam watpliwosci czy urzadzenia opierajace sie na
parowaniu plynu rownie dobrze zadzialaja na czynniku gazowym :-)

J.

Re: Szybkochłodząca lodówka
Hello J.F.,

Chodzi o to, żeby śnieg uzyskać.

Ale wystarczy samo rozprężanie, żeby ochłodzić piwo.

 RoMan
Re: Szybkoch?odz?ca lodĂłwka

Nawet z naboju do syfonu potrafiło sypnąć śniegiem. To znaczy suchym
śniegiem -- jak coś poszło nie tak i gaz zamiast polecieć do dziury,
rozprężył się w atmosferze. Bo to, że przy normalnym użyciu zwyczajnie
się oszronił, to normalne.

Re: Szybkochłodząca lodówka

Ale możliwości gaśnicy się kończą. Niestety. W samochodzie tego raczej
nie da się wozić. Kiedyś lukę tę wypełniały gaśnice halonowe. Ale komuś
przeszkadzały i ich teraz nie ma.

W związku z tym należy ją przechowywać "w chłodnym i suchym miejscu".

W tej temperaturze, podejrzewam, zrobi najwyżej żałosne psss...
Bo cały dwutelenek węgla dawno już uszedł.

No i znowu wyszło, że wszystko przez dziadka.

Bo to luzaki są.

495x444x485mm, a w środku 46 litrów, więc w sam raz. Ale oni tam mają też
dużo miejsca. W końcu tyle żuli się mieści.

Re: Szybkochłodząca lodówka

Mam nadzieje ze nie. Przeciez to by byla parodia a nie gasnica.
Zobacz:
http://www.supdroz.com.pl/gasnica_ks2.html
212 at
http://www.gasnice.fire-system.pl/sprzet-ppoz,1,13,152,gasnica-sniegowa-gs-5x-bc.html
320 at

A w samochodzie - czesc proszkowych jest na azocie, ale wiekszosc
zawiera mala butle CO2 ... tzn "naboj".

Jak widac nie ...

Nie - zimy nie maja, w czasie ktorej mozna lod z jeziora zebrac, aby
potem do jesieni przechowac :-)

Ale trzeba przewiezc. I juz jest duza ...

J.

Re: Szybkochłodząca lodówka

A w Kalifornii czy innej Florydzie to niby gdzie jeździli ten lód łupać?

Poradzą sobie. W końcu tyle żuli.

Re: Szybkochłodząca lodówka
W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 22:58:31 UTC+2 użytkownik Jarosław Soko

Panowie, ja nie pytałem o problem logistyczny z przewozem lodówki, trzy
majcie się tematu :] Ilość żuli jest aistotna, przewiezienie klasyc
znej lodówki nie wchodzi w grę, zresztą co to za fun chłodzić zwy
kłą lodówką, tu trzeba coś kompletnie od czapy ;)

L.

Re: Szybkochłodząca lodówka

Termocykler? :D

--
butek
Re: Szybkochłodząca lodówka

Nie wiedziałem że takie coś istnieje, fajne ale cena ściera papę
z dachu :P

L.

Re: Szybkochłodząca lodówka
Hello Lisciasty,

Od czapy to jest numer z czteropakiem, anteną samochodową i szmata
nasączoną benzyną. Bardzo skuteczne.

 RoMan
Re: Szybkochłodząca lodówka

Mógłbyś rozwinąć temat? Zainteresował mnie :)

Do wątkotwórcy:
Uważam, że najlepsze (i najszybsze) w takich warunkach będzie chłodzenie
napojów zimną wodą. Może nie jest to "kompletnie od czapy" ale
najbardziej skuteczne w takich warunkach. Piwo w temperaturze 14 st.,
gdy na zewnątrz jest ok. 30 na pewno będzie się wydawać bardzo
zimne.
Zakładam, że nikomu nie będzie się chciało zrobić głębokiej dziury w
ziemi i wrzucenia tam piwa na
jakis czas. (Zreszta pewnie też osiągniemy ok 14-15 st. C)

Moduły Peltiera schłodzą IMHO o ok. 10 st.C (raczej nie więcej), co przy
32 st.C na zewnątrz jest niezadowalające. :(

P.S.
Dlaczego przywiezienie "zwykłej" lodówki nie wchodzi w grę?
Zakładając, ze będzie  np. 10 osób i 4 spotkania, to "zrzuta na lodówkę"
- np. używaną juz jest raczej opłacalna. ;)

JMP

Re: Szybkochłodząca lodówka
Hello JMP,

Bierzesz samochód z klasyczną, MOCNĄ antena samochodową. Nadziewasz
czteropak na antenę do końca, nie na szczyt tylko. Solidnie
obwiązujesz sporą szmatą. Szmatę nasączasz benzyną. Wsiadasz w
samochód i jedziesz 5km w jedną stronę i z powrotem. Szybko. Po
powrocie masz zimny czteropak.

Uprzedzałem, że od czapy :P

 RoMan
Re: Szybkochłodząca lodówka

Dzięki, dobre :)
Kojarzy mi się z owijaniem puszek mokrym ręczniczkiem papierowym i
wrzucaniu do zamrazarki - chłodzi się dużo szybciej niż bez wody.

JMP

Re: Szybkochłodząca lodówka

Wciąż mi się wydaje, że chłodzenie agregatem ze złomiastej lodówki
będzie najlepsze. Jednocześnie skuteczne i spełnia warunki odczpistości.

Re: Szybkochłodząca lodówka
W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 23:48:44 UTC+2 użytkownik Jarosław Soko

dówki
ości.

A taki agregat da się przetransportować bez ryzyka uszkodzenia rurek i
innych tam w środku? Kiedyś grzebałem w lodówce to te rurki były
takie dosyć miękkie.

L.

Re: Szybkochłodząca lodówka

Serwisnci jakoś te agregaty wymieniają. Rurki wyglądają na miękkie,
bo z miedzi bez dyslokacji. Sam planowałem rozdłub starej lodówy,
ale w końcu pojechała na złom w całości, więc nie wiem jak toto się
wyciąga z szafki. W razie czego można coś rozrąbać siekierą. Tak czy
inaczej ryzyko żadne, biorąc pod uwagę zerową (bądź ujemną) wartość
takiego sprzęta.

Re: Szybkochłodząca lodówka

dorwij trochę sprawną lodówkę lub zamrażarkę i przerób trochę
chłodzić najszybciej w solance

jeffrey

Re: Szybkochłodząca lodówka

Jak chłodzone ma być "coś", to nie licząc helu, polecam skroplony azot.
K.

Site Timeline