Szybkochłodząca lodówka - Page 2

Re: Szybkochłodząca lodówka

Najpierw oddaje się pracy, a potem oddaje, już nie się, wiadomo co :))
Nerki wytrzymają? :)

Re: Szybkochłodząca lodówka
Raczej nie, przecież piwo po kilku godzinach się ogrzeje.

Piwo które jest w sklepach jest odfiltrowane (bez osadów i drożdży) i
najczęściej pasteryzowane, czyli lura dla piwosza, można to wylać tylko
do ścieku.

Cały ten wątek jest śmiechu warty, pracowałem w tym browarze w ramach
  wymiany studenckiej w latach osiemdziesiątych. Wtedy nie używało się
chemii do produkcji, a wyznacznikiem jakości końcowego produktu była
jakość produkcji i czystości na wszystkich etapach produkcji.
Kadzie 3x3x3 metry gdy już lśniły czystością, były jeszcze wyjaławiane
roztworem kwasu siarkowego i płukane.
Tak starannie przygotowane piwo można było nie tylko pić ale i się
delektować. A dlaczego wątek śmieszny? Bo piwo jest napojem szlachetnym,
po pierwszym ogrzaniu go do temperatury pokojowej, przetrzymaniu kilka
godzin i ponownym ochłodzeniu już nie jest tym samym napojem, choćby
uwidacznia się goryczka a piwo traci na delikatności.

Zamiast rozważać jak "coś" (dobre słowo) szybko schłodzić, warto się
zastanowić, gdzie zdobyć towar o wysokiej jakości przetransportowany bez
zwłoki, ogrzania i nadmiernych wstrząsów.
Polecam piwo niepasteryzowane piwo z beczek z przyzakładowych sklepach.
I co najważniejsze - zaraz po produkcji.
K.

Re: Szybkochłodząca lodówka
W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 21:53:37 UTC+2 użytkownik John Smith napis
ał:

rto się
y bez

Nie przeczę że taka opcja byłaby wyśmienita, ale mi chodzi o warunk
i polowe, camping odległy o 10km od wioski, w której to wiosce być mo
że da się kupić coś lepszego niż bełt z grupy żywiec czy komp
anii piwowarskiej. A jeżeli się nawet uda, to i tak nikt tam nie trzyma
 tego w lodówce, nie chucha ani dmucha :]

L.

Re: Szybkochłodząca lodówka

Czyli napój chmielowy, piwem tego nazwać nie można.

A apropo pytania wątkowego, dosłownie potraktowanego. Widziałem
aparaturę do chłodzenia piwa po pasteryzacji, wymienniki ciepła
przepływowe, pierwszy etap zimna woda, drugi etap ciekły azot. Piwo
schładzane z około 70°C do około 10°C w czasie krótszym od 10 sekund.
Masz odpowiedź. :)
Przez wymiennik ciepła przechodziły hektolitry piwa na godzinę.
K.

Re: Szybkochłodząca lodówka
W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 23:41:15 UTC+2 użytkownik John Smith napis
ał:

 sekund.

Tylko muszę skłonić miejscowego sołtysa żeby poszedł do serwero
wni i odlał mi nieco azotu do kanki :P

L.

Re: Szybkochłodząca lodówka

To nie mógł ochłodzić (lub niedopuścić do podgrzania)? A może nie ma
takiej potrzeby? Może to piwo o temperaturze 7°C, to coś jak mleko
prosto od krowy, czyli pite przy parametrach technologicznych?
Może właściwa temperatura spożycia powinna być wyższa?

E tam. Filtracja (przez jakieś okrzemki) zawsze była elementem produkcji
większości gatunków piwa. A osady, to tylko wyjątkowo, w czymś takim
jak piwo grodziskie lub podobne.

Re: Szybkochłodząca lodówka
Przelejesz do kufla to temperatura podskoczy o kilka stopni, ale nie do
pokojowej. Normalka.
Kilka butelek piwa można było codziennie legalnie wynieść poza zakład,
jedyne o co prosili, to aby puste butelki wracały z powrotem.

Tamta ekipa piła tylko niefiltrowane, mętne piwo i mówili, że takie jest
najlepsze. Ja się nie przyzwyczaiłem.
K.

Re: Szybkochłodząca lodówka

Aha. Czyli majster na szychcie obciągał do gardła wprost z kadzi,
skoro "tam robią piwo w 7°C, a majstrowie (w czasie pracy) piją
tylko takie piwo".

No to się wyjaśniło. Pili półprodukt, a nie piwo. Jakaś brzeczka trochę
podfermentowana, albo co, skoro dało się tego wchłonąć dziesięć litrów.
Nie mówię, że niedobre -- bundz też dobry, choć można go tylko jeść
w szłasie lub w niewielkiej odległości, bo długo się nie uchowa.

Re: Szybkochłodząca lodówka

10 litrow ? Codziennie, czy na pokaz ?

Bezalkoholowe jakies ? Bo to jednak odpowiednik litra wodki 30-50%,
i glowe do tego trzeba mocna, a watrobe jeszcze mocniejsza.

J.

Re: Szybkochłodząca lodówka

Dwa litry _przed_ śniadaniem, albo zamiast. Raczej nie na pokaz, zanim
nie wypił to schodziło mu się z drogi.
Miał swój kufelek, coś koło 2 litrów wchodziło.
K.

Re: Szybkochłodząca lodówka

I czego to ma, Twoim zdaniem, dowodzić?
Bo chyba nie to, że optymalna temperatura produkcji
musi się równać optymalnej temperaturze konsumpcji?
A to że majstrowie piją takie jakie mają - no cóż,
w końcu wymaga to wysiłku aby ogrzać czy ochłodzić.

Re: Szybkochłodząca lodówka

Piłem piwo w różnych warunkach po produkcji, zapewniam, jak się
rozsmakujesz w tym świeżym, to nie będziesz chciał wypić takiego co
odstało na półce. Dotyczyło to nie tylko mnie.
Ogólnie: piwo po produkcji bardzo szybko się psuje, łapie grzyby i
pleśnie, aby zmniejszyć to zjawisko pasteryzuje się je, jednak
pasteryzacja zabija wszystkie "nuty" piwa a goryczka zostaje wzmocniona.
Po powrocie do Polski, przez kilka lat nie mogłem pić naszej produkcji z
półki.
Później, naprawdę dobre piwo piłem w Bieszczadach, jakaś lokalna
produkcja, nazwy nawet nie pamiętam. Oczywiście niepasteryzowane.
K.

Re: Szybkochłodząca lod ówka

Popieram. Kiedys bylem dwa tygodnie w Pilznie gdzie o swieze piwo
nietrudno. Nie ma porownania z beczkowym, a butelkowane to w ogole
syf.

A.L.

Re: Szybkochłodząca lodówka

No ale zaraz - to w browarze degustowales ?
Bo jakos rozwiezc musieli - w beczkach, wiadrach, cysternach, kadziach
?

J.

Re: Szybkoch?odz?ca lodĂłwka

O, właśnie, przypomniało mi się, jak za wczesnego Jaruzela, jeszcze przed
stanem wojennym, trafiłem gdzieś na wsi w Bieszczadach na piwo. Wtedy już
ze wszystkim był problem, a tu ludzie siedzą, piją, i nie żałuja sobie.
Pytam więc gdzie to można kupić. Pokazali drogę do sklepu, podali cenę
i uprzedzili, że pobierają ustaloną kaucję. Za wiadro.

Jeden koleś, co w Londynie od kilku lat żyje
Twierdzi, że w akademykach najlepiej się pije
Re: Szybkoch?odz?ca lodówka

A propos

http://pl.wikipedia.org/wiki/Browar_Le%C5%BCajsk
"Browar Leżajsk wybudowany został w latach 1972-1977. Produkcję piwa
rozpoczął 2 stycznia 1978 roku[2]. Browar wybudowany został zgodnie z
planem centralnym Zjednoczonego Przemysłu Piwowarskiego i Ministerstwa
Przemysłu Spożywczego i Skupu[3]. Zgodnie z tym planem wybudowano
wcześniej browary w Łomży, Sierpcu i Warce, a potem jeszcze browar w
Poznaniu. O lokalizacji browaru pod Leżajskiem zadecydowała dostępność
w okolicy złóż wody oligoceńskiej, która bez konieczności uzdatniania
nadawała się do warzenia piwa. "

Hm, wladza ludowa doceniala role jasnego z pianka, czy jak to zwykle -
zanim ukonczyla nowe to zamknela stare ?

J.

Re: Szybkoch?odz?ca lodĂłwka

Doceniała, doceniała:

http://sw3.blog.onet.pl/wp-content/blogs.dir/606638/files/blog_mk_4119021_5642411_tr_piwo.jpg

A ta sanacyjna też robiła to z rozmachem:

http://i.pinger.pl/pgr346/c2a0abb5000ab5414925e9b7/wwa+a.jpg

Re: Szybkochłodząca lodówka

Byłem kiedyś w knajpie w Austrii, gdzie browar był po drugiej stronie
drogi. Knajpa miała pociągnięte rury bezpośrednio z browaru i tak lała
piwo :-)

Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

Re: Szybkochłodząca lodówka

Rurociąg Przyjaźni?

Re: Szybkochłodząca lodówka

Jest to koncepcja, ale nawet wtedy mamy po drugiej stronie ulicy
kadzie z niedojrzalym piwem, dojrzalym, i starym :-)